חוזרים לנשום תרבות ואמנות

חוזרים לנשום תרבות ואמנות

בית התרבות ע"ש סמילנסקי חזר לפעילות בהתאם לתו הירוק.

בשעה טובה ומרגשת, החברה העירונית רחובות מזמינה את תושבי העיר לשוב ולקחת חלק בקורסי מכללת השפות, סדנאות האמנות, פעילויות בבית הקרמיקה, במרחב לגוף ונפש ובגלריה העירונית. פעילויות ראשונות כבר התקיימו בשבוע שחלף וההתרגשות בקרב המדריכים והמשתתפים הייתה בשיאה.

ככל שההגבלות מוסרות והציבור מתחסן, ניתן לשוב לשגרה המלאה בפעילויות העשרה, קורסים וסדנאות. בימים אלה, החברה העירונית רחובות מחדשת את פעילות בית התרבות בהתאם לתו הירוק. הפעילויות החלו בשבוע שחלף וההתרגשות בקרב המדריכים והמשתתפים הייתה בשיאה, המדריכים ועובדי המרכזים חיכו למשתתפים עם פרחים בכניסה.

הקתדרה העממית ע"ש לאה טנא החזירה לפעילות את לימודי העומק בספרות ובמקרא, בהנחייתה של הגב' שרה רגב בספרייה, את מפגשי "פנינים ביידיש" עם מר מלך זיו לדוברי יידיש, אשר בהתרגשות רבה חזרו למלא את הבית במילים ובשיר, מפגשי הלאדינו עומדים להתחדש ושלל קורסים ומפגשי תרבות חוזרים להתקיים באולם בית יד לבנים עם מיטב המרצים והנושאים.

במסגרת קורסי השפות, חזרו בשלב זה, קבוצות צרפתית, יידיש, ערבית, אנגלית, גרמנית וספרדית. במרכז לאמנות חזותית יתקיימו סדנאות אמנות, ציור ברמות שונות למתחילים ומתקדמים במועדים שונים. סדנאות הדפס, פיסול ברשת ועוד. בית הקרמיקה יקיים סדנאות קדרות וסדנאות פיסול ובניית יד, ברמות מתחילים וממשיכים. המרחב לגוף ונפש חזר לקיים את חוגי ריקודי הבטן, צי' קונג, פילאטיס, ניה  ופלדנקרייז.

התושבים מוזמנים להצטרף למבחר הפעילויות וכן ליהנות מתערוכות איכותיות מתחלפות בגלריה העירונית לאמנות, הממוקמת בקומת הכניסה. בגלריה נפתחה החודש תערוכה חדשה החודרת לנפש "בעיני הרוח" של האמן נובויה ימגוצ'י, מיצב פיסולי בברזל, נייר וסאונד.

לדברי רחמים מלול, ראש עיריית רחובות: "אנו שמחים לשוב אל פעילויות התרבות בעיר המדע והתרבות. אני בטוח שתושבים רבים חשו בחסרונן, כפי שאנו חשנו בחסרונן. נערכנו מראש כדי לשוב לתרבות, ואני מזמין את תושבי העיר לחזור וליהנות מתרבות, עכשיו אפילו יותר מקודם ".

לדברי עודד עמרם, מחזיק תיק התרבות: "אין ספק שרואים את האור בקצה המנהרה. העיר רחובות שמה בחוד החנית את התרבות לצד המדע ולכן משמח עוד יותר לשוב לפעילויות התרבותיות ברחבי העיר".

לדברי אייל פרנקל, מנכ"ל החברה העירונית רחובות: "בהתרגשות גדולה אנו משיבים את פעילויות התרבות והאמנות בעיר, אנו זקוקים לכך כמו אוויר לנשימה וזוהי אינה רק קלישאה. אמנם הפתיחה בשלב זה חלקית, אך אני תקווה כי זהו מצב זמני ובקרוב בית התרבות ישוב לפעילות מלאה וכך גם יתר מרכזי התרבות של החברה העירונית רחובות ברחבי העיר, תוך הקפדה ושמירה על בריאותם של כל התושבים הלוקחים חלק בפעילויות השונות".

לדברי שפרה כהן, מנהלת בית התרבות: "אנו מודעים כמה תושבי העיר התגעגעו לפעילויות המגוונות של בית התרבות ושמחים להחזיר אותן לפעילות. מקווה שממש בקרוב נוכל לשוב לפעילות מלאה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh