חיזוק שרירי רצפת האגן – ולמה זה חשוב עבורך

חיזוק שרירי רצפת האגן – ולמה זה חשוב עבורך

האם את סובלת מבריחת שתן בכל אפצ'י או צחוק ? יכול להיות שיש לך בעיה בשרירי רצפת האגן. ובעבודת חיזוק מתמדת של שרירי רצפת האגן תוכלי להשיג הטבה ואף להימנע מהמטרד הזה.

רצפת אגן- מה התפקיד שלה ולמה הוא חשוב?

רצפת האגן מורכבת מרקמות, כלי דם, עצבים ושרירים שיחד יוצרים מעין מנשא גמיש בחלק התחתון של האגן שעליו מונחים האיברים. שרירי רצפת האגן עוזרים בייצוב מרכז הגוף ותפקידם חשוב ביותר: באמצעותם אנו מסוגלים להתאפק ולשלוט על הסוגרים, הם שומרים על מנח נכון של איברי האגן הן במצב מנוחה והן בזמן פעילות, כמו כן יש להם תפקידים משמעותיים במיניות ובזמן היריון ולידה.
לאחר לידה או שינוי משמעותי במשקל, כמו גם נטייה גנטית ועלייה בגיל, עלולים להחליש את שרירי רצפת האגן ולגרום לרפיון הנרתיק. דבר זה עלול להתבטא בקושי בשליטה בסוגרים שמוביל לבריחת שתן לא רצונית.

כל שריר בגוף צריך תחזוק, עבודה והנעה, כאשר לא עובדים על השרירים הם נחלשים, כך קורה גם לשרירים ברצפת האגן, ששם המצב עלול להיות גרוע בהרבה, מאחר ששרירים אלו עובדים באופן קבוע נגד כוח המשיכה והכבידה, לכן שרירים אלו עובדים קשה יותר ותפקידם מורכב מאוד.

איכות החיים והבריאות שלנו  מסתמכת, בין היתר, על תפקוד תקין של שרירי רצפת האגן. מאחר שאם הוא נפגע, כמו שקורה למליוני נשים  (וגם גברים) בעולם, מופיעים התסמינים הבאים: בריחת שתן, צניחת איברי האגן ( תופעה שנקראת Prolapse,) שרבות מהנשים שעברו לידה נרתיקית סובלות ממנה.

דליפת שתן היא תופעה שכיחה לנשים מעל גיל 40 או נשים לאחר לידה. מדובר בתופעה שמשבשת מאוד את איכות החיים  ולעיתים אף מפריעה לנו בהתנהלות היום יומית כמו הימנעות מקיום יחסי מין, פעילות ספורטיבית ועד למצב חמור בו יש נשים שנמנעות לחלוטין ממפגשים חברתיים.

אז איך נשמר ונחזק את שרירי רצפת האגן?

לאחר ההקדמה הארוכה, וודאי הבנת מדוע חשוב לשמור ולחזק את רצפת האגן. אך את לא בטוחה כיצד לעשות זאת.

ובכן, אחת השיטות הנפוצות לחיזוק שרירי רצפת האגן, על מנת לשלוט על מערכת שרירי רצפת האגן היא באמצעות כיווצים נכונים ומדויקים. השיטה שבאמצעותה שולטים על פעולות כיווץ והרפיה במידה ובתדירות הנכונים נקראת "שיטת קיגל". למרות ששיטה זו, הנחשבת ליעילה מבין השיטות המסורתיות, את רצפת האגן לכשליש מיכולת הכיווץ שלה. ואפשרות נוספת היא פיזיותרפיה לרצפת האגן שגם כן לא תיתן מענה מלא אם המקרים אינם קלים. כיום יש גם טכנולוגיה שעוזרת בחיזוק שרירי רצפת האגן בשיטות שאינן כואבות או פולשניות.

בכל מקרה, במידה ואת (או אתה) סובלים מבריחת שתן, רצוי תחילה להיבדק אצל רופא. לשלול כל מצב רפואי אחר, ובמידה והבעיה היא בשרירים רפויים של רצפת האגן, אל תתייאשו ודעו שיש דרכים לחזק, לשפר ולשמר את השרירים החשובים הללו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh