טיפים לחזרה לשגרה לאחר לידה ראשונה

טיפים לחזרה לשגרה לאחר לידה ראשונה

לראשונה הפכת לאימא, מזל טוב! האימהות משנה אותך מבפנים ומבחוץ. לאחר שילדת: מידות הבגדים שלך, צורת השדים, רוחב הירכיים ואפילו מספר הנעליים שלך – עשויים להיות שונים. שינויים אלה הם עדות לעבודה שהגוף שלך ביצע. כשאת מתחילה להסתגל לחיים החדשים עם התינוק האהוב, חשוב שתזכרי שגם המוח והרגשות שלך משתנים.

׳מהפך אימהות׳ – מאמי מייקאובר (Mommy Makeover) הוא אחת הטכניקות הפופולריות ביותר של ימינו שתוכננה במיוחד כדי לטפל בסוגיות נפוצות עמן מתמודדות נשים שעברו הריון והנקה.

טיפול זה משלב כמה הליכים קוסמטיים המבוצעים יחד לשיפור מתאר הגוף לאחר ההריון וההנקה. הליכים כירורגיים אלה עשויים לכלול למשל, הרמת חזה או מתיחת בטן.

עם זאת, טיפול מקיף זה מיועד לנשים שסיימו את פרק הלידות בחייהן. כך שאם את מתכננת להביא לעולם ילד נוסף, דחי את המהפך עד לאחר סיום כל הלידות וההנקות. כניסה להריון לאחר שעברת מאמי מייקאובר עלולה לפגוע בתוצאות שעיצבו את גופך מחדש.

לפיכך, הטיפים במאמר זה מיועדים לאימהות חדשות שמתכננות לידות נוספות בהמשך הדרך.

לבקש עזרה ולקבל אותה

ההבנה שאת אחראית לבן אדם אחר עלולה להיות מפחידה. אימהות חדשות נאבקות בחרדה הנובעת ממספר דברים, החל מפחד שמא יקרה משהו לתינוק שלהן וכלה בחשש שלא יצליחו לייצר מספיק חלב אם, כדי להזין אותו.

העייפות והשינה המקוטעת, המאפיינות את התקופה שלאחר הלידה, עלולות להעצים את הרגשות האלה. הדבר הטוב ביותר שאת יכולה לעשות, זה לקבל עזרה מבן הזוג, מהמשפחה ומהחברים שלך – גם אם הדרך בה הם יעשו את הדברים היא לא בדיוק הדרך שלך – ותני לעצמך לנוח ולהיטען באנרגיות חדשות בזמן שמישהו אחר מטפל בתינוק שלך.

לפתח ציפיות סבירות לגבי ירידה במשקל

ביונסה, סרינה וויליאמס וקים קרדשיאן, הפגינו גוף דקיק זמן קצר בלבד לאחר הלידה. אם הן יכלו להחזיר לעצמן את המראה שלפני ההריון במהירות, למה שגם את לא תוכלי?

אמנם זה נורמלי להיות מתוסכלת מהגוף שלך לאחר לידה, במיוחד בהשוואה למה שאת רואה על המסך, אבל חשוב גם לשים את הדברים בפרספקטיבה. זה לא מציאותי להשוות את עצמך לסלבריטאית עם מאמנים אישיים ושפים אישיים.

הגוף שלך השתנה במהלך הזמן, אז ייקח קצת זמן עד שהוא יצליח לחזור למצבו הקודם.

מהו הצפי הסביר?

באופן טבעי צפוי שתרדי קצת במשקל כ-6 עד 8 שבועות לאחר הלידה. בחודשים הבאים, זה די נורמלי להוריד בין 4 עד 6 קילוגרמים נוספים.

להניק ולשרוף קלוריות

להנקת התינוק שלך יש יתרונות רבים:

  • היא מגנה על התינוק מפני מחלות
  • היא מציעה לתינוק תזונה מאוזנת לחלוטין
  • היא מפחיתה את הסיכון שלך לחלות בסרטן השד ובסרטן השחלות

אבל את זקוקה לאנרגיה כדי לייצר חלב אם. אימהות מניקות צריכות להוסיף חטיף – כמו פרי או כוס יוגורט – כדי לקבל תוספת של 300 קלוריות ביום. אבל אל תדאגי מתוספת הקלוריות, ההנקה תעזור לך להוריד את משקל התינוק, כל עוד תקפידי על תזונה בריאה ולא מוגזמת.

אימון גופני לאחר לידה

חיזוק שרירי הבטן

כל אימא חדשה יכולה ליהנות מחיזוק שרירי פלג הגוף העליון, ש׳חטף מכות׳ בתקופת ההיריון. יחד עם זאת, חשוב שתבצעי תרגילים שיחזירו את שרירי הבטן שלך למצבם הנורמלי, בעיקר כאשר את חווה:

  • מתיחת יתר של שרירי הבטן הישרים (Musculus rectus abdominis) – צמד השרירים שעוברים מעצם החזה והצלעות עד לאגן, ומהווים חלק מהדופן הקדמית של חלל הבטן.
  • או היפרדות בטנית (Diastasis Recti) – היפרדות של שרירי הבטן לאחר הלידה.

חיזוק שרירי רצפת האגן המוחלשים

השינויים בגוף שאת רואה במו עינייך עלולים לגרום לך למתחים, אבל השינויים הנסתרים מהעין עלולים גם הם לייצר חרדה.

נשים רבות סובלות לאחר הלידה מדליפת שתן אשר נוצרה כתוצאה מהלחץ הממושך בשעת הלידה. בדרך כלל מדובר בתופעה זמנית. כדי שתוכלי להחזיר לעצמך במהירות רבה יותר את השליטה על שלפוחית השת בצעי תרגילים המיועדים לחיזוק שרירי רצפת האגן.

ולבסוף, זה טבעי להרגיש עייפה, מאוכזבת, מתוסכלת או עצובה בימים שלאחר הלידה, בגלל השינויים ההורמונליים המלווים תקופה זו. אמנם, החיים אחרי שנולד לך תינוק חדש לא יהיו זהים, אבל החיים החדשים שלך יתמלאו בריגושים ובזיכרונות נפלאים.

המאמר נכתב באדיבות וינקלר קליניק

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh