יוזמה של ראש העיר במסגרת פורום ה15

יוזמה של ראש העיר במסגרת פורום ה15

יוזמה של ראש העיר, רחמים מלול, להקל על הרשויות המקומיות שהועלתה במסגרת פורום ה- 15, קרמה עור וגידים:

הרשויות המקומיות לשר האוצר: "דחה מועד תשלום מעסיק של עובדי הרשויות המקומיות"

מדובר בכ-300 מיליון שקל שהרשויות המקומיות נדרשות להעביר לקופת המדינה עד ל-1 באפריל, בגין עובדיהן לחודש מרץ.

ביום שני האחרון (בטרם נכנס ראש העיר לבידוד) נערכה שיחת זום בין ראשי הערים של פורום ה- 15, שם העלה ראש העיר, רחמים מלול, יוזמה מקורית להקל על הנטל של הרשויות המקומיות: דחיית התשלומים של הרשויות למדינת ישראל – מס הכנסה, ביטוח לאומי וביטוח בריאות.

ראש העיר רחובות, רחמים מלול: "אנו מצפים מהשלטון המרכזי שיסייע לרשויות המקומיות לצלוח את המשבר הזה בשלום. לרשויות המקומיות צפוי מחסור בהכנסות. בשל הדאגה שלנו לבעלי העסקים, החלטנו לדחות להם את תשלומי הארנונה, מה שישפיע על הכנסות העירייה. מאידך, עלינו לדאוג לתשלומי משכורות לעובדים המסורים, שממשיכים לעבוד גם בימים אלה, ובפרט לפני חג הפסח. לכן הצעתי כי השלטון המרכזי – קרי מס הכנסה וביטוח לאומי- ידחה לרשויות את תשלומי המעביד. הדבר יקל מאוד על התזרים של הרשויות, וימלא את החסר בשל דחיית תשלומי הארנונה לעסקים".

חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות: "הרשויות מצויות במשבר תקציבי אחרי שנה קשה ללא תקציב מדינה וצופות קשיים בגבייה לאור משבר הקורונה."

בהתאם לכך, אתמול פורסם מכתב פניה של הרשויות המקומיות (מצ"ב) הדורשות משר האוצר, משה כחלון, לדחות את מועד תשלום המעסיק לו הן נדרשות בגין עובדיהן לחודש מרץ. הרשויות אמורות להעביר כ-300 מיליון שקל הכוללים תשלומים למס הכנסה, ביטוח לאומי וביטוח בריאות עד ל-1 באפריל השנה.

במכתב ששלחו מרכז השלטון המקומי, פורום ה-15 ומרכז המועצות האזוריות, לשר האוצר, נכתב, כי "לאור התפשטות נגיף הקורונה, צפויות רשויות מקומיות רבות להיקלע לקשיים תזרימיים כתוצאה מהפגיעה במקורות ההכנסה שלהן, לצד מהמטלות הנוספות הרבות שהן נדרשות להן בימים אלה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh