יום העלייה צבע את רחובות בשמחה

יום העלייה צבע את רחובות בשמחה

פולקלור ומופע  חגיגי של עדות וקיבוץ גלויות התקיים בשבוע שעבר ברחובות בחגיגות יום העלייה שנערך לראשונה ברחובות. האירוע הפגיש על במה אחת להקות ואומנים העוסקים בשימור ההווי המסורתי וחיבר את פסיפס ההשפעות למקבץ אתני הכולל קשת גוונים של מוזיקה ומחול.

האירוע המיוחד ,שנערך על ידי מחלקת הקליטה בעיריית רחובות ובחסות משרד הקליטה, התקיים בנוכחות שרת הקליטה סופה לנדבר (ישראל ביתנו), ראש העיר, רחמים מלול, חבר המועצה ומחזיק תיק קליטה יפים זאיקה, נציגי משרד העלייה והקליטה, מחלקת קליטה בעיריית רחובות ונציגי ארגונים קהילתיים של עיר רחובות.

באי החגיגה נהנו ממופע חגיגי שמציג קיבוץ גלויות אתני והופעות של מבחר עדות ישראל שהתקבצו יחד והביאו עימן את המסורת שלהם. בין משתתפי האירוע: להקת הבלט הלאומי של גיאורגיה בישראל, להקת מוזיקה פולקלורית תפוח בדבש, להקת מורשת יהדות צפון תימן, זמרים דבורה בנאסולי, רצ'י גוטמן, אושי דאבן, אולגה סנדרסקי, הכנר אלכסנדר פובורצקי ועוד. את העיר רחובות באירוע הציגה להקת מחול "צבעי בקשת" של תיאטרון פולקלורי.

רחמים מלול: "העיר רחובות מורכבת מעדות שונות, אבל בסופו של דבר אנחנו עם אחד בעל גאווה לאומית משותפת. העלייה לישראל עיצבה את פניה של המדינה, ותמיד טוב לראות כיצד משמרים את המסורת לצד הבנה והדדיות של מנהגים של עדות אחרות".

יפים זאיקה: "לישראל הגיעו מאז שנות קיומה עולים מכל רחבי הגלובוס, אבל מה שמייחד את העם הזה הוא האחדות לצד שמירה על מנהגים מארצות המוצא. אני מודה לשרת הקליטה על האירוע החגיגי, ואין לי ספק שיום העולה יאומץ בחום על ידי עיריית רחובות".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh