יום השואה הבינלאומי: מפגש "זיכרון בסלון" משותף להיידלברג ורחובות 

יום השואה הבינלאומי: מפגש "זיכרון בסלון" משותף להיידלברג ורחובות 

בעיריית רחובות מציינים את יום השואה הבינלאומי בדרך מיוחדת: מפגש זום מיוחד של ״זיכרון בסלון״ יחד עם תושבי היידלברג בגרמניה, העיר התאומה של רחובות מזה למעלה מ-30 שנה. המפגש ייערך ביום רביעי, 27.1 בשעה 20:00.

בקישור https://rehovot.zoom.us/j/94173759017

ביום רביעי, 27.1 מציינים את יום השואה הבינלאומי ברחבי העולם ובישראל.

ביום הזה בשעה 20:00 שעון ישראל, ובשעה 19:00 שעון גרמניה (הבדל השעות בין גרמניה לישראל הוא שעה אחרי ישראל)  ייערך מפגש Zoom משותף של ״זכרון בסלון״. במפגש יספר  ניצול השואה אפרים אייזנמן את סיפור הצלתו בשואה, וסיפורה של משפחתו.  במפגש ישתתפו תושבי היידלברג בגרמניה ותושבי רחובות בישראל יחד.

אפרים אייזנמן נולד בהולנד, בעת שהוריו הסתתרו מהנאצים. שלושת אחיו הגדולים הסתתרו במהלך המלחמה בבתיהם של הולנדים. חלק מבני משפחתו המורחבת נרצחו על ידי הנאצים. בשנת 1970 הוא עלה לישראל עם משפחתו.

את המפגש יזמה עומר ויינרייך, מובילת פרויקט "זיכרון בסלון" ברחובות.

ראש העיר, רחמים מלול: "ישנה משמעות מיוחדת לציון יום השואה הבינלאומי דווקא עם תושבי העיר התאומה של רחובות מגרמניה. אנחנו משלבים בין הערך ההיסטורי של הזיכרון ולימוד לקחי השואה, לבין הקשר האמיץ עם היידלברג. אני מזמין את תושבי העיר להצטרף למפגש- לזכור ולהזכיר".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק קשרי החוץ עו״ד יניב מרקוביץ: "גם לאורך תקופת ההתמודדות עם הקורונה, שימרנו את הקשר עם העיר התאומה היידלברג ובכיריה. דווקא ביום השואה הבינלאומי, אנו רואים חשיבות במפגש משותף באמצעות הזום של תושבים משתי הערים, כדי ללמוד על השואה ממקור ראשון".

בתמונה: אפרים אייזנמן

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh