יוצאים לדרך: "סיפורי רחובות"

יוצאים לדרך: "סיפורי רחובות"

לב המושבה, ראשית שעריים, הרצל במושבה, חבצלת, בתי המיליונרים ועוד: לרגל שנת ה-130, עיריית רחובות והחברה העירונית מזמינות את התושבים לסיורים מרתקים באתרים האייקוניים השונים של העיר, במסגרת פיילוט חדש: "סיפורי רחובות", אותו יזם סגן ראש העיר, עו"ד יניב מרקוביץ'.

הסיורים יתקיימו בימי שישי בבוקר החל מהשבוע הבא, יום שישי ה-19.6. ההשתתפות הינה ללא עלות אך מותנית בהרשמה מראש. פרטים נוספים באתר העירייה ובאתר החברה העירונית.

במסגרת חגיגות ה-130 לרחובות, עיריית רחובות והחברה העירונית יוצאות בפרויקט חדש  לתושבי העיר: "סיפורי רחובות", ומזמינות את התושבים למסע מרתק בנקודות ציון בדברי ימי המושבה רחובות שהוקמה ב-1890.

בכל פינה, רחוב ושכונה בעיר מסתתר לו סיפור יפיפה ומרגש על חיי המתיישבים הראשונים במושבה, על הפרדסים הראשונים שנטעו, על חיי החברה והקהילה והניסיונות להפריח את השממה במושבה הצעירה. הסיורים שיתקיימו ברחבי העיר יספרו את סיפורי המתיישבים הראשונים באופן חוויתי, תוך כדי הליכה ברחובות העיר.

במסגרת הפיילוט יתקיימו שישה סיורים רגליים ברחבי העיר, מדי יום שישי במהלך ששת השבועות הקרובים. ביום שישי הבא (כ"ז בסיוון, 19.6) ייצא לדרך הסיור הראשון שיהיה בסימן "לב המושבה", במהלכו נבקר באתרי מורשת הפזורים לאורך רחובות יעקב ובנימין. במהלך הסיור נבקר ברחבת בית העם, נכיר את סיפורם של מייסדי רחובות, נלמד על עץ הזית המיתולוגי של רחובות ונשמע על היקב הראשון בעיר.

סיורים נוספים

יום ו', 26.6 "יש מיליונרים ברחובות?" ברח' מנוחה ונחלה – בין בתי המיליונרים לבית הבאר.

יום ו', 3.7 "ראשית שעריים" – רח' קפרא ורח' שלום שבזי, בין בתי כנסת לבתי בוץ.

יום ו', 10.7 "הרצל במושבה" – לאורך רחוב הרצל בין הגינה למשטרה.

יום ו', 17.7 "מהקולנוע לצרכניה רחובות בתש"ח" – בין שד' חן לגבעת האהבה.

יום ו', 24.7 "חבצלת – מישוב פועלים לשכונת יוקרה" – מגן הטייס אל גן אלון.

את הסיורים ינחה מורה הדרך הוותיק תושב העיר רחובות, משה פרנק, שמכיר כל אבן ושביל ברחבי העיר.

הסיורים מתאימים לכל תושבי העיר, משפחות צעירות, זוגות ואזרחים ותיקים, וייערכו לפי כל כללי השמירה על הנחיות משרד הבריאות: שמירת מרחק, עטית מסיכה ושמירה על היגיינה אישית.

הסיורים הינם ללא עלות, אך מותנים בהרשמה מראש בקישור>> bit.ly/3dIvLbH

רח' יעקב, בית המועצה והאקליפטוס הישן

ראש העיר, רחמים מלול: "אין דרך טובה יותר לחגוג את שנת ה- 130 לעיר מאשר היכרות עם העבר המרתק ועם הבתים, הרחובות והסיפורים על ראשוני העיר. הפרויקט מחבר את ההווה ואת העבר באופן מרתק ומעניין לכל גיל. אני מזמין אתכם, התושבים להכיר את רחובות כפי שמעולם לא הכרתם".

סגן ראש העיר, יניב מרקוביץ', מחזיק תיק חזות העיר: "תושבים יקרים, אני מזמין אתכם לגלות את הפינות ההיסטוריות היפות הקיימות בכל רחבי העיר, פינות לידן אנו חולפים בכל יום בדרך לבית הספר, הגן הציבורי והמכולת השכונתית. אני מודה לכל העוסקים במלאכה שעזרו להוציא את הפרויקט הזה לפועל – איציק עובדיה מנכ"ל החברה העירונית, שלמה טולדו מנהל מחלקת הפקה ואומנויות הבמה בחברה העירונית, ומשה פרנק- שמוביל את ההדרכות ולמעשה הרוח החיה מאחורי המיזם הזה".

חבר המועצה עודד עמרם, מחזיק תיק התרבות: "זהו פרויקט המשלב תרבות, היסטוריה ותיירות בעיר רחובות . החברה העירונית גאה לקחת חלק בהנחלת ההיסטוריה של העיר ובשימור התרבות והמסורת הייחודית לעיר רחובות".

בתמונה הראשית: בית משפחת זקס

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh