יש לכם מזכרות מתקופת הושאה? העבירו אותן למוזיאון החדש שייפתח ברחובות

יש לכם מזכרות מתקופת הושאה? העבירו אותן למוזיאון החדש שייפתח ברחובות

בקרוב: מוזיאון מיוחד ברחובות לזכר נספי השואה, הלוחמים היהודים במלחה"ע השנייה ותושבי רחובות שנפלו במערכות ישראל.

ביוזמת המחלקה לקליטת עלייה בעיריית רחובות ומ"מ ראש העיר זהר בלום, ייפתחו בקרוב שערי המוזיאון החדש לזכר שישה מיליון יהודים שנספו בשואה, כמיליון וחצי יהודים שלחמו במלחמת העולם השנייה ותושבי רחובות שנפלו במערכות ישראל. המוזיאון ממוקם ברח' סמילנסקי 7 ובימים אלה אוספת המחלקה לקליטת עליה חפצים היסטוריים נוספים להצגה במוזיאון. תושבים שיש ברשותם פריטים היסטוריים מתקופת מלחמת העולם השנייה או משפחות שכולות שיש בידם חפצים של הנופלים כמו תצלומים, מסמכים, מכתבים ועוד מוזמנים ליצור קשר עם המחלקה לקליטת עלייה במייל: klita@ironitr.co.il

היום, חמישי, 8.4,  נציין את יום הזיכרון לשואה ולגבורה בטקסים, אירועים, שיעורים והרצאות. המחלקה לקליטת עלייה פועלת בימים אלה להשלמת הקמת מוזיאון חדש בעיר רחובות למען זכרם של נספי השואה, הלוחמים היהודיים במלחמת העולם השנייה ותושבי רחובות שנפלו במערכות ישראל.

כמיליון וחצי יהודים נלחמו במלחמה העולם השנייה, כ-250,000 מתוכם איבדו את חייהם במלחמה מול הצורר הנאצי. במשך העשור האחרון אסף צוות המחלקה לקליטת עליה חומרים היסטוריונים רבים למוזיאון החדש שיוקם ברחובות. החומרים מגוונים ומציגים סיפורים מזיכרונם של הווטרנים (ותיקי מלחמת העולם השנייה עולי ברית המועצות) המתגוררים בעיר, תיעוד חייהם של ניצולי שואה, אסירי גטאות וגם סיפורים אישים וזיכרונות של תושבות ותושבי העיר שנפלו במערכות ישראל.

במסגרת ההכנות לקראת פתיחת המוזיאון, פונה המחלקה לקליטת עלייה לתושבים שיש ברשותם פריטים היסטוריים מתקופת מלחמת העולם השנייה (1939-1945) ולמשפחות שכולות בעיר המעוניינות להנציח את זכר יקירם במוזיאון החדש, ניתן לשלוח פריטים ומידע כגון תמונות, חפצים, מכתבים, אותות, מסמכים ועוד מוזמנים ליצור קשר עם המחלקה לקליטת עלייה באמצעות המייל: klita@ironitr.co.il  וכן בטל. 08-9496579/80, 050-3646233, 054-4712111, 054-7977028.

פריטים אלה יתווספו לחומר הארכיוני שנאסף זה מכבר, ומיועד להצגה במוזיאון, בו יבקרו תלמידים מכל רחבי עיר, תיירים ותושבים.

הקמת המוזיאון הינה יוזמה של מ"מ ראש העיר זהר בלום ובתמיכת ראש העיר, רחמים מלול. המוזיאון ימוקם ברח' סמילנסקי 7 וצפוי להיפתח בחודשים הקרובים.

ראש העיר רחמים מלול: "ניצולי השואה במדינה הולכים ומתמעטים מיום ליום ומשנה לשנה. המוזיאון החדש שיוקם בעיר ינציח את זכרם של הלוחמים היהודיים בצורר הנאצי, את שורדי השואה וגם את הלוחמים במערכות ישראל. אנו שמחים להקים מוזיאון כזה דווקא ברחובות, ויחבר בין שואה לגבורה, גלות גאולה וזיכרון".

מ"מ ראש העיר, מחזיק תיקי הקליטה והחינוך, זהר בלום: "בכל שנה, אנו בני דור ההמשך מבטיחים לעצמנו: לזכור ולעולם לא לשכוח. חובה כפולה עומדת לנו, חובה כלפי הלוחמים ודור הניצולים שחוו את הזוועות ואיבדו את בני משפחתם במלחמה מול הצורר הנאצי וחובה נוספת כלפי ילדינו ונכדינו, בני דור ההמשך, כולנו מתחייבים לזכור ולא לשכוח. המוזיאון החדש שיוקם  ישרת את המטרה ויהיה לפינת זיכרון וניצחון בלב העיר".

מנהלת המחלקה לקליטת עלייה, אילנה תבוריסקי: "אנו אוספים את החומרים ועובדים על פתיחת המוזיאון במשך זמן רב. תיעדנו סיפורים ועדויות מפיהם של הווטרנים – ותיקי המלחמה, של ניצולי השואה ואסירי גיטאות, סיפורים מפיהם של מי שהיו עובדי עורף בזמן המלחמה, מי שחוו את המצור על לנינגרד ושל ילדי המלחמה ההיא. במוזיאון שיפתח בקרוב יועברו הדרכות, סדנאות והרצאות רבות לתלמידי בתי הספר בעיר כדי לחזק את הקשר הבין דורי בקרב תושבי העיר. אנו קוראים לתושבים שיש ברשותכם חפצים היסטוריים מימי המלחמה וגם למשפחות השכולות בעיר ליצור קשר עם נציגי המחלקה ולהעבירם להנצחה במוזיאון. המוזיאון יקדש את זכרם של הלוחמים, נספי השואה ולוחמי צה"ל תושבי רחובות שנפלו במערכות לישראל".

בתמונה: ישראל גיטמן – אז והיום

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh