כאבי צוואר המקרינים לראש

כאבי צוואר המקרינים לראש

כאבים באזור הצוואר, הנקראים בפי רבים צוואר תפוס, עלולים להקרין גם לראש, הכאבים נגרמים מסיבות שונות, הם פוגעים באיכות החיים ולעתים סובלים גם מתחושת נימול בידיים. בכל מקרה בו סובלים מכאבים בצוואר המקרינים לראש יש לפנות לרופא מומחה כדי לעבור אבחון מקצועי, ועל מנת לקבל טיפול מתאים.

מה זה בעצם כאבי צוואר המקרינים לראש?

אנשים רבים מתלוננים על כאבי צוואר המקרינים לראש, זו תלונה שכיחה שיכולות להיות לה סיבות שונות ומגוונות. בין השאר, מי שעובד שעות ארוכות מול מסכי מחשב עלול לסבול מהתופעה בגלל עומס יתר על שרירי הצוואה וישיבה בתנוחה לא נכונה ולא בריאה. כמו כן, עלולים לסבול מהתופעה כתוצאה ממתיחת שריר באזור הצוואר, פגיעה או טראומה למפרקי עמוד השדרה בחלק העליון, פריצת דיסק צווארי, תאונה, פציעות ספורט ותנוחה לא נכונה של הצוואר בקרב מי שמרבה לשוחח בטלפון נייד.

ברוב המקרים הבעיה נגרמת בגלל תנוחה לא נכונה של האזור, למשל נהגים מקצועיים הנוהגים שעות ארוכות מדי יום, אנשי הייטק ואדמיניסטרציה המבלים שעות ממושכות מול מסכים, עובדים המרימים משאות כבדים ועוד.

כדאי לדעת כי לרוב הכאב באזור הצוואר שמקרין לראש אינו נחשב למסוכן, במקרים רבים הכאב חולף מעצמו תוך פרק זמן קצר, ובאמצעות טיפול מהיר ניתן להפחית את הכאב ולשפר את איכות החיים. עם זאת, ישנם מקרים המחייבים אבחון מעמיק וטיפול יסודי יותר, בעיקר כאשר הכאב אינו פוסק וישנם תסמינים נלווים כמו תחושת נימול בזרועות הידיים או ירידה משמעותית בכוח הזרועות.

הכאב יכול להימשך מספר ימים עד מספר שבועות ואפילו חודשים, אין להזניח את הבעיה וחשוב לפנות לאבחון מקצועי כדי לקבל מענה הולם לתופעה.

אבחון מקצועי של כאב צוואה המקרין לראש

אבחון התופעה על ידי פיסיותרפיסט או רופא מומחה מתחילה בתשאול ובדיקת הגיליון הרפואי. לאחר מספר שאלות יש לעבור בדיקה גופנית לא פולשנית, באמצעות בדיקה ידנית ניתן לאתר מתח בשרירי הצוואר, השכמות והכתפיים, נקודות טריגר בשרירי הצוואה והאזור וכדומה.

מטופל הסובל מכאב כרוני ומתמשך או שלתופעה נלווים תסמינים כמו כאב ראש ו/או תחושת נימול בזרועות, יופנה לאחר הבדיקה הגופנית לבדיקות הדמיה כמו רנטגן, CT או סריקת MRI. לאחר ניתוח תוצאות הבדיקה על ידי רופא מומחה, המטופל מופנה לאורתופד להמשך טיפול.

טיפול בכאבי צוואר המקרינים לראש

הטיפול בכאב צוואר המקרין לראש כולל ברוב המקרים המלצה על הפחתת עומס בחיי היומיום, למשל לשבת פחות שעות מול מסך המחשב בעבודה ומול מסכים בבית, פחות שעות נהיגה, מנוחה וכיוצא בזה. כמו כן, במידת הצורך ניתן להקל על הכאבים באמצעות נטילת משככי כאבים, לעתים הגורם המקצועי המטפל יציע גם תרופות להרפיית שרירים. כמו כן, יש לשלב תרגילי פיזיותרפיה לצוואר וכדאי לטפל בבית באמצעות מכשיר לייזר להפחתת כאבים ולטיפול יעיל בכאבי גב וצוואר.

תמונה: בי קיור לייזר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh