כך מבצעים פעילות משולבת להסברה ואכיפה

כך מבצעים פעילות משולבת להסברה ואכיפה

פקחי יחידת האכיפה העירונית פגשו תלמידות ותלמידים שרכבו על אופניים חשמליים שלא על פי החוק.

פעילות חינוכית הסברתית, משולבת בפעילות אכיפה עירונית נערכה הבוקר בסמיכות לקריית החינוך קציר, להעלאת המודעות של בני הנוער לכללי רכיבה בטוחה על אופניים חשמליים

פקחי יחידת האכיפה העירונית באגף תנועה, שילוט, פיקוח ושיטור עירוני, הגבירו את הסיורים הבוקר (2.6) בסמיכות למוסדות החינוך, והפתיעו את תלמידי קריית החינוך קציר במבצע אכיפה והסברה בכל הנוגע לרכיבה בטוחה על אופניים חשמליים.

הפעילות נערכה במטרה למנוע את הפרת החוק בדבר גיל הרוכבים על אופניים חשמליים, חבישת קסדה, נסיעה באור אדום וכדומה, ובנוסף לבצע פעילות חינוכית הסברתית משותפת על מנת להעלות את המודעות של בני הנוער לכללי הרכיבה על אופניים חשמליים, להכיר את הסכנות הטמונות ולהדגיש את הכללים לרכיבה בטוחה.

פעילות האכיפה וההסברה נערכה בשיתוף פעולה של צוות אגף תנועה, שילוט, פיקוח ושיטור עירוני, צוות אגף החינוך והנוער, באמצעות המחלקת ילדים ונוער, עובדי הרשות למאבק באלימות, סמים ואלכוהול והמטה לבטיחות בדרכים. הצוות העירוני פגש את בני הנוער ברחובות הסמוכים לבית הספר ובצמתים, קיים שיחות הסברתיות וחילק דפי מידע נגישים ואינפורמטיביים לרכיבה בטוחה על אופניים חשמליים.

זהר בלום, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך: "בשנים האחרונות הפכו הכלים הממונעים לכלי רכב נפוץ עמו מגיעים תלמידים לבתי הספר, תוך כדי רכיבה שלא כחוק וסיכון עוברי אורח. אז החלטנו, לפני צאתם של התלמידים והתלמידות לחופשת הקיץ, להעלות את המודעות לרכיבה נכונה ובטוחה. נמשיך להגביר את ההסברה בבתי הספר ברחבי העיר בכל הנוגע לאופניים חשמליים והכרת כללי הבטיחות. אני קורא מכאן להורים לקחת אחריות לכך שילדיהם ירכבו לפי כללי החוק וביחד עם רוכבי האופניים החשמליים נוכל ליצור שינוי לרכיבה בטוחה".

אסף אל-בר, מחזיק תיק נוער וצעירים: "רגע לפני חופשת הקיץ, מחלקת ילדים ונוער זיהתה צורך בוער להבהיר לבני הנוער בעיר את הסכנות של הכלים החשמליים, מחד, ולהסביר על נהיגה בטוחה מאידך. מבצע ההסברה נערך בליווי האכיפה, במטרה לתת לכך משנה תוקף ואף להציל חיים".

עירן גיאת, מנהל יחידת האכיפה העירונית באגף תנועה, שילוט, פיקוח ושיטור עירוני: "לאור תלונות רבות של הורים מודאגים שפנו לעיריה, יצאנו בתכנית משולבת לאכיפה והסברה במוסדות החינוך, בכל הנוגע לעברות אופניים חשמליים המסכנות חיים, כגון נסיעה ללא קסדה, נסיעה ברמזור אדום וכדומה. אני רוצה להודות לליאור שוקרי, מנהל האגף, אשר נתן לי את ברכת הדרך להוביל תכנית, המשותפת לגורמים נוספים בעירייה".

אבי יוספי, מנהל מחלקת ילדים ונוער באגף החינוך: "אנו מייחסים חשיבות עליונה לביטחונם ובטיחותם של בני הנוער במהלך כל ימות השנה ובימי חופשת הקיץ בפרט. אנו ערים לסכנות הטמונות ברכיבה על האופניים החשמליים, דבר שעלה לא פעם לסדר היום הציבורי, ולכן במסגרת קיץ בטוח לנוער, יצאנו לשטח לפגוש את בני הנוער בכדי להסביר להם באופן ייחודי את כללי הזהירות בדרכים, כשהדגש הוא על נושא הרכיבה על האופניים החשמליים. אנו מאחלים קיץ בטוח לכלל בני ובנות הנוער בעיר ומזמינים אותם לפעילויות הקיץ העירוניות המוצעות. אני מודה לגופים שחברו יחדיו למען פעילות משמעותית זו".

פעילות זו מתווספת לפעילויות הסברה שמתקיימות במהלך השנה לתלמידי העיר בנושא זהירות בדרכים, מניעת תאונות ברחבי העיר, והכרת הכללים לרכיבה בטוחה.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh