כל הסיבות לאכול פטרוזיליה!

כל הסיבות לאכול פטרוזיליה!

פטרוזיליה היא אחד מעשבי התיבול הנפוצים ביותר במטבח הישראלי, היא קלה לגידול בכל עציץ וגינה ויש לה יתרונות בריאותיים רבים. אנחנו מתבלים איתה את הסלט, מקשטים איתה מאכלים ואפילו מוסיפים אותה לשייקים, אך רבים מאתנו לא יודעים כמה היא חיונית לבריאות שלנו.

פטרוזיליה, כמו עלים ירוקים אחרים מכילה כלורפיל, החומר שנותן לעלים את הצבע הירוק שלהם והוא אחד מהרכיבים הצמחיים שמסייע בניקוי רעלים, במניעת אנמיה ובהורדה במשקל.

מומחי התזונה של חברת הרבלייף הכינו 7 דברים ששווה לדעת על פטרוזיליה:

מולטי ויטמין

בצרור פטרוזיליה יש פי 2 ויטמין A מאשר בגזר ופי 2 ויטמין C מאשר בתפוז. כמו כן היא מכלה ויטמיןK וחומצה פולית. צריכה קבועה של צרור ירוק, תחזק את מערכת החיסון ותמנע מחלות.

מסלקת רעלים מהגוף

הכלורפיל הקיים בפטרוזיליה, מזרז את תהליך ניקוי הפסולת מהגוף, מסייע להורדת נפיחות מהגוף ולהאצת המטבוליזם, ולכן, הפטרוזיליה יעילה לאנשים הסובלים מבעיות בעיכול, נפיחות בבטן, תחושת ועייפות.

סילוק צלוליט

בשל היכולת של הפטרוזיליה לסלק רעלים מהגוף, היא תורמת לטיפול בצלוליט דרך פינוי הפסולת. טבליות דוגמת צליו-לוס המכילות תערובת של ויטמינים, מינרלים ועשבי תבלין, מסייעות בהפחתת הצטברויות של נוזלים, בפינוי פסולת מהגוף, ובשיפור מראה העור בכלל והצלוליט בפרט.

אנטי אייג'ינג

הפטרוזיליה מכילה כמות גדולה של נוגדי חמצון היעילים בעיכוב ההזדקנות של העור. בשילוב עם תכונת סילוק הפסולת מהגוף, הפטרוזיליה מסייעת במניעת קמטוטים וכתמים.

זיהומים בדרכי השתן

בפטרוזיליה ויטמינים, מינרלים ופיטוכימיקליים, המסייעים להפחתת דלקתיות בדרכי השתן. שתיית חליטה מפטרוזיליה שהורתחה במים יכולה להקל על צריבה במתן שתן.

ריח רע מהפה

פטרוזיליה מנטרלת ניחוחות לא נעימים, כך שאם אכלתם דג, שום או שאתם סובלים מריח רע מהפה עקב דלקת בחניכיים, לעיסת פטרוזיליה או שתיית שייק ירוק עם פטרוזיליה יסייעו לכם להיפטר מהתופעה המביכה.

זירוז לידה

הפטרוזיליה מריכוז גבוה מגרה את הרחם ולכן נשים בהריון צריכות להיזהר מצריכה מוגברת וממיצויים של פטרוזיליה. נשים מעל שבוע 38 יכולות להמשיך לצרוך פטרוזיליה ללא חשש. עוד אנשים שצריכים להיזהר מצריכה עודפת של פטרוזיליה הם חולי דיאליזה ומחלות כליות שונות ואנשים הסובלים מקרישיות יתר.

צילום: יח"צ הרבלייף

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh