כל מה שצריך לדעת על המחיר למשתכן  

כל מה שצריך לדעת על המחיר למשתכן  

מחירי הדיור בישראל הולכים ומאמירים. לאורך השנים, נוצרה מציאות שבה זוגות צריכים לעבוד הרבה יותר זמן, על מנת לרכוש דירה ממוצעת. תוכנית מחיר היא התוכנית שהגתה הממשלה, על מנת לאפשר לאוכלוסייה של זכאים להשיג דירה בהנחה משמעותית. בשורות הבאות נסביר כל מה שצריך לדעת על התוכנית.

לזכאים – מגיעה הטבה במשכנתא

נדירים הם האנשים שיכולים לרכוש דירה או בית בישראל, בלי לקחת משכנתא. יועצים שסיימו קורס יועץ משכנתאות יכולים לסייע לזוגות צעירים או ליחידים להשיג משכנתאות טובות יותר אך עדיין, מדובר בהלוואה לכל דבר. מדוע אנו מזכירים את זה בהקשר של מחיר למשתכן? מפני שיש לנו בשורה חשובה. זכאי התוכנית נהנים מהטבה נוספת, כלומר משכנתא בתנאים מועדפים.

מהי תוכנית דירה בהנחה

דירה מוזלת על פי תוכנית מחיר למשתכן זו לא הדרך היחידה. מעת לעת מוציאים במשרד השיכון תוכניות נוספות שנועדו לאפשר לזכאים להגיע לדירה במחיר מסובסד ומוזל. אוסף התוכניות החדשות הללו מאוגד תחת השם דירה בהנחה. בתוך המקבץ הזה נמצאים גם הפרויקטים החדשים של מחיר למשתכן. תוכניות נוספות שקיימות כיום הן מחיר מטרה, דירה להשכיר (השכרה לטווח ארוך) ועוד.

האם ההנחה במחירי הדיור באמת משמעותית

נבהיר בצורה חדש משמעית – מחיר למשתכן וכן יתר התוכניות אינן "בלוף". זה לא ישראבלוף אלא הנחה אמיתית, שכל אחד יכול להשוות ביחס למחירי דירות בשוק החופשי. על פי גורמים בענף ועל פי יחידים וזוגות שרכשו בשנים האחרונות דירות בפרויקטים לזכאים, ההנחה מגיעה לכ-20 – 30 אחוזים מערך הדירה. מדובר על הטבה בסך של עד מאות אלפי שקלים. ישנם פרויקטים ביישובים מסוימים שבהם ניתן מענק נוסף בשווי עשרות אלפי שקלים.

איך מצטרפים לתוכנית

על מנת להצטרף לתוכנית מחיר למשתכן או לתוכניות אחרות שנמצאות על הפרק, צריך להירשם להגרלה. זה אמנם לא מצב אופטימלי, שבו רק חלק מאזרחי ישראל יוכלו לממש זכאות להטבה, אבל עד כה לא נמצא תוכנית חלופית טובה יותר.

לצורך הרשמה להגרלה ניתן להיכנס לאתר האינטרנט הייעודי. חלק מהזכאים, למשל משפרי דיור, צריכים לפנות טלפונית על מנת לברר לגבי הצגת מסמכים נוספים שבשלב זה אי אפשר להעביר אונליין. חשוב לציין כי מי שעומד בקריטריונים, יוכל להירשם לכלל ההגרלות, בכל התוכניות של דירה מוזלת, בהנחה.

באופן כללי, מי שזכאי להשתתף בהגרלה הינו אדם יחיד (גבר או אישה) או זוג, שלא הייתה בבעלותם דירה בעבר. כיום, גם משפרי דיור יוכלו בתנאים מסוימים להשתתף בהגרלות כחוק. אישור הזכאות ניתן אונליין או באמצעות חברת עמידר, מילגם או אלונים.

מה קורה לאחר זכייה בהגרלה

מי שעלה בגורל, יקבל הודעה בדוא"ל על הזכייה בזכות לדירה בפרויקט. ברגע שהקבלן מסיים לטפל באישורים הדרושים, כגון היתר בנייה, עליו לפנות לזוכים. הזוכים יקבלו הסבר נוסף ועל פי מיקומם, יוכלו בשלב הבא לבחור דירה.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh