כל מה שצריך לדעת על מתווך דירות להשכרה

כל מה שצריך לדעת על מתווך דירות להשכרה

חיפוש אחר דירה להשכרה הוא תהליך שעשוי לקחת זמן רב. השוכר בודק אופציות באינטרנט, מתאם פגישות, מגיע לנכסים כדי לראות אותם ולוודא אם הם מתאימים לצרכים האישיים, או המשפחתיים שלו.

מתווך דירות להשכרה

שוכרים פוטנציאליים אחרים מחליטים לפעול בדרך שהיא הרבה יותר יעילה ומהירה וזאת באמצעות מתווך דירות להשכרה. ברשותו של מתווך זה קיים מאגר גדול של דירות להשכרה בגדלים שונים בקריות השונות. כאשר מגיע אליו לקוח שמחפש נכס ספציפי כמו לדוגמה דירות להשכרה בקרית ים, הוא בוחן את המלאי שלו במאגר ומציע ללקוח כמה אופציות.

סביר להניח שהמתווך מתווך דירות להשכרה ימצא לפחות אופציה אחת של דירה להשכרה שמתאימה לדרישותיו של הלקוח ובמקרים רבים גם יותר מדירה אחת. היתרון של המתווך הוא שהוא מכיר את כל אחת מהדירות הללו על כל רבדיה. לכן הוא יעביר ללקוח זה את כל המידע, הסברים על המיקום, אם מדובר ברחוב שקט או סואן, כמה מילים על השכונה. כמו כן נראותה של הדירה, עורפית או חזיתית, גודלה של המרפסת, כמות הדיירים במבנה, עלויות שכר דירה, ארנונה, ותשלומים נלווים. בנוסף לכך היתרונות וגם החסרונות של הדירה.

לאחר השיחה עם המתווך, הלקוח קיבל את המידע המקסימלי לגבי דירה זו. אם נראה לו שהדירה מתאימה לו, הם ייסעו לדירה ויראו אותה, כדי שהלקוח יתרשם מהמראה הפיסי שלה ויקבל את ההחלטה הסופית.

מציאה של דירה להשכרה

אם הדירה אינה נראית ללקוח, מתווך דירות להשכרה יציע לו אופציות אחרות שתואמות את הקריטריונים שלו. אם הדירה היא מושלמת עבור הלקוח, יקדם המתווך את הליך חתימת הסכם השכירות מול בעל הנכס. הוא יתאם מפגש בין שני הצדדים כדי לסכם את כל הנושאים הרלוונטיים:

  • עלויות חודשיות של שכר הדירה.
  • אופן התשלום חודש בחודשו, תשלום רבעוני או כל שיטה אחרת.
  • מועד הכניסה לדירה לאחר שהשוכרים העכשוויים יפנו אותה בהתאם לחוזה שלהם.
  • הביטחונות הכספיים שמבקש בעל הנכס כמו ערבות בנקאית, חתימה על שטר ביטחון, ערב וכו'.
  • העברת המונים לשוכר החדש, חשמל, מים וגז ועדכון לעירייה בנושא ארנונה.

משא ומתן בין הצדדים

אם נוצרו אי הסכמות בין הצדדים, המתווך משוחח עם כל אחד מהם ולאור ניסיונו הוא מציע דרך אחרת שתהיה מקובלת על שני הצדדים. בדרך זו בזכות ההתערבות של המתווך, העסקה נסגרה והצדדים חתמו על ההסכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh