כל מה שרלוונטי לדעת על פיסול סביבתי, טכניקות לפיסול ולימודי פיסול

כל מה שרלוונטי לדעת על פיסול סביבתי, טכניקות לפיסול ולימודי פיסול

בשנים האחרונות, אנחנו שומעים יותר ויותר את המושג "פיסול סביבתי". מרביתנו לא ממש מבינים על מה מדובר אבל בהחלט עושים קישור לתחום הפיסול והסביבה ואכן זה כך.
אז מהו פיסול סביבתי? מדובר על יצירות אומנות שעשויות מכל מיני חומרים שיש להם עמידות בפני תנאי מזג האוויר השונים. החומרים הם מתכת, עץ, בטון, אבן וכו'. אותן יצירות, מוצבות במקומות כמו בתי מלון, גני אירועים, פארקים, רחבות ועוד.

מהי המטרה העיקרית של פיסול סביבתי?

המטרה היא להעניק צבע ויופי למקום בו מוצבים הפסלים. כלומר להחיות את המקום עם יצירות האומנות הצבעוניות והמיוחדות שהינן בצורת פסלים שונים. כך אותן יצירות יכולות להשתלב בסביבה ולתרום לעיצוב שלה. סביר להניח שגם יצא לכם להבחין בכל מיני סוגים של פסלים הנמצאים בקטגוריית הפיסול הסביבתי. אלו למשל, מזרקות מים, צורות מופשטות, אנדרטאות ועוד.

אם כבר הזכרנו את נושא הפיסול, בואו נדבר על טכניקות פיסול

פסלים נוצרים תוך כדי מחשבה ובהשראה של אמנים מפורסמים (מהארץ או מהעולם).
האמן או האמנית חושבים מהו הסיפור שהפסל יעביר לכל מי שיצפה בו. אין ספק שתחום הפיסול הוא תחום קסום ומרתק שמשלב הבעה של רגשות ובכלל יצירתיות. יש כל מיני טכניקות לפיסול.
בואו נכיר את הפופולאריות:

-פיסול על פי תווי פנים – אם האמן או האמנית רוצים לתת לפסל מראה אנושי, הם יפסלו תווי פנים. כמו כן, הם גם יפסלו בצורה מדויקת את העיניים, השפתיים והגבות.

-פיסול על פי תנועה – יש כאן דגש להבעת הפנים וכמו כן לתנועה שמפסלים. יש כל מיני תנועות נפוצות כמו, תנועות ידיים, כיפוף של הגוף ועוד.

-פיסול על פי הבעת פנים – כאן יש חשיבות להבעת הפנים של הפסל. האם זו תהיה הבעה של עצב, תדהמה, שמחה, פחד ועוד. אתם לא תאמינו אבל הבעת פנים אצל פסל, יכולה לעורר רגשות בכל מי שיצפה בו שזה דבר מדהים בפני עצמו.

לאחר שנבחרה טכניקת הפיסול והפסל מוכן מבחינת הצורה, ממשיכים לצבעים. פסלים בדרך כלל נצבעים בברונזה, נחושת, אפור ושחור. אך לא רק. אפשר גם לצבוע אותם בצבעים אחרים.

איפה אפשר ללמוד פיסול?

אם התחום מעניין אתכם, תוכלו לקחת קורסים בפיסול. במסגרת הלימודים, תלמדו מגוון נושאים כמו, הקשר בין פיסול לסביבת התצוגה, כיצד לבחור את חומרי הפיסול המתאימים לייצרה, מושגים כמו חומר, טקסטורה וצבע, כיצד לפסל בצורה מופשטת ועוד.

השלמתם לימודי פיסול, מה ניתן לעשות עם הידע?

אפשר לעסוק כאמני פיסול ולהציג ולמכור את היצירות בתערוכות וגם בגלריות. אם תרצו תוכלו גם להמשיך ללימודי אמנות רב תחומיים במסגרת תואר ראשון. כך תוכלו לעסוק במחקר, לעבוד כמרצים במוסדות האקדמיים או כמורים בבתי ספר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh