כתיבת תוכן, איזה עמודים אתם צריכים באתר האינטרנט שלכם?

כתיבת תוכן, איזה עמודים אתם צריכים באתר האינטרנט שלכם?

כתיבת תוכן היא אבן יסוד בתהליך הקמתו של אתר אינטרנט. בשנים האחרונות יותר ויותר חברות ועסקים מבינים כי אין להשאיר את המשימה "In House", ועל מנת לעשות את זה נכון יש לפנות לחברות המתמחות בתחום.

חברות אלה, המספקות שירותי כתיבת תוכן מקצועיים לעסקים מענפים שונים, מסייעות לחברה/לארגון להגיע לכדי מלל איכותי, שיווקי, אינטליגנטי ומניע לפעולה. טקסטים שנוגעים בלקוחות במקומות הנכונים, מייצרים מעורבות אפקטיבית, ומובילים ליצירת קשר או רכישה (תלוי מה מטרת האתר).

כתיבת תוכן לעמודים שונים

דבר חשוב שיש להבין לגבי כתיבת תוכן לאתר חדש הוא שלכל אחד ואחד מהעמודים יש מטרה משל עצמו. לפני שמתחילים לכתוב אפילו את האות הראשונה בעמוד, צריך להגדיר למי הוא פונה.

בעוד שעמוד אודות צריך להיות קצר ותמציתי, שכן הוא מיועד לכל הקהלים שמגיעים לאתר, עמוד על שירות ספציפי אמור להיות מנוסח בהתאם ללקוחות הרלבנטיים המחפשים את השירות המדויק.

במה דברים אמורים? ניתן דוגמה לגבי אתר אינטרנט של משרד עורכי דין העוסק בדיני נדל"ן ומלווה עסקאות מכר. העמוד שפונה למוכרי דירות עוסק בסוגיות שונות לחלוטין של שירות משפטי לעומת העמוד המיועד לרוכשים. אע"פ שמדובר באותה העסקה.

על כותב התוכן לדעת שבעוד שהמוכרים מעוניינים בד"כ בעורך דין שיודע "לסגור עסקה" ולהתמודד עם טענות כנגד ליקויים או לוחות זמנים, הרוכשים מתמודדים עם אתגרים אחרים לגמרי, והם ורוצים עו"ד שיבטיח שקט נפשי מבחינת מצבה הפיסי והמשפטי של הדירה.

כתיבת תוכן איכותית מתייחסת באופן ברור לצרכים של הלקוח. עליה להכיר את הסוגיות שמעניינות את הלקוח "ולפרק" את ההתנגדויות הצפויות באמצעות טקסטים שיווקיים ואינטליגנטיים. כתיבת תוכן חכמה תבהיר ללקוחות כי הם נמצאים מול בעל מקצוע "שמבין אותם". מכאן, הדרך ליצירת קשר היא קצרה, קצרה מאד.

איזו עמודים יש בד"כ באתר אינטרנט?

אתר אינטרנט מורכב מסוגים שונים של עמודים, אשר לכל אחד מטרה ברורה. אולם למרות שאין מבנה "אחיד" לכל אתרי האינטרנט, וגם אתרים בתחומים זהים יכולים להיות שונים מאד, אפשר לשרטט את סוגי העמודים הנפוצים.

עמוד הבית – "השער" של האתר. בד"כ נעשית לגביו השקעה עיצובית רבה, אך בפועל הוא רק תחנה בדבר לעמודים "החשובים באמת". כתיבת תוכן לעמוד הבית תעשה בדרך כלל בסגנון של מסרים קצרים, במה שקרוי בשפה מקצועית "מיקרו-קופי".

אודות – אחד העמודים החשובים ביותר באתר אינטרנט. מקום שבו כל לקוח עובר. בין אם בתחילת הדרך בכדי להבין "לאן הוא הגיע", ובין אם רגע לפני השארת פנייה או ביצוע רכישה. מעטים מאד הם הלקוחות הרציניים שלא יעברו כאן. כתיבת תוכן לעמודי אודות היא מיומנות ייחודית שיש להקפיד עליה קלה כחמורה.

עמודי שירותים ומוצרים – כתיבת תוכן לעמודי שירותים ומוצרים צריכה, כפי שכבר הסברנו קודם, להתכתב עם הצורך של הלקוח הספציפי בשירות/במוצר הרלבנטי. ממש כשם שהדברים נכונים לגבי עורך דין המציע שירותים משפטיים לעסקאות מכר, כך הדברים נכונים לגבי צלמת הריון, מפעל טקסטיל, אדריכלים וכו'. לפני שמתחילים עם כתיבת תוכן לעמודים אלה, צריך לראות אותם מנקודת מבטו של הלקוח.

בלוג ומאמרים מקצועיים – אתר אינטרנט חייב שיהיה לו בלוג אם הוא רוצה להפוך למנוע שמייצר לקוחות באופן קבוע. הבלוג הוא בעל שני מטרות מרכזיות: קידום אתר באופן טבעי במנוע החיפוש של גוגל ויצירת תכנים ממוקדים ללקוחות ממוקדים. עד כמה צריך להזין תכנים לבלוג? כמה שיותר ובגבולות הסביר. יש בלוגים שמקבלים מאמר אחד בחודש, יש כאלה שמזינים אליהם מאמר בחודשיים, ויש חברות שעושות זאת ברמה יומיומית.

לסיכום,

כתיבת תוכן לאתר, כאשר היא נעשית במקצועיות ובמיומנות, לוקחת בחשבון את התפקיד והמהות של כל עמוד ועמוד. זאת כמובן תוך שמירה על שפה אחידה וחזרה בלתי פוסקת על המסרים השיווקיים. היות שזוהי משימה מורכבת הדורשת מקצועיות רבה, רצוי להתקשר בעניין זה עם חברה המספקת שירותים של כתיבה שיווקית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh