להתמודד עם החשקים בהריון ולשמור על המשקל הרצוי

להתמודד עם החשקים בהריון ולשמור על המשקל הרצוי

באדיבות: הרבלייף – דרך חיים

גדלנו על הסיפורים שאם מתחשק בהריון גלידה או תות ורצוי שמיד נאכל, אחרת  הבייבי הקטן ייוולד עם כתם לידה בצורת הגלידה או התות שלא נאכלו!  אז זהו שלא… אל תאמינו לכל מה שאומרים לכן!

מומחי התזונה של הרבלייף מחלקים את תקופת ההיריון לשלושה טרימסטרים:

בטרימסטר הראשון, רוב הנשים (למעט אלו שיצאו מזה בשלום) סובלות מבחילות וחלק גם מהקאות בדרגות שונות. זה השלב שבו מרגישות חלשות יותר, עייפות יותר, רעבות יותר ובגדול, מנסות להתרגל להשתוללות ההורמונים החדשה.

בטרימסטר השני, הגוף מתרגל אל ההיריון, ההורמונים מתאזנים, הבחילות ברוב המקרים נעלמות, וזה השלב שבו מרגישות הכי טוב מכל שלבי ההיריון.

בטרימסטר השלישי, הקשיים חוזרים אבל הפעם מצטרפות הצרבות לחגיגה, וככל שההיריון מתקדם, כך גם תחושת הכבדות, הבצקות וכאבי השרירים והמפרקים.

אז מה מומלץ לאכול  בכל שלב בהריון?

מצ"ב טיפים על ידי סוזן  בוורמן– תזונאית הבית של חברת הרבלייף, שיעזרו לעבור כל שליש בשלום ובלי עודף משקל.

שליש הראשון – בשלב שבו הרעב מוגבר ולרוב הגוף דורש פחמימות כדי להתמודד עם הבחילות, מומלץ דווקא להיכנע לגוף ולאפשר לו לקבל את הפחמימות, החלבונים והשומנים שהוא מבקש. אם כבר פחמימות – כדאי לבחור בפחמימות מורכבות כמו פסטה מקמח מלא, לחם שיפון או מלא, או אורז מלא.

בימים של בחילות קשות, מומלץ לאכול דברים קשים ויבשים כמו צנימים, בייגלה או קרקרים מקמח מלא. בשלב הזה נסו להימנע ממיצי פירות והקפידו על שתיית מים מרובה, נסו לאכול בכל ארוחה חלבון ולצמצם משמעותית צריכת קפה. אלכוהול, סושי, סיגריות ומאכלים מעובדים – מחוץ לתחום כמובן.

שליש שני: בשלב שבו הרעב נרגע, זה הזמן להוריד מינונים, לחזור להתאמן בהדרגה אם הפסקתן, כמובן באימוני כושר שמתאימים לרמה שלכן ולא להתחיל באימונים חדשים בתקופה הזו, זה הזמן לאכול ארוחות מסודרות ולצמצם מעט את צריכת הפחמימות שצרכתן בשליש הראשון.

שליש שלישי : זה הזמן שבו הגוף מתחיל להיות כבד וזה ממש לא הזמן להיכנע לחשקים. ככל שתעלו יותר במשקל, יהיה לכן יותר קשה לשאת את ההיריון, וכמובן שעלייה לא מבוקרת עלולה לגרום לסיכונים בריאותיים. בשלב הזה הימנעו ככל שניתן ממאכלים מטוגנים, שעלולים להחמיר את תחושת הצרבת, ממאכלים חריפים ומארוחות כבדות שיגרמו להרגיש כבדות עוד יותר. בשלב הזה נסו לתגבר באכילת ירקות ירוקים ובשייקים ירוקים שיעניקו הרבה ברזל, יחזקו אתכן לקראת הלידה ויורידו את הנפיחות והנוזלים מהגוף.

נשנושים בריאים ומומלצים לחשקים של ההריוניות:

מתחשק גלידה? תבחרו בסורבה, או שתקפיאו יוגורט ותוסיפו לו מעט סילאן.

בא משהו קר ומצנן? הקפיאו פירות כמו ענבים, אפרסקים, אבטיח או מלון.

בא לכן לכרסם משהו קשיח? חתכו לכם מלפפון, סלרי, גזר וצנון.

חייבות מלוח? במקום לרדת על חטיפים הכינו אנטיפסטי מירקות פחות פחמימתיים כמו פטריות, קישואים, פלפלים, וחצילים.

בא לכם פשטידה? במקום בצקים תטחנו ירקות כמו קישואים, תרד ושאר ירוקים, ערבבו עם ביצים וקוואקר. הכניסו את הבלילה לתוך כלי מאפינס ויש לכן אחלה נשנוש.

חושקות בשייק פירות? במקום לבחור בפירות עתירי סוכר כמו בננות ומנגו, העדיפו לצרוך ירקות ופירות ירוקים כמו אגס, תפוח, מלפפון, פטרוזיליה, נענע, סלרי ותרד. אלו יעניקו לכן אנרגיה וירעננו וגם יסלקו את הנוזלים מהגוף.

תמיד תסתובבו עם בקבוק מים ואם קשה לכן לשתות אז הוסיפו באופן קבוע מלפפון, ג'ינג'ר ונענע לבקבוק המים שלכן. אלו יעזרו לכן להתמודד עם הבחילות והצרבות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh