לרגל יום העובד הסוציאלי הבינלאומי: אומרים תודה!

לרגל יום העובד הסוציאלי הבינלאומי: אומרים תודה!

עו"סים באהבה: אומרים תודה לעובדות ולעובדים הסוציאליים.

יום העובד הסוציאלי הבינלאומי יחול ביום שלישי השבוע, 16.3 ויצוין בכל העולם. בעיריית רחובות מציינים אותו בקמפיין מיוחד שמוקיר את עבודתם של העובדות והעובדים הסוציאליים בשילוט חוצות. כ-140 עובדות ועובדים סוציאליים משרתים את תושבי רחובות במערך שירותי הרווחה בעיר רחובות במגוון נושאים: כ-25% מהם בעלי התמחות בתחום המשפחה, 12% מהעו"ס בעלי התמחות בתחום אזרחים וותיקים, 17% מהעו"ס בעלי התמחות  בתחום נוער וצעירים, 10% בעלי התמחות בתחום שיקוים ונכויות.

יום העובד הסוציאלי הבינלאומי מעניק דגש לעבודתם המאתגרת של העובדים הסוציאליים ומבקש להודות להם ולהוקיר את עבודתם הנפלאה. העובדים הסוציאליים אשר המדינה נתנה להם את המנדט להגן על שלומם וביטחונם של יחידים ומשפחות, לא אחת, נתקלים בתגובות קשות, בהאשמות ובתוקפנות כלפיהם. למרות כל זאת, עושים את עבודתם בנאמנות רבה מתוך דאגה אמיתית ומחויבות לתפקיד החברתי אשר הוענק להם.

מערך שירותי הרווחה בעיריית רחובות נרחב ביותר וכולל מגוון של שירותים ומענים לאוכלוסיות העיר מגיל לידה ועד גיל זקנה. כ-140 עובדות ועובדים סוציאליים עובדים באגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות המסייעים ומטפלים באוכלוסיות רווחה, במגוון נושאים: ייעוץ ומיצוי זכויות, שיקום נכויות, אזרחים ותיקים, נוער וצעירים בסיכון, טיפול במשפחה – זוגות והורים וילדים, סדרי דין, מרכז לקידום התעסוקה, קהילה, פיתוח מסוגלות הורים ועוד.

זהו מערך איתן ומקצועי אשר מחד גיסא נמצא בחזיתות המורכבות ביותר של המצוקות החברתיות ומאידך גיסא נפגש עם אוכלוסיות חזקות, פעילים ומתנדבים המבקשים לסייע ולטייב את תמהיל השירותים החברתיים המוענקים לרווחתם של תושבי העיר רחובות.

ראש העיר, רחמים מלול: "תקופת הקורונה הציבה את העובדים הסוציאליים בקידמת מערך השירותים החברתיים העירוניים. הם היוו מקור של תמיכה ומשענת לאוכלוסיית העיר, סייעו בכל דרך אפשרית וסחפו אחריהם מתנדבים רבים. העובדים הסוציאליים פועלים ברגישות ובמסירות, וראויים לכל הוקרה על הערכים של כבוד האדם, מימוש יכולותיו ושיפור חוסנו האישי והמשפחתי של כל תושב ותושבת, שלמענם הם פועלים".

שמוליק בר דאנזאן, מחזיק התיק לשירותים חברתיים: "צוות העובדות והעובדים הסוציאליים הוכיח לאורך כל השנה האחרונה מהי נחישות, התמדה ואהבת אדם. למרות הקשיים, חוסר הוודאות ולעיתים גם הסיכונים הם היו בכל זמן ובכל מקום בו הם נדרשו.  הושיטו יד, סייעו ותמכו לאורך כל הדרך ותמיד עם חיוך ועל כך מגיעה להם ולבני משפחותיהם תודה ענקית".

בת חן קרני, מנהלת האגף לשירותים חברתיים: "יום העובד/ת הסוציאלי/ת הוא הזדמנות נפלאה להכיר תודה לעובדים הסוציאליים והעובדות הסוציאליות שלנו ברחובות. עובדים מסורים, ערכיים שעושים מאמצים רבים כדי להגן על שלומם ובטחונם של אוכלוסיות הרווחה בעיר. השנה האחרונה ומשבר הקורונה העמידו למבחן את שירותי הרווחה והעובדים הסוציאליים ואני גאה לומר כי הם עמדו באתגר בהצלחה רבה, תוך מסירות אין קץ ומחויבות גדולה כלפי כלל האוכלוסיות המקבלות מענה במסגרת האגף".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh