לרכב על אופניים ממונעים בגשם – כך תעשו זאת בבטחה

לרכב על אופניים ממונעים בגשם – כך תעשו זאת בבטחה

מעדיפים אופניים ממונעים על פני מכונית בחורף? אל תוותרו על אבזור מתאים.

רכיבה על רכב דו גלגלי היא ללא ספק מהנה ויעילה מאוד, במיוחד עבור מי שלוח הזמנים שלו צפוף במיוחד. באמצעות האופניים או הקורקינט שברשותם, יכולים אנשים רבים לעקוף לא מעט פקקים ולהצליח לעמוד בקצב האינטנסיבי של החיים – בעיקר בשעות המאתגרות של הבוקר המוקדם ושל אחר הצהריים, כשהכבישים מלאים במכוניות של מי שנוסע לעבודתו או שב ממנה. עונת החורף גורמת להרבה אנשים שיש בבעלותם אופניים ממונעים להכניס אותם למחסן ולבחור בכל זאת ברכב, אך חשוב להבין שהגשמים אינם מחייבים את אחסון האופניים אלא להפך – מומלץ מאוד לרכב עליהם דווקא בעונה הקרה, כמובן במידה ומתלבשים בהתאם ונוקטים משנה זהירות בכל הקשור לרכיבה עצמה.

מהם האתגרים של רכיבה על אופניים ממונעים בזמן שהכביש רטוב?

במידה ורכשתם לאחרונה אופניים חשמליים במבצע אטרקטיבי, אין סיבה שתפסיקו ליהנות מהשימוש בהם רק בגלל שהגשם התחיל, ממש כפי שלא כדאי לוותר על הרכיבה כאשר השמש החזקה תגיע בקיץ. לכל סוג של רכיבה על כלי דו גלגלי, בין אם אלו אופניים או קורקינט, ישנו לבוש מתאים שמאפשר לרוכב לחוש הכי בנוח שאפשר ואביזרים שהופכים את הרכיבה לבטוחה יותר, בהתאם לתנאי השטח. בחורף, המשמעות של רכיבה בטוחה היא שימת דגש על הנושאים הבאים:

  1. מתן תשומת לב למזג האוויר הספציפי בזמן הרכיבה, משמע שאם יורד ברד וגשם כבד, מומלץ בכל זאת להמתין כמה דקות לפני שיוצאים מהבית. לרוב מדובר ב"שבר ענן" שפוסק תוך זמן קצר, כשמייד אחריו תוכלו להתיישב על האופניים ולצאת לדרך.
  2. לבוש חם מספיק אך לא "חונק" – מוטב בהחלט ללבוש שתי שכבות, אולי אפילו גופייה טרמית מחממת, אך עדיף לוותר על צעיף גדול או פריטים שאולי יוסיפו ללוק האופנתי שלכם אבל בוודאי יעיקו עליכם בזמן הרכיבה עצמה.
  3. אביזרי בטיחות – מלבד קסדה ומגיני ברכיים, כדאי לשים לב שגם הלבוש ה"רגיל" הוא בטיחותי. אם אתם מעוניינים לנעול מגפיים, בדקו שתנועתיות העקב והקרסול שלכם איננה מוגבלת וכי אתם מסוגלים לבצע כרגיל את כל התנועות הנדרשות לרכיבה.

כאשר חם לכם מספיק אבל לא יותר מדי, כשאתם מסוגלים להזיז את גופכם באופן שמאפשר שליטה מרבית באופניים וכשאתם מאובזרים בקסדה ומגינים – אתם מוגנים מפני הקור והגשם ויכולים בהחלט להתמודד עם הרכיבה החורפית.

רכיבה בטוחה היא רכיבה מודעת

תשומת לב יתרה יש להקדיש לדרך ולנהגים הסובבים אתכם, כאשר אתם יוצאים לרכיבה על אופניים ובמיוחד אם זה בתוך העיר, בין הולכי רגל ורוכבים נוספים מלבדכם. קשב מלא ופוקוס הם המפתח לכך שתגיעו בשלום למקום אליו רכבתם, שמחים ומרוצים מכך שלא וויתרתם לעצמכם והחלטתם לרכב על האופניים החדשים שלכם וליהנות מכל רגע, גם אם השמיים מעוננים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh