לתקן במוסך הסדר או פרטי

לתקן במוסך הסדר או פרטי

כל אדם שעבר תאונה כלשהי עם הרכב שלו ובגין זאת, הרכב שלו דורש טיפול מקיף, תוהה האם כדאי לו להפעיל את הביטוח שלו, אשר מטרתו בין היתר היא לסייע לו בתשלום על תיקון הרכב במקרה של תאונה.  מרבית הביטוחים מעמידים בפני האדם 2 אופציות: תיקון הרכב שלו במוסך הסדר או תיקון הרכב במוסך מורשה פרטי. במה כדאי לבחור? שאלה טובה.

מוסך מורשה אל מול מוסך הסדר

מוסך מורשה הוא מוסך אשר מקבל אישור רשמי לכלל הפעולות שהוא מבצע במוסך ממשרד התחבורה. ישנם מוסכים מורשים אשר קיבלו אישור רשמי לפעול מטעם יבואן כלשהו של רכב ומתוקף כך, הם מוגדרים כמוסכים מורשים לסוגי רכב ספציפיים. מוסך הסדר הוא מוסך אשר חתם על הסדר עבודה מול חברת הביטוח. כלומר: חברת הביטוח מתחייבת לשלוח לאותו המוסך את הלקוחות שלה. חברת הביטוח תקבל מהסכם זה הנחה על העבודה אשר מבצע המוסך ברכבי הלקוחות שלה והמוסך מרוויח לקוחות אשר מופנים אליו באופן ישיר על ידי חברת הביטוח. מדובר על הסכם ששני הצדדים מרוויחים בו.  מוסכי ההסדר הם מוסכים אשר מעניקים ללקוחות שירות מקצועי, ברמה גבוהה וזאת בשל העובדה שהם נתונים לביקורת של חברת הביטוח וכן, עליהם לעמוד בסטנדרטים של חברת הביטוח ובדרישות שלה.

אז באיזה מוסך כדאי לתקן את הרכב

האופציה הזולה ביותר עבור בעל רכב שעבר תאונה עם הרכב שלו היא תיקון וטיפול ברכב במוסך הסדר. פוליסת הביטוח תדרוש דמי השתתפות נמוכים יותר מבעל הרכב וזאת בשל העובדה שעל פי ההסכם בין חברת הביטוח למוסך, הטיפול ברכב יעלה לחברת הביטוח פחות לעומת זאת, אדם אשר בוחר לתקן את הרכב שלו במוסך מורשה אמנם יקבל כיסוי כלשהו מחברת הביטוח בגין התיקון, אך בשל העובדה שהטיפול במוסך זה יהיה בעלות גבוהה יותר, דמי ההשתתפות אשר האדם יידרש לשלם יהיו גבוהים יותר. כמו כן, מוסכי הסדר הם מוסכים אשר יציעו לבעל הרכב רכב חלופי לכל פרק הזמן שיידרש לצורך תיקון הרכב שלו, אחראיות על תיקון הרכב שלו ועוד. מדובר על נוהל עבודה מסודר אשר נקבע מראש מול חברת הביטוח ולכן, בעל הרכב עצמו לא יידרש לשאת ולתת מול המוסך בכדי לקבל את ההטבות הללו. במוסך מורשה לעומת זאת, יתכן מאוד שלא תקבלו רכב חלופי או אחראיות על התיקון. חשוב לדעת שחברות הביטוח לא מעמידות בפני הלקוחות שלהם מוסך הסדר אחד, אלא, חברת הביטוח עובדת עם מספר מוסכים ובשל כך, אם האדם ירצה לבחור במוסך הסדר, הוא יוכל לבחור את מוסך ההסדר הרלוונטי לו מבין כלל המוסכים המוצעים לו.

כיצד בוחרים מוסך הסדר

אם החלטתם ללכת על מוסך הסדר, חשוב שתבחרו אותו בצורה הטובה ביותר. ראשית כל, עליכם לברר מול חברות הביטוח איזה מוסכי הסדר היא עובדת. לאחר שתקבלו את הרשימה של מוסכי ההסדר מחברת הביטוח, כדאי לברר ולבדוק את כל מה שניתן לדעת אודות כל מוסך. כיום ניתן למצוא לא מעט מידע על מוסכים ברשת האינטרנט. כמובן שניתן למצוא המלצות או דיס המלצות אודות כל מוסך ברשתות החברתיות, בפורומים ייעודיים ברשת ועוד. חשוב לבדוק האם המוסך עוסק בתיקון סוג הרכב שלכם והאם אנשי המקצוע אשר מציעים את שירותיהם במוסך זה הינם מקצועיים ומנוסים.

מוסכי הסדר מהווים את האופציה הטובה ביותר כיום עבור כל רכב שעבר תאונה. חשוב לבחור את מוסך ההסדר הטוב ביותר מבין מוסכי ההסדר אשר מציעה לכם חברת הביטוח.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh