מדע וכיף: משלחת נוער נוספת שוהה כעת בהיידלברג

מדע וכיף: משלחת נוער נוספת שוהה כעת בהיידלברג

אמיר קדם מקריית החינוך דה שליט וקלי אהרונוב מקריית החינוך למדעים, נבחרו מבין עשרות בני נוער ברחובות, למחנה קיץ מדעי בהיידלברג *ביום הם חוקרים באוניברסיטה, בערב הם עוסקים בפעילות חברתית עם בני נוער מכל העולם * ההזמנה למחנה הגיעה במסגרת קשרי הערים התאומות בין רחובות והיידלברג* סגן ראש העיר, מחזיק תיק קשרי חוץ, עו"ד יניב מרקוביץ': "שיתוף הפעולה עם העיר התאומה שלנו מלא ביתרונות, וזהו אחד מהם".

מדי שנה נערך במסגרת האוניברסיטה של היידלברג מחנה קיץ בן שלושה שבועות לבני נוער חובבי מדע . עיריית היידלברג מזמינה בני נוער מארצות שונות בעולם להגיע ולהשתתף בשלושה שבועות של פעילות יחד עם חוקרים מהאוניברסיטה המקומית בתחומי מדע שונים. בשעות הפנאי נערכות פעילויות חברתיות עם בני הנוער האחרים השוהים במקום. מישראל הוזמנו 2 בני נוער מהעיר רחובות במסגרת קשרי הערים התאומות רחובות- היידלברג.

סגן ראש העיר, מחזיק תיק קשרי חוץ, עו"ד יניב מרקוביץ': "שיתוף הפעולה עם העיר התאומה שלנו מלא ביתרונות, וזהו אחד מהם. מחנה הקיץ המדעי הוא ייחודי להיידלברג, שנחשבת לעיר מתקדמת וחדשנית, ואני שמח שאנו יכולים לאפשר את החוויה הזו לבני נוער רחובותיים".

קלי אהרונוב (16) מקרית החינוך למדעים ואמיר קדם (17) מקרית החינוך דה שליט נבחרו מבין עשרות בני נוער להשתתף במחנה הקיץ השנה, ולפני כשבועיים הם טסו לגרמניה.

בשבוע הראשון של המחנה הם עסקו בפעילות גיבוש של הקבוצה ובהיכרות עם שאר בני הנוער מארצות נוספות כמו יפן, ארה"ב, אוסטרליה, צרפת, אנגליה, רוסיה ועוד. בני הנוער ביקרו בכל אחת  מהאוניברסיטאות שבהן ילמדו, עסקו בפעילויות מדעיות ובסיורים בקמפוס,  וטיילו באיזור היידלברג  .

בשבוע השני הם התחילו את העבודה באוניברסיטאות. הקבוצה חולקה כך ששני בני נוער מצוותים לכל מחלקה מדעית אחרת באוניברסיטה, ומתמחים במסגרתה. מדי יום הם מגיעים  לשם בבוקר  ועובדים עד הצהריים על עבודת חקר יחד עם המדענים במקום, ומבצעים ניסויים רלוונטיים.

קלי פועלת במכון לחקר הסרטן , ועובדת על שני ניסויים ופרזנטציה. אמיר פועל במכון לפיזיקה גרעינית וחוקר איך עוצמות גבוהות של לייזרים משפיעות על פלזמה.

אמיר מספר כי "ההתמחות מאוד מעניינת יוצא לך לעבוד עם דר' לפיזיקה באופן פרטני, ויוצא לך לעבוד וללמוד על מדע שנמצא בחוד החנית של האנושות, דברים שאנחנו עדיין לא יודעים את התשובה להם וזה אכן מאוד מרגש ומספק. בנוסף, אני עובד בתנאים של חוקרים אמיתיים ומבצע מחקר אמיתי, עם כלים מאוד מסובכים שלא יוצא לאנשים לעבוד איתם . בדרך כלל הציוד במעבדות מאוד משוכלל ויקר וזה כיף שיצאה לי ההזדמנות להגיע לתוכנית כזו".

בצהריים הם חוזרים למלון לפעילות חברתית עם הקבוצה , ובסוף השבוע הם מטיילים באזור.

קלי מספרת כי "אני נהנית מאוד. אנחנו לומדים אחד מהשני במחנה על תרבויות שונות ועל המקומות מהם באנו . המחקר המדעי מעניין ומלמד. האחראים במחנה עוזרים לנו בכל מצב ומביאים אותנו לפעילויות מהנות. אני ממליצה מאוד על החוויה"

אמיר מסכם: "אני מאוד ממליץ לכל אחד שמעוניין לשפר את האנגלית שלו וסקרן לגבי מדע.

כל אחד מדבר שפה אחרת ולכל אחד מנהגים ונורמות אחרות, זה מאוד מעשיר ומלמד ובעיקר שמח. כולם נחמדים וכולם שמחים לדבר ולשתף, והחוויה נהדרת. יוצא לך להכיר חברים חדשים וללמוד על דברים מכל מיני מקומות בעולם".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh