מה ההבדל בין ביטוח רכב חובה לביטוח רכב מקיף?

מה ההבדל בין ביטוח רכב חובה לביטוח רכב מקיף?

מכל כמות הביטוחים שאנו עושים בחיים אפשר להתבלבל, אז בואו נתמקד רגע רק לנושאי הרכב שם יש שלושה סוגי ביטוחים: ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. רוב הרכבים בישראל מבוטחים בביטוח חובה ובביטוח מקיף, ביטוח צד ג' בדרך כלל יהיה יותר פופולרי בקרב מכוניות יקרות. ריכזנו לפניכם את כל ההבדלים בין ביטוח רכב חובה לביטוח מקיף:

הבדלי מחירים – אי אפשר לאמוד מחיר מדויק לשני הביטוחים אך דבר אחד בטוח, ביטוח רכב חובה הינו ביטוח יקר יותר מאשר ביטוח מקיף. מחיר ביטוח רכב מחושב בדרך כלל על פי סוג הנהג (נהג צעיר, נהג חדש, נהג ותיק וכו'), שנת ייצור הרכב, ובאם הרכב נחשב לרכב יוקרה או לא.
בדרך כלל הבדלי המחירים בין חברות הביטוח השונות בנוגע לביטוח חובה יהיה ללא שינוי מהותי, אך ביטוח מקיף וצד ג' ניתן לגיוון רחב יותר.
כיסוי – אז מה בעצם מכסה לנו כל ביטוח רכב? חשוב להדגיש, ביטוח חובה הוא הביטוח היחיד שנחשב לחובה על פי חוק. זאת אומרת שאם נתפסתם נוהגים ללא ביטוח חובה אתם עוברים עבירה פלילית, העונש בדרך כלל יהיה שלילה או אזהרה, במקרים חמורים יותר כאשר לנהג תיק פלילי העונש יהיה גם כן חמור יותר

ביטוח חובה הינו חובה על פי חוק מכיוון שהוא לא מכסה רק את המבוטח אלא את כל המעורבים בתאונה, בין אם מדובר על הולך רגל או נהג, נהגים נוספים ברכב של הפוגע או הנפגע.
ביטוח חובה הינו ביטוח לנזקי גוף בניגוד לביטוח מקיף אשר מכסה אתכם מפני פגיעות רכוש, שריפה, גניבות וכן הלאה…

מסלולים – לכל חברת ביטוח יש את האפשרות לגוון במסלולים אשר הן מציעות למבוטחים. הסיבה למסלולים היא בכדי למשוך קהל לקוחות רחב יותר.
לא כל אחד יכול לעמוד בביטוח רכב ולא כל אחד נוסע באופן קבוע ברכב בכדי לבטח אותו לתקופה ממושכת, לכן מציעות חברות הביטוח מסלולים עבור חיילים, סטודנטים, נהגים זהירים ועוד מגוון רחב של מסלולים שעליכם לבחון באתר הבית של כל חברה או באתר להשוואת מחירי ביטוח רכב. בנוגע לביטוח מקיף, אתם יכולים להוזיל או לייקר את מחיר הביטוח לפי המסלול אותו אתם בוחרים, אם בחרתם לבטח ביטוח מקיף בכיסוי רחב לכל נזק אפשרי תשלמו יותר מאשר אדם שבחר לא לבטח מפני גניבות לדוגמא.

לסיכום

יש הבדלים משמעותיים בין ביטוח מקיף וביטוח חובה. חשוב לציין שלא תמיד מומלץ לבטח בביטוח מקיף, השאלה אם משתלם לכם לבטח. רכב בשווי נמוך מאוד אינו אפקטיבי לביטוח נגד גניבות מכיוון שמחיר הביטוח יכול להגיע למחיר הפיצוי. לכן מומלץ לעשות סקר שוק, מחקר ביתי ולפנות לאתר להשוואת מחירים בכדי לראות את כל המסלולים האפשריים והמשתלמים עבורכם.

צילום: depositphotos

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh