מה ההבדל בין מעשנת למנגל

מה ההבדל בין מעשנת למנגל

כל חובבי הבשר, לא רק קרניבורים מוצהרים מחפשים ללא הרף אחרי הנתח הכי מושקע וטעים. הכנת בשר היא תורה שלמה ורבים מתחבטים בשאלה, מה לרכוש מעשנת ביתית או מנגל. על מנת לקבוע את הרכישה המתאימה יש ראשית להבין את ההבדלים בין השניים.

לכאורה נראה כי גם במעשנת הביתית וגם במנגל התוצאה היא בשר טעים ואיכותי ולכאורה אין מה להתלבט. אך למעשה מדובר על אופן הכנה שונה לחלוטין ומכאן גם שהטעם כלל אינו דומה. ההבדל הראשון הוא באופן הצלייה, מנגל פחמים משמש לצלייה ישירה על האש ואורך זמן קצר להכנת הבשר, בעוד, מעשנת עובדת על עקרון של הפקת עשן חם אשר מבשל ומרכך את הבשר באיטיות.

מעצם כך, ניתן לראות שגם מבנה המכשירים שונה, המנגל, או הגריל הוא פח או ארגז בתוכו גחלים ופחמים, הלהבות מחממות את הפח ואת רשת הצלייה עליה מונחים נתחים, האש הגלויה צולה אותם עד למצב הראוי לאכילה. על המנגל ניתן להניח נתחי בשר, עוף ואף ירקות ופירות. לעומת זאת, מעשנת ביתית הינו מכשיר שונה לחלוטין. מדובר על מיכל תאים ארוך, בו החלק העליון משמש לעישון הנתח והחלק התחתון משמש לבערה. תהליך העישון הנו איטי ומתקיים כאשר העשן החם העולה מן החלק התחתון כלפי מעלה, מבשל את הבשר לאיטו ומעניק לו את הטעם המעושן העדין.

ההחלטה איזה מכשיר לרכוש נובעת מאופן השימוש הרצוי ואנינות הטעם של הרוכש. אם מדובר על צלייה מהירה, אירוח "על האש" בתדירות גבוהה, בה איכות הבשר אמנם חשובה אך לא פחות מכך מהירות העשייה שלו, מומלץ לרכוש מנגל, נתחי הבשר המתאימים לו הם שיפודים, חזה עוף, המבורגרים, נקניקיות, סטייקים ושיפודי ירקות או פירות .

אך אם הרצון הוא בבשר איכותי ללא פשרות, עם טעם ייחודי מומלץ לרכוש מעשנת ביתית, כך בבישול ארוך שנע בין 18- 2 שעות, תלוי בסוג הנתח, ניתן ליהנות מארוחת גורמה של ממש. הנתחים המתאימים לבישול האיטי והעדין הם מינים מגוונים של דגים ונתחי בשר איכותיים כגון אנטריקוט, אסאדו, שייטל וצלעות

כיום יש כמה סוגי מעשנות ביתיות המייצרות בשר איכותי, ניתן לרכוש מעשנת פחם קלאסית, הפועלת על פחמים אליהם מכניסים בולי עץ, הבערה המחודשת והעשן הרב מעניקים ארומה ייחודית היוצרת טעם מעושן מופלא שאין שני לו. מעשנת זו אמנם מלכלכת ודורשת השקעה בתפעול אך היא האותנטית ביותר ומועדפת על חובבי עישון בשר ומקצוענים בתחום.

לעומת המעשנת הותיקה הזו ישנם מכשירים מודרניים יותר המספקים חיים קלים ופחות עבודה ולכלוך, ניתן לרכוש מעשנת הפועלת על גז וכן מעשנת חשמלית, בה החום מופק באמצעות גוף חימום חשמלי. באופן זה ניתן לשלוט בצורה מוחלטת על הטמפרטורה ואין כאן לכלוך והתעסקות מיותרת.

צילום: פיקסלס

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh