מה הקשר בין בחירת תאורה לבית לבין מצב רוחנו היומיומי?

מה הקשר בין בחירת תאורה לבית לבין מצב רוחנו היומיומי?

גורמים רבים משפיעים בצורות שונות, ולא תמיד ברורות, על הלך הרוח היומיומי בו אנו שרויים, ולכן גם על מצבנו הנפשי הכולל. במיוחד בסביבת ביתנו, בחירות שונות שאנו עושים עשויות להשפיע עלינו ועל באי הבית בצורות שונות, גם למשך חודשים ושנים קדימה. במיוחד בימים אלו, בהם רובנו יושבים בבית ומעבירים את הזמן, חשוב שהבית יהיה מעוצב ומאובזר על מנת לספק לנו סביבה תומכת ואווירה נעימה מצד אחד, ופרודוקטיבית מצד שני. בין הגורמים המשפיעים על האווירה הכוללת ועל הלך הרוח האישי ניתן למנות את נושא התאורה לבית. מה בעצם הקשר בין מנורות וגופי תאורה לבית לבין מצב רוחנו וכיצד מומלץ להתנהל בהקשר זה?

תאורת אווירה נעימה, תאורת עבודה ועוד – התאמת התאורה לבית לצרכינו

רופאים וחוקרים שונים יכולים להסביר בפירוט כיצד סוג ועצמת האור הנמצאת בסביבתנו משפיעה על מנגנונים שונים בגוף ובמוח, וכיצד אלו בהתאמה משפיעים בצורה ישירה וברורה על רמת הריכוז שלנו, על מצב רוחנו, על ההרגשה הכללית ולכן גם על המצב הנפשי הכולל. בעוד אין צורך בהכרח להיות בקיאים בפיזיולוגיה האנושית ולהבין כיצד בדיוק משפיעה התאורה שבסביבתנו על מוחנו ועל מצב הרוח והנפש שלנו, ניתן בהחלט להתייחס לנושא בצורה טובה על ידי כך שנתאים את התאורה בבית לצרכים העיקריים שלנו.

לכן, עלינו לעשות סדר ולהגדיר לעצמנו מהם בדיוק הצרכים העיקריים שלנו באזורים שונים בבית. לדוגמה, במטבח נרצה תאורה חזקה ובהירה מספיק על מנת לעבוד במטבח, לבשל ולנקות, ואותו הדבר נכון גם לגבי חדר העבודה, במידה ויש כזה (במידה ויש לנו שולחן עבודה בבית, כדאי לצייד אותו בגוף תאורה שולחני על מנת להבטיח תאורה מספקת וישירה מספיק).

בכל הנוגע לתאורה לסלון, חשוב שזו תהיה מגוונת ובעלת מצבים ואופציות שונות. למשל – מצב "אירוח" או "פנאי" בו התאורה נעימה ורכה, מאפשרת לשבת בכיף עם חברים או לצפות בטלוויזיה וכו', ובנוסף גופי תאורה פרטניים המספקים אור נקודתי במקום בו הוא נדרש, דוגמת הספה/כורסא עליה אנו נוהגים לשבת בעת קריאת עיתון או ספר.

בחדרי השינה (של ההורים והילדים כאחד) כדאי לדאוג לגופי תאורה לצד המיטה המספקים אור טוב לקריאה במיטה, בנוסף לתאורה המרכזית של החדר. את זו כדאי לשקול לצייד בגוף תאורה הניתן לעמעום, שכן אור רך ומעומעם מתאים יותר לחדרי שינה במצבים רבים.

חשיבות רבה לתכנון מקצועי של תאורה לבית

הנקודות שהועלו לעיל מדגימות את המקומות הרבים והמיידיים בחיי היומיום שלנו בהן סוג התאורה המוצבת בחלקים שונים של ביתנו משפיע עלינו ישירות, ולאורך זמן משפיע באופן מהותי על הלך הרוח שלנו באותו זמן, ובהשלכה על מצב רוחנו ומצבנו הנפשי הכולל.

מי שמפנים נקודה זו בדבר חשיבותה של תאורה לבית אשר אכן תתאים לצרכים שלנו בכל חדר ובכל אזור של הבית, ומעוניין להציב בביתו גופי תאורה מתאימים, יכול לעשות זאת בקלות באמצעות תכנון תאורה מקצועי. במסגרת תכנון תאורה מקצועי נעזרים באנשי מקצוע מעולם התאורה, המתמחים במגוון הרחב והעשיר כל כך של סוגי מנורות וגופי תאורה הקיים כיום בשוק. אנשי מקצוע אלו יודעים בדיוק כיצד להתאים את גופי התאורה והמנורות המתאימות לכל אזור בבית, כך שאלו ייצרו אווירה נעימה ונינוחה, כמו גם יספקו אור ממוקד, חזק וישיר לצרכים פרקטיים יותר. בנוסף, יכול תכנון תאורה מקצועי לייעל את תצרוכת האנרגיה של הבית שלכם, מה שיבוא לכדי ביטוי בחשבונות החשמל לאורך זמן.

אז מה הקשר בין תאורה לבית לבין מצב רוחנו ומצבנו הנפשי לאורך זמן? מדובר בקשר ישיר ומוכח, אשר השפעתו מצטברת לאורך זמן. וודאו כי המנורות ומערך התאורה הכולל שבבית שלכם אכן מתאים לצרכים שלכם, והבטיחו בכך השפעה חיובית מצטברת על מצב רוחכם לאורך זמן…

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh