מה זה רמקולים פאסיביים לתלייה, וכיצד ניתן לבחור אחד

מה זה רמקולים פאסיביים לתלייה, וכיצד ניתן לבחור אחד

מחפשים רמקולים לתלייה למערכת סאונד או קולנוע בייתי? בימינו לצד הרמקולים האקטיביים ממשיכים לככב רמקולים פאסיביים בשוק הסאונד, עם מבחר איכותי של רמקולים לתלייה בגדלים ועוצמות שונות. אבל מה זה בדיוק רמקול פאסיבי לתלייה? מה ההבדל בינו לבין רמקול אקטיבי? וכיצד לבחור ברמקול פאסיבי שמתאים לצרכים שלכם? על כך במאמר הבא.

מה זה רמקול פאסיבי?

רמקולים פאסיביים נמצאים בסביבתנו כבר הרבה מאוד זמן והם מוצעים בשלל דגמים, עוצמות ומידות. מדובר ברמקולים ללא מגבר הדורשים חיבור למגבר חיצוני, מצוינים עבור מערכת סאונד תלויה ועוצמתית. רמקולים פאסיביים באיכות טובה מייצרים מערכת סאונד מעולה, עם תכנון מדוקדק של הקרוס אובר ושליטה מלאה במאפייני ועוצמת הסאונד המבוקש. בנוסף, מכיוון שלרמקולים אלו אין מגבר גם אין להם הספק והמדד הקיים מעיד על גובה ההספק שניתן להעביר אליהם ממגבר. רמקולים אלו מבוקשים על ידי קהל מגוון לרבות לקוחות פרטיים, בעלי מועדונים, אולמות אירועים, בתי קפה מסעדות ועוד. כמו כן, בשימוש בייתי הם מעולים כרמקולים תלויים ושקועים המותקנים במקום אחד קבוע.

ההבדל בין רמקול פאסיבי לאקטיבי

רמקולים פאסיביים ואקטיביים מוצעים בימינו בשלל דגמים, גדלים, עוצמות וצורות התקנה, כאשר הפרמטר העיקרי המבדיל בין רמקול פאסיבי לאקטיבי הינו נושא ההגברה. בעוד שרמקול פאסיבי אינו כולל מגבר והוא נדרש להתחבר למגבר חיצוני, רמקול אקטיבי כולל מערכת הגברה פנימית ולכן הוא גם מכונה רמקול מוגבר.

הרמקול האקטיבי כולל מגבר פנימי קרוס אובר שמפצל את הסאונד לבאס, מיד וטראבל ולתחומים נוספים בהתאם לדרייב שמותקן בו. יחידת הקרוס אובר דואגת לסנן תדרים יותר מידי גבוהים או נמוכים המעוותים את הסאונד. בנוסף, רמקול אקטיבי יותר נוח לשימוש והתקנה בהיותו מסופק ביחידה אחת הכוללת רמקול ומגבר, והצליל מופק ממנו ללא מאמץ מצד בעליו עם הגברה אוטומטית של תחום תדרים.

זאת בעוד שרמקול פאסיבי נדרש במגבר חיצוני מתאים, וככזה הוא מאפשר התאמה מדויקת יותר של סאונד בין מספר גדול של רמקולים ובין רמקולים עוצמתיים, עם יכולת פיצול לכל תחום תדרים מבוקש. כמו כן, מכיוון שאין בתוך רמקול זה מערכת הגברה הוא גם יותר קל במשקלו. איכותו של רמקול פאסיבי מספקת מענה גם לצרכים מקצועיים כמו סאונד להופעה ומסיבה, ולכן הוא יותר מבוקש על ידי מביני עניין הרוצים שליטה מלאה במאפייני ואיכות הסאונד שלהם. זאת לעומת רמקול מוגבר המיועד יותר לשימוש בייתי ולקהל פחות מקצועי ואנין אוזן. יחד עם זאת, חשוב לציין כי רמקולים אקטיביים כל הזמן משתפרים באיכות הסאונד שהם מספקים ובאפשרויות השליטה בצליל שהם מפיקים.

מה זה רמקול פאסיבי תלוי

רמקול פאסיבי תלוי הינו רמקול פאסיבי שניתן לתלות אותו באופנים שונים על גבי קירות, תקרה, עמודים וכדומה. הוא קיים בסוגים שונים כמו רמקולים שקועים וסראונד. רמקולים שקועים מתמזגים עם התקרה או הקירות בחדר באופן שאינו בולט לעין, והינם לרוב רמקולים פאסיביים שאליהם יתחבר מגבר או רסיבר המספקים שליטה באיכות ומאפייני הסאונד. רמקולים אלו גם מוצעים בצורות שונות – עגולים, מלבנים, מרובעים ועוד. רמקולים תלויים סראונד פאסיביים המקיפים את החדר ומותקנים באופן מקצועי, מספקים פיזור מעולה של הסאונד בחלל ולכן חוויית האזנה למוסיקה וצפייה בסרטים איכותית במיוחד.

בחירה נכונה של רמקול פאסיבי תלוי

בבחירת רמקול פאסיבי תלוי יש לא מעט פרמטרים שצריך לקחת בחשבון, ולא אחת מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי בנושא בכדי לדייק בבחירה. הגורמים העיקריים שמשפיעים על בחירת רמקול פאסיבי כוללים:

  • רמקולים נבחנים במדדים של גודל המסומן באינטש, כוח מרבי המסומן ב- RMS וכוח רמקולים המסומן בוואט.
  • יש לבחון גם את גודל האלמנט של הרמקולים אשר ככול שהוא גדול יותר כך הוא מספק מענה לשטח יותר נרחב.
  • עכבה מעידה כמה וואט יכול הרמקול להוציא מהמגבר והיא נמדדת באוהם, במדדים הנעים לרוב בין ארבעה לשמונה אוהם.
  • כמות הרמקולים משתנה בהתאם לייעודם, בין אם מדובר בשמיעת מוסיקה שאז יכולים להספיק גם שני רמקולים, או עבור מערכת קולנוע בייתי שאז יש צורך בחמישה רמקולים לפחות.
  • גודל הרמקולים והעוצמה שלהם נדרשים להתאים לממדי החדר בו הם מותקנים וככל שהחדר יותר גדול כך נדרשים להיות הרמקולים. כמו כן, עוצמת הרמקולים מוכתבת מייעוד השימוש בהם, בין אם לשמיעת מוסיקה בקול רם או כחלק ממערכת קולנוע בייתי שאז יש צורך ברמקולים יותר עוצמתיים, ובין אם עבור שמיעת מוסיקה רגועה ברקע שאז יספיקו רמקולים יותר קטנים ופחות עוצמתיים.
  • הרגישות של הרמקולים נמדדת בדציבלים והיא מעידה על גובה הווליום שלהם, וככל שלרמקולים דירוג רגישות יותר גבוה כך במקביל תעלה עוצמתם.
  • איכות הרמקולים גם מושפעת מהחומר ממנו עשויה התיבה שלהם, כאשר עץ נחשב עדיין לחומר הטוב ביותר עבור תיבת תהודה של רמקולים.
  • רמקולים פאסיביים תלויים מוצעים בשוק בטווח רחב של מחירים, הנקבע בהתאם לאיכות הרמקול, עוצמתו, גודלו, המותג שמאחוריו ועוד. לכן כדאי להשוות מחירים בין הספקים השונים ולבחור ברמקול פאסיבי תלוי איכותי העונה להגדרות התקציב שלכם.

בחירת מגבר לרמקולים פאסיביים

בבחירת מגבר לרמקולים פאסיביים חשוב להתאים אותו אליהם, עם התחשבות ביחס שבין עכבת יציאה של המגבר לעומת עכבת כניסה של הרמקולים. כמו כן ההמלצה היא לבחור במגבר בעל הספק של לפחות פי אחת וחצי יותר מזה של הרמקול, וכך תבטיחו שהמגבר לא יתאמץ ויתחמם יתר על המידה. בנוסף, ככל שבוחרים ברמקול פאסיבי עם רמת התנגדות יותר גבוהה הנמדדת באוהם, יש צורך במגבר עם הספק סופי נמוך יותר.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh