מזגן נקי הוא מזגן בריא – מילה של טכנאי מזגנים מוסמך

מזגן נקי הוא מזגן בריא – מילה של טכנאי מזגנים מוסמך

גם אם הלכלוך לא נראה על פניו מבחוץ, בתוך המזגן התמונה עלולה להיראות אחרת: אבק, חיידקים ואפילו עובש. איך מנקים את המזגן, מתי מזמינים טכנאי מזגנים לטיפול תקופתי, ואלו סכנות מתחבאות שם בפנים?

מיזוג אוויר יונק את האוויר מהחדר ופולט אותו שוב לאחר קירורו. אך האוויר אינו תמיד רק גזים כמו חמצן, חנקן ומימן. לפעמים עף בו אבק שהצטבר בשטיח או בפינות החדר, לפעמים יש בו בקטריות ושאר מזיקים בלתי נראים. כל זה עלול להישאב לפנים המזגן, שם לעתים מחכה לחות שבה חיידקים ונבגי עובש מתרבים במהירות. כשהמיזוג נושף אוויר החוצה, הוא עלול להחזיר לחדר אוויר הכולל את כל אותם גורמים לא רצויים שיכולים להשפיע על בריאותנו.

שאלנו טכנאי מזגנים – מה עושים ואיך מנקים את המזגן כדי להבטיח את איכות האוויר שאנו נושמים?

עבור חלק מפעולות ניקוי המזגן יש צורך, מה לעשות, לחפש למשל טכנאי מזגנים בחולון מומלץ, הנחשב לזמין, מנוסה ומקצועי. אבל יש גם פעולות שתוכלו לעשות לבדכם. קצת עבודה – אך מעט מאמץ יקטין את הסיכויים לתשלום על תיקון מזגן עתידי!

התחילו מבחוץ ומהמובן מאליו

לא צריך להיות טכנאי מזגנים מוביל כדי לדעת: בבית נקי מן הסתם יישאבו פחות לכלוך, אבק ומזיקים לתוך המזגן מאשר בבית מלא אבק. שמרו על אזור המזגן נקי, וגם נגבו ממנו אבק במטלית לחה (כשאינו פועל).

עברו אל הפילטרים

עוד פעולה חשובה מאוד שאינה מצריכה הזמנת שירות טכנאי מזגנים במרכז היא ניקוי מסנני המזגן, המכונים גם פילטרים. אלו הם מעין "מסננות" קטנות שאמורות לעצור את האבק והלכלוך בטרם יישאב לתוך המזגן. אלא שככל שהזמן עובר, המסנן הלא מנוקה צובר עוד ועוד לכלוך שסותם את חוריו, ואם באוויר יש גם אדי שמן (מבישול למשל) אלו יכולים להידבק ולהדביק את הלכלוך חזק יותר.

כשהפילטרים הללו סתומים, אפילו חלקית, קשה לאוויר לצאת – המזגן מתאמץ יותר, מבזבז יותר חשמל, ועשוי להתקלקל יותר מהר. טכנאי מזגן בתל אביב קולינג, עימו התייעצנו, מוזמן תדיר לטפל בתקלות שהחלו מפילטרים סתומים, כמו נזילות, ריח רע מהמזגן, עובש במזגן ועוד. חבל לשלם על תיקוני מזגנים שניתן למנוע בקלות וללא תשלום!

איך מבצעים ניקוי פילטרים במזגן?

בחוברת שהגיעה עם המזגן או באינטרנט תמצאו הסברים כיצד לפרק בקלות את המסננים ולנקות אותם. זו שטיפה פשוטה במים, אחר כך המתנה עד לייבוש מלא, ואז מחזירים אותם למזגן בחזרה. אפילו לא צריך להזמין טכנאי מזגנים מרוב שזה קל לביצוע בעצמכם. כאשר טכנאי מזגנים מתקין את המזגן לראשונה כדאי לשאול אותו כל כמה זמן הוא ממליץ לנקות את הפילטרים – אך האמת היא שאם תעשו זאת אחת לחודש-חודשיים זה יהיה אפילו יותר טוב, ויבטיח עבודה קלה בכל פעם ואוויר נקי יותר.

ניקוי עומק למזגן

כל אלו ניתנים לביצוע לבד אך לא מספיקים: כאמור, חיידקים ובקטריות נשאבים לתוך פנים המזגן, הרחק מהישג ידכם, ויכולים להתפתח בפנים, כמו גם טחב ועובש. לכן כדאי פעם בשנתיים ניקוי עומק למזגן. אם מדובר על מזגן מיני מרכזי, כדאי גם פעם בכמה שנים לדאוג לניקוי של תעלות האוויר.

כל זה מחייב הזמנת טכנאי מזגנים מיומן – לא הראשון שתמצאו בחיפוש אחר טכנאי מזגנים בתל אביב, אלא איש מקצוע רציני שיודע מה הוא עושה, ובעל רישיון וניסיון. זאת מכיוון שדרושים פירוק והרכבה רציניים של המזגן ולעתים גם שימוש בחומרי ניקיון חזקים, במיוחד אם יש עובש במזגן שצריך לטפל בו.

מידע מן המאמר הינו בשיתוף של: קולינג טכני מזגנים

שירותי תיקון מזגנים מכל הסוגים בתל אביב יפו ומרכז הארץ.

תיקון כלל המותגים: תדיראן, אלקטרה, יוניק, טורנדו, אוריס, אמקור ועוד ועוד.

שירות מסביב לשעון עשרים וארבע שעות ביממה, מומחים בעלי למעלה מעשרים ואחת שנות ניסיון בתחום.

למידע נוסף וצפייה בסרטוני הדרכה בתחום בערוץ היטויוב של קולינג או צרו קשר דרך האתר והטלפון המופיע בו

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh