מחית פירות או ירקות, מרק או טעמים מעורבים – מורה נבוכים למחיות לתינוקות

מחית פירות או ירקות, מרק או טעמים מעורבים – מורה נבוכים למחיות לתינוקות

חלב אם הוא המזון המושלם לתינוקות, אך כאשר הפעוט מגיע לגיל 6-4 חודשים הוא מתחיל את שלב הטעימות ועולם קולינרי חדש ומרתק נפתח בפניו. הרופאים ממליצים להמשיך עם ההנקה לפחות עד סוף החודש השישי לחייו של התינוק ללא צורך בתוספות מזון אחרות, וגם לאחר חצי שנה כדאי להמשיך עם ההנקה ולשלב מזונות משלימים עד גיל שנה לפחות.

את שלב הטעימות מתחילים בדרך כלל כאשר התינוק מגיע לגיל ארבעה חודשים, כ-17 שבועות, ולכל המאוחר מתחילים בשלב זה כאשר התינוק מגיע לגיל חצי שנה. שלב הטעימות מסמל את המעבר מחלב אם או תמ"ל למזון מוצק, בהתחלה נותנים לפעוט כמויות קטנות ומדודות של מחיות מפירות או ירקות ורק לאחר שהתינוק מתמודד בהצלחה עם המזון המשלים אפשר לשלב באופן הדרגתי מזון מוצק.

איזה מזון משלים נותנים בתחילת שלב הטעימות?

מומחים לתזונת תינוקות ממליצים להתחיל את שלב הטעימות כאשר הפעוט מגיע לגיל 4 חודשים, בשלב הראשון יש לתת מחית של ירקות קלים לעיכול כמו גזר, בטטה, קישוא, דלעת, דלורית ותפוח אדמה. בשלב זה נותנים כמות מזערית של מחית ירקות, את המחית מכינים לבד בבית או רוכשים מיצרן מוכר, אך חשוב לבחור מחית ירקות איכותית ללא תוספות של חומרים משמרים וללא חומרי טעם וריח.

בשלב הבא ניתן לתת לתינוק הרך מחית של פירות כמו תפוח עץ, אגס, בננה ואבוקדו. גם בשלב זה יש להקפיד על כמות מזערית ומדודה כדי לוודא שהתינוק אינו מפתח אלרגיה למזון. בשלב הבא אפשר לשלב בתזונת התינוק פירות וירקות נוספים כמו פירות הדר. בשלב הטעימות הראשון מומלץ לרכוש רק מחית הכוללת 100% ירקות או פירות, וכמובן שאפשר להכין את המחית בבית. המחית המוכנה מהווה פתרון נוח ויעיל לטיולים, לנסיעות, לביקורים משפחתיים ולזמן חופשות.

אם התינוק אוכל בהנאה ואינו סובל מאלרגיה או מכאבי בטן ומתופעות אחרות לאחר אכילת מחית ירקות ו/או פירות, אפשר להכין לו מחית המבוססת משילוב ירקות ופירות, לדוגמה מחית בננה ותפוח עץ או מחית תפוח, בטטה וגזר. לאחר כמה שבועות אפשר להתחיל במחיות מרק כמו מחית מרק ירקות הכוללת גזר, תירס, תפוחי אדמה, אפונה ירקוה, שורש פטרוזיליה ומים (ללא חומרים משמרים וללא חומרי טעם וריח).

איך לבחור נכון מחית מוכנה לתינוק?

כדי לבחור מחית לתינוק הנחשבת לאיכותית ומומלצת עליכם להקפיד על הכללים הבאים:

  • יצרן – חשוב לרכוש מחיות ומרקים בטעמים שונים רק מתוצרת יצרן מוכר, אמין ומומלץ.
  • סוג המחית – בשלב הטעימות מתחילים במחיות של ירקות, עוברים למחית פירות ורק אז ממשיכים למחיות מעורבות ולמרקים בטעמים שונים.
  • רכיבים – חשוב לעיין ברשימת המרכיבים של המחית או המרק המעורב, יש לוודא כי המוצר אינו מכיל חומרים משמרים וחומרי טעם וריח.
  • גודל המחית – יש מחיות בגדלים שונים, בשלב הטעימות כדאי לבחור צנצנות קטנות יחסית.
  • מחיר – יש פערי מחיר משמעותיים בין היצרנים, עדיף לרכוש רק מחיות באיכות גבוהה מתוצרת יצרן מוכר. המחיר להכנת מחית בבית זול יותר, אך לא תמיד יש זמן או יכולת להכין מחיות בבית.

טעימות נוספות אחרי גיל 6 חודשים

בשלב הטעימות התינוק נחשף לטעמים ולמרקמים חדשים, הוא מכיר מזונות חדשים ומערכת העיכול שלו משתנה וזקוקה למזון משלים מעבר לחלב אם או לתמ"ל. בשלב הטעימות נותנים לתינוק כפית קטנה ובהדרגה מוסיפים כמויות, ולאחר כחודשיים בהם התינוק טועם ירקות ופירות שונים אפשר לעבור למחיות מרק ולהוסיף מזונות נוספים ומחיות עם מרקמים פחות חלקים.

קרדיט: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh