מחפשים מדפסת לבית? קראו את זה קודם

מחפשים מדפסת לבית? קראו את זה קודם

המדפסת מהווה פריט חיוני בכל בית, החל מהפקת ניירת ועד הדפסת דפי לימוד או צביעה לילדים. נבחרת המדפסות העכשוויות כוללת דגמים המצוידים בפיצ'רים מתקדמים להדפסה בהתאמה אישית תוך חיסכון מקסימלי בעלויות של דיו וחשמל. לפניכם מספר פרמטרים שחשוב לבדוק בטרם בוחרים מדפסת ביתית מנצחת.
התחילו עם מיפוי הצרכים: האם אתם משתמשים במדפסת על בסיס יומיומי, האם בעיקר להדפסת דפים בשחור לבן או בצבע? האם חשובה לכם יותר המהירות או האיכות? כתבו את רשימת הדרישות שלכם מהמדפסת שתלווה אתכם וכך יהיה לכם קל יותר לבחור מבין הקטגוריות השונות בזירת ההדפסה.

מה בשבילכם – לייזר או דיו?
קיימים שני סוגים בולטים של מדפסות – לייזר ודיו. מדפסת הזרקת דיו מבוססת על סדרת מזרקים קטנטנים המתיזים טיפות דיו על הנייר ומדפסת לייזר עובדת על קרן לייזר. כמו כן, כדאי לבדוק האם מדובר במדפסת צבעונית ומהי מהירות ההדפסה בצבע לעומת בשחור לבן.
במדפסות מסוג קרן לייזר, מהירות ההדפסה גבוהה יותר משמעותית, כך שזו תתאים למי שמרבה להדפיס ובכמויות גדולות, למשל, עבודות לבית הספר. עם זאת, בהזרקת דיו לרוב מקבלים תוצאה דומה יותר למקור מבחינת רזולוציה וגוון – פרמטר חשוב לטובת מי שנוטה להדפיס עבודות יצירה ואמנות.

כמה זה עולה לכם
מדפסות של מותגים נחשבים אולי עולות יותר, אבל כאשר קונים ממותג ידוע ואמין שמספק גם אחריות – ניתן להדפיס בראש שקט. בכל מקרה, ישנם מבצעים אטרקטיביים וכאשר מגלמים עלויות, חשוב להתייחס גם להוצאות הנלוות לתו המחיר של המדפסת עצמה. מדפסות דיו אומנם נחשבות זולות יותר ממדפסות לייזר, אבל מחסניות הדיו לא מאריכות ימים כמו טונר של מדפסות לייזר. הוצאה נוספת ששווה לבחון היא בנוגע לעלות הנייר – האם המדפסת מאפשרת הדפסה דו צדדית שיכולה לחסוך כסף רב בשימוש בדפים. יש מדפסות עם מקש ECO להדפסה "ירוקה" המכוונת מראש לחיסכון בנייר, חשמל וטונר. בנוסף, ישנם מכשירים עם טונר ותוף נפרדים לשימוש חסכוני. בכל הנוגע לתפוקה משוערת, כדאי לבדוק באיזה עומס עבודה מסוגלת לעבוד המדפסת ועד כמה דפים פר חודש.

ידידותית לשימוש
חוויית השימוש במדפסת לא פחות חשובה מהביצועים עצמה. במיוחד כאשר מדובר במדפסת ביתית שאמורה להיות נגישה לכל בני הבית, כולל לדיירים הצעירים. שימו לב שהמדפסת קלה לתפעול, בעלת צג ברור מואר בחושך, כוללת כרטיס רשת אלחוטי מובנה. פרמטרים נוספים – שהמדפסת מתאימה למערכת ההפעלה של המחשב ובעלת זיכרון מספק, שהמגש מכיל כמות גדולה יחסית של נייר, שהמדפסת מדווחת על תקלות כמו נייר תקוע וכדומה.

השילוב קובע
לא על המדפסת לבדה. במידה ותרצו לחסוך במקום ובכסף, תוכלו לרכוש מראש מדפסות משולבות הכוללות גם פקס, מכונת צילום וסורק במכשיר אחד. לרוב מדובר בשילוב בין מדפסת, סורק ומכונת צילום או בין מדפסת מכונת צילום ופקס. בכל מקרה, בבחירת מכשיר משולב תיהנו מכל הפונקציות הנ"ל במכשיר קומפקטי יחסית שמציע איכות גבוהה של צילום וסריקה שיספיקו לצרכי השימוש האישיים – אם יש לכם ורך בפקס, העדיפו מכשיר משולב פקס. במקרה ואתם מרבים לסרוק, העדיפו מכשיר המשולב בסורק צבעוני ו/או יכולת סריקה ישירות לכתובת דוא"ל, אם אתם מחפשים זריזות התייחסו למהירות הדפסה של עד 25 דפים בדקה בממוצע,

בדקו האם המדפסת מגיעה עם אחריות ולכמה זמן האחריות תקפה. לפעמים שווה לשלם קצת יותר ולקבל אחריות של יבואן מורשה לו יש גם מעבדה מקצועית בארץ ושירות תיקונים איכותי.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh