"מיניטוריזם" – תערוכת יחיד של האמנית לילך מדר תוצג בבית האסמים למיניאטורות ברחובות

"מיניטוריזם" – תערוכת יחיד של האמנית לילך מדר תוצג בבית האסמים למיניאטורות ברחובות

עבודותיה של לילך מדר מזמינות את הצופה לטיול במחוזות הדמיון ולמסע בזמן. האובייקטים התלויים מרחפים בחלל כאסופה, בחוויה שהופכת חושית ומדברת אל הגוף בפיתוי. אוצרת: רני ששון.

התערוכה תיפתח ב-9.1, יום ראשון, בשעה 19:00, הכניסה חופשית בהתאם להנחיות משרד הבריאות

החברה העירונית רחובות מזמינה את הציבור לאירוע פתיחת התערוכה של האמנית לילך מדר שתוצג בבית האסמים למיניאטורות. האירוע יתקיים ביום ראשון, 9.1.22, בשעה 19:00, ויתקיים בהתאם להנחיות התו הירוק של משרד הבריאות.

לילך מדר יוצרת אובייקטים מיניאטוריים, המסמנים את המעבר מצילום לפוטומונטאז'. היא משתמשת במגזינים, גזרי עיתונים ואנציקלופדיות ומרכיבה יצוריי כלאיים רב תרבותיים, כאלו הנולדים מחדש באמצעות קולאז' של דימויים קיימים ואסמבלאז' של אובייקטים מזעריים.

עבודותיה מלאות בהומור ורעש צבעוני, הן מגובבות ועשירות בפרטים, פיסות מידע, פיסות היסטוריה ואלמנטים מעולמות של ידע. העבודות מזמינות את הצופה לטייל בתוך עולמות קטנים העוברים בזכוכית מגדלת אל תוך המיקרוקוסמוס. הבולים המשמשים בחלקם כמצע לעבודות שולחים אותנו להרפתקה, טיול במחוזות הדמיון ומסע בזמן. האובייקטים התלויים מרחפים בחלל כאסופה, בחוויה שהופכת חושית ומדברת אל הגוף בפיתוי. האומנית מתייחסת לגוף מפורק, כזה המורכב משפתיים ועניים, כפתח אל נקודת המבט זאת הלוכדת עולם.

בית האסמים שימש בעבר כמחסן תבואה, וכיום משמש כמוזיאון למבני השימור של העיר רחובות ולאמנות מיניאטורית מקורית.

במקום סדנה עשויה עץ, בעבודת יד שנוצרה במיוחד עבור ילדים ומבוגרים וחדר לתערוכות יחיד מיניאטוריות של אמנים עכשוויים. הסופרת סיון זיו וינד כתבה את סיפור המפתח בהוצאת בית האסמים, אשר מחבר את התוכן האמנותי של המוזיאון עם התוכן ההיסטורי של העיר וזאת מנקודת מבט של ילדה בשם אלכס שיוצאת למסע בעיר רחובות בעקבות מפתח שקיבלה מטינו, דמות בסיפור, היא עוברת בין המבנים לשימור שכל מבנה מספר סיפור דמיוני אודותיו. אוצרות חבויים ועולמות קטנים מתגלים במגירות ופינות קסומות בחללי המוזיאון. במקום מתקיימות סדנאות והרצאות בנושאים אומנותיים, אדריכלות, תכנון עירוני, תרבות ומורשת העיר רחובות.

כתובת בית האסמים למיניאטורות: רח' יהודה גורודיסקי 2, רחובות

המוזיאון פתוח למבקרים בימים א'-ה' בין השעות 12:00-9:00 וביום ו' בין השעות 11:00-9:00

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh