ממשיכים במיזם חגיגות ימי הולדת לניצולי השואה ברחובות

ממשיכים במיזם חגיגות ימי הולדת לניצולי השואה ברחובות

"תודה על הערב הנפלא והמרגש שהכנתם לי ליום הולדתי… עכשיו אני באמת מרגיש כמו ילד שחוגגים לו יום הולדת…"

כך אמר, חיים להט, ניצול השואה, למורה חנה גינסברג ולתלמידים מחטיבה ב' דה – שליט, כאשר הגיעו לביתו וחגגו לו את יום הולדתו ה-84.

זאת במסגרת המיזם: שימור מורשת השואה והגבורה, שמובילה המורה חנה גינסברג, למעלה משני עשורים.

בשבוע שעבר, חגגו תלמידי חטיבה ב' דה-שליט, יום הולדת למר חיים להט, בביתו, בעיר רחובות.

חיים להט הינו ניצול שואה, אשר הגיע ארצה בהיותו בן 15 עם תנועת רבי עקיבא. הוא הצטרף כילד יתום לבית היתומים של התנועה.

חיים מגיע לחטיבה, לתערוכה לזכר השואה והגבורה, במשך מספר שנים, כדי לספר את סיפורו המצמרר והמרגש. התלמידים אשר צמאים לשמוע סיפורי עד, שותים בצמא את דבריו.

חנה גינסברג מספרת: "תיאמתי עם מר חיים להט ואשתו את מועד הגעתנו לביתם. הגעתי עם כ-20 תלמידים, רובם מכיתה ז', אשר הביאו עוגות אותן הכינו במיוחד וכיבוד רב.

בכניסה לביתם חילקתי לתלמידים תופים ונכנסנו בשיירה בקול תרועה רמה ושירי ימי הולדת. במהלך יום ההולדת ניגנתי באקורדיון, והתלמידים ליוו אותי בשירה.

לאחר שירים וריקודים רבים הגענו לשלב הברכות: בירכתי אותו בברכה חמה ולבבית בשם כולנו והתלמידים אף הם הקריאו את הברכה המיוחדת שהכינו עבורו. הייתה חגיגה שמחה ומרגשת מאוד, בה לקחו חלק גם נכדותיו שבאו במיוחד לחגוג עימנו ולשמח את סבא.

מר חיים להט שהתרגש מאוד ברך אותנו ואמר "תודה לכם על כל העבודה ההתנדבותית שאתם עושים בתחום זה של הנצחת מורשת השואה והגבורה ובמיוחד בתחום החינוך לדורות הבאים, בהובלתה של המורה חנה הנפלאה".

ואז הוא העניק שי, מעשה ידיו, כאדם היוצר כלים מזכוכית, כלי הגשה לשתייה חמה.

במהלך יום ההולדת, חיים ערך לנו סיור בביתו והציג בפנינו את עבודותיו הנפלאות: חלונות ויטראז' מדהימים ביופיים, ועוד עבודות נוספות מתחום הזכוכית.

ניצול השואה, חיים להט, נחשף לחוויה מיוחדת של שיתוף יום מיוחד בחייו עם דור ההמשך, והתלמידים עברו חוויה משמעותית ביותר. הם הביעו זאת בדבריהם:

רותם: "לשמח מישהו זה משמח…"

נדב: "חשוב להנציח את זכר השואה ולהמשיך את מורשת הגבורה…"

נעמה: "אני מאד התרגשתי והרגשתי שאני עושה מעשה מאד טוב. היה מרגש להכין בעצמינו את עוגת יום ההולדת לחיים…"

הדר: "נהניתי לראות את השמחה של הבנאדם כשהוא מספר מה עבר עליו ואיך הצליח לשרוד…"

אחרי ערב חגיגי של כשעתיים בהן שרנו, רקדנו, אכלנו, סיפרנו, ברכנו, צחקנו ונהנינו יחד עם מר חיים להט ובני משפחתו, הבענו כולנו את התקווה שנזכה לראותו בתערוכה לזכר השואה והגבורה שתתקיים גם השנה בבית ספרנו.

מיזם חגיגת ימיי ההולדת לניצולי השואה בעיר הינו עוד מיזם של המורה חנה גינסברג שמטרתו לשמור על הקשר עם שורדיי השואה לאורך כל השנה.

יוזמה זו מתחברת ומתקשרת לפרויקט שימור מורשת השואה והגבורה, אותה היא מובילה, ששיאו בתערוכה מכובדת ומרשימה, המתקיימת בחטיבה כבר למעלה מ – 20 שנה, בה מוצגים לקהל מייצגים ויצירות של התלמידים בנושא השואה והגבורה.

במהלך השנה הקרובה עתיד המיזם להימשך ולהתפתח גם בתחומים נוספים.

ישר כוח!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh