מסייעים להורים בקיץ

מסייעים להורים בקיץ

הילדים בחופש? קבלו 7 כללי ברזל לקיץ בטוח.

חופש מהלימודים – ולא מהחיים. כמה עצות להורים כיצד לעבור את הקיץ בצורה נעימה, מתוכננת ובטוחה מהרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול. הורים שרוצים להשפיע יותר – מוזמנים להצטרף לסיירת ההורים העירונית, פרטים להלן.

  1. חופש מהלימודים ולא מהחיים- שתפו את הילדים בעבודות הבית, תנו להם לבחור מתוך מגוון המטלות. רעננו את כללי הבית והציבו גבולות ספציפיים לחופש: שעות שינה? שעות חזרה הביתה בערב? צפייה בטלוויזיה? שימוש במחשב? חוקי הגלישה באינטרנט?
  2. קשר משפחתי– חשוב לקיים מפגש משפחתי קבוע או ארוחה אחת ביום עם כל בני הבית. שיגרה שמתקיימות בה שיחות משפחתיות משותפות מקנות לילדים תחושת מוגנות ושייכות.
  3. הגבירו נוכחות– שאלו לאן הם יוצאים? עם מי ? וקחו מספרי טלפון למקרה הצורך. וודאו את היציאה עם הורים נוספים. גם אם ילדכם אומרים :"אבל כולם מרשים", צרו קשר ותאמו בינכם ההורים.
  4. תדברו עם ילדכם על מצבי סיכון– הנטייה להתנהגויות סיכון מתגברות בחופשת הקיץ עקב ריבוי שעות הפנאי, שעמום והיעדר מסגרות עם השגחת מבוגרים. שוחחו עם ילדיכם והביעו עמדה ברור ונחרצת השוללת התנהגות כגון שתיית אלכוהול מופרזת, היגררות לקטטות, השחתות רכוש ועוד.
  5. זמינות והמתנה : במהלך המסיבה תהיו זמינים בטלפון ,היו ערים כאשר הילדים חוזרים מהמסיבה, בדקו איך הם נראים ומרגישים – ובעיקר הקשיבו להם.
  6. איסוף נתונים– נסו לקבל כמה שיותר מידע מילדיכם ומחבריהם בנוגע למיקום הפעילות אליה הם הולכים, מי המשתתפים, מי המארגנים, האם יש הסעות (איפה האיסוף והפיזור).

דוד מנצור, מנהל הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול: "הורים , עודדו את ילדכם לקחת אחריות על בחירותיהם ועל התנהגותם והישארו מעורבים למען ביטחונם ורווחתם.
ישנם גופי מניעה, הסברה ואכיפה בעיר הפועלים 24/7 כדי שכלל התושבים ירגישו ביטחון ויחד נעבור את חופשת הקיץ בשלום.

להצטרפות לסיירת ההורים העירונית, ניתן לפנות בנייד 052-4840547

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh