מציינים את יום הרצל: הציבור מוזמן להפנינג חגיגי ברחבי העיר

מציינים את יום הרצל: הציבור מוזמן להפנינג חגיגי ברחבי העיר

בבית דונדיקוב יתקיים טקס, וברחבי העיר ימחיזו שחקנים ונגנים אירועים הקשורים לראשיתה של העיר ולביקור הרצל ברחובות- הציבור מוזמן!

האירועים ייערכו ביום חמישי, י' באייר תשפ"א, 22 באפריל 2021, בין השעות 10:00-12:00, במעמד חברת המועצה דר' רוני באום, מחזיקת תיק קהילה ואזרחים ותיקים.

יום הרצל חל מדי שנה ב-י' באייר, יום הולדתו של חוזה המדינה.

ביוזמת המועצה לשימור אתרי מורשת ובשיתוף עיריית רחובות ומשרד ירושלים ומורשת, יצוין יום הרצל ברחבי העיר רחובות.

לפני 123 שנים, באוקטובר 1898 ביקר הרצל בארץ ישראל. יחד איתו הגיעה משלחת ציונית מצומצמת בהזמנת הקיסר וילהלם השני, כדי לקדם מטרה חשובה מאד, שיחה על עתידה של הארץ ועל עתידו של העם היהודי. עד למפגש עם הקיסר, סיירו חברי המשלחת במספר תחנות ובהן: יפו, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, מקוה ישראל, מוצא וירושלים.

מפגשים אלו עוררו רגשות רבים בקרב בני היישוב וברחובות זכה לקבלת פנים מלכותית.

"המשכנו בנסיעה. קבוצת פרשים באה לעברנו בסערה מן המושבה רחובות, כעשרים בחורים שערכו לפנינו מין פאנטסיה והקיפו את העגלה שלנו במצהלות של שירים עבריים. וולפסון, שנירר, בודנהיימר ואנוכי, עינינו מלאו דמעות בראותנו את הרוכבים הזריזים והאמיצים האלה, לשכמותם עשויים להתגלגל הצעירים שלנו מוכרי המכנסיים . הידד! קראו בקול ויצאו בדהרה סוערת על פני השדה כשהם רכובים על הסוסים הערביים הקטנים שלהם. ברחובות – הפגנה גדולה עוד יותר; כל הכפר קידם אותי בסך. הילדים זימרו בהתחשב באמצעיהם של הדלים הללו – קבלת פנים מלכותית".

המועצה לשימור מקיימת מדי שנה אירוע באחת מהתחנות בהן ביקר והשנה יתקיים האירוע בעיר רחובות.

בשעה 10:00 – חנוכת השלט הכחול "בדרכו של הרצל" בפינת הרחובות הרצל ויעקב בהשתתפות ח"כ והשר לשעבר אילן שלגי, יוזם חוק הרצל, עמרי שלמון, מנכ"ל המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל וד"ר רוני באום, חברת מועצת העיר רחובות.

מייד לאחר מכן תצעד תהלוכה בליווי נגנים לבית דונדיקוב ברחוב יעקב, שם יחל טקס קצר לציון הביקור. בטקס ישתתפו תלמידי העיר ויוזמנו אליו ותיקי העיר, בני משפחותיהם, מתנדבי העיר רחובות ופעילי המועצה לשימור.

בין השעות 10:30 – 12:00 ימחיזו שחקנים ונגנים אירועים שקשורים לראשיתה של רחובות ולביקורו של הרצל. במקום יפעלו גם עמדות הדרכה שיפעילו מתנדבים ובני ובנות השירות הלאומי באתרי מורשת.

עמדות השחקנים יפעלו בנקודות הבאות

  1. בית דונדיקוב
  2. פינת הרחובות הרצל ויעקב (סמוך לשלט המתאר את הביקור)
  3. רחוב הרצל 182
  4. רחוב הרצל 191
  5. רחוב הרצל 161

ראש העיר, רחמים מלול: "אנו שמחים לארח השנה את האירועים המציינים את יום הרצל. לכבוד הוא לעיר רחובות כי חוזה המדינה הוא חלק מההיסטוריה הייחודית שלה. אני מזמין את התושבות והתושבים לקחת חלק בציון היום ההיסטורי הזה בעיר, באופן חווייתי ומהנה".

חברת המועצה דר' רוני באום: "לעיר רחובות היסטוריה מפוארת. הרצל, חוזה המדינה ביקר בארץ ישראל פעם אחת ויחידה. על ביקורו ברחובות כתב כי היתה זו החוויה המרשימה ביותר שלו בארץ. יום הרצל, המתקיים השנה ברחובות נועד להזכיר ולהוקיר את תרומתו כמו גם להנחיל את חזונו לדורות הבאים. אני רוצה להודות למועצה לשימור אתרי מורשת בישראל על קיום יום הרצל ברחובות".

צילום: iStock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh