משהו טוב עומד לקרות בשנה החדשה

משהו טוב עומד לקרות בשנה החדשה

בית על"ה – המרכז לתרבות, רווחה ופנאי למבוגרי העיר יחל לפעול בשבילם ולמענם

במהלך השנה החדשה התשע"ח שבאה עלינו לטובה ייחנך בית על"ה, הנבנה במרכז העיר על ידי על"ה, העמותה למען המבוגר ברחובות. המרכז שכבר נמצא בשלבי בנייה סופיים נמצא במרכז העיר, בצומת רחובות השופטים והנביאים, ובעוד מספר חודשים הוא יפתח את שעריו ויציע את אותם שירותים מוכרים לצד שירותים חדשים למען ובשביל מבוגרי העיר רחובות.

המרכז החדש, שעלותו הכוללת מסתכמת ב-13 מיליון ש"ח, ישמש פלטפורמה לפעילויות ושירותים רבים המותאמים למבוגרים עצמאיים ונזקקים. מדובר בתחומי פעילות רבים, בהם: רווחה, שירותי סיעוד וטיפולי בית, שירותי קהילה תומכת ומוקד אוזן קשבת, פעילויות חברה תרבות וספורט, סדנאות העצמה, קורסים והרצאות, מוסיקה ולימוד שפות, מרכז למידע וייעוץ לרבות ייעוץ בתביעות קטנות ומיצוי זכויות ועוד. במקום יופעל בין היתר גם "קפה תרבות" למטרת בילוי חברתי.

יחזקאל הרמלך יו"ר על"ה בהתנדבות: "אנו נרגשים ומצפים בכיליון עיניים לכינונו של המרכז החדש אשר יאפשר למבוגרי העיר לחיות בביתם ובקרב קהילתם ויעודד אותם לצאת מהבית, להתערות חברתית ובכך להפיג את בדידותם".

לטובת המרכז הקצתה עיריית רחובות מגרש במיקום מרכזי ונגיש וסיוע של 25% בהוצאות הבנייה. המשרד לשוויון חברתי התרשם מאוד מהמיזם והכיר בו כפיילוט ארצי ובכך מסייע ב- 25% נוספים ואשל-ג'וינט ישראל השתתף בחלקו של שכר טרחת האדריכל. כשעמותת על"ה נטלה על עצמה לממן לא פחות מ-50% מהוצאות הבנייה בד בבד לגיוס תקציב נוסף המיועד להשלמת הריהוט, הציוד והפיתוח הסביבתי של המרכז.

"מדובר במיזם חדשני וחיוני לאוכלוסיה המבוגרת שלנו שיגרום לשינוי אמיתי בעת פתיחתו" אומר הרמלך ומוסיף "אנו זקוקים בדחיפות לתרומות נוספות כדי להשלים את פנים המבנה, רכישת ריהוט וציוד המותאמים ליעדי המרכז הרב-תכליתי ולקהל המבקרים בו. אני מבקש לפנות אל תושבי העיר מבוגרים וצעירים כאחד – בואו הירתמו למיזם הרב תכליתי שיספק שלל פעילויות מגוונות עבור מבוגרי העיר, אם מדובר בצעירים שבבוא העת יגיעו אל הגיל המתאים, או שהוריהם כבר בגיל פרישה או מבוגרים שכבר הגיעו לגיל הפרישה. לא נוכל לעשות זאת בלעדיכם."

לפרטים ולתרומות: לשכת יו"ר העמותה, רחוב ביל"ו 41 טלפון 8870*, שלוחה 0.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh