מתי כדאי לתקן את הצבע לבד ומתי במוסך

מתי כדאי לתקן את הצבע לבד ומתי במוסך

רוב המקרים שבהם נפגע הצבע של המכונית קשורים לתמרוני חנייה כאלה ואחרים. לכן, לא ממש משנה איפה נחנה כי השאלה הגדולה היא בכלל אחרת – איך להחנות את הרכב כדי להימנע משפשופים, שריטות ומעיכות שפוגעות במראה של הרכב ולעיתים גם בתפקודו. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא כדי לקבל טיפים לחנייה בטוחה ובעיקר – לדעת מה עושים במקרה של פגיעה בצבע הרכב כאשר תמרוני החנייה לא נגמרו טוב.

להקדים תרופה לחנייה

הטיפ הכי טוב הוא לחנות הרחק מהיעד. אמנם זו גזירה שרוב הציבור אינו יכול לעמוד בה, אבל קרבה למקום מבוקשכם מבטיחה שלא תהיו לבד מבחינת תנועת רכבים – מה שמעלה את הסיכון לפגיעה. במקרה הזה דווקא הצפיפות היא מקור הרע, כך שאם אפשר כדאי לחנות רחוק או להגיע מוקדם כדי למנוע זאת מראש. במקרה הזה הביטוי "כל עכבה לטובה" ממש לא נכון.

אפשרות נוספת היא לרכוש מראש רכב קטן, כך שהסיכוי לפגיעות צבע קטן. כלל האצבע הוא שככל שהמכונית גדולה ורחבה יותר, כך עולה הסיכון לצבע שלה עקב תמרונים לא מוצלחים בחיפוש חנייה וביציאה ממנה. לכן, אם אתם גרים באזור עירוני צפוף ורוב הנסיעות שלכם הן אורבניות – כדאי שתיקחו בחשבון את האלמנט הזה. ואגב, מכונית קטנה מאפשרת לכם למצוא חנייה בקלות רבה יותר, כך שאתם למעשה מרוויחים שתי ציפורים בחנייה אחת.

אפשרות שלישית ואחרונה היא לרכוש מכונית בעלת הגנה מפני שריטות, למשל מגני פלסטיק, ריפודים וכו'. המשמעות היא שאם אתם מתקרבים יותר מדי למכונית אחרת או לעצמים דוממים (בעיקר בעת חיפוש החנייה או יציאה ממנה) – הפגיעה לא תורגש מבחינת הצבע של המכונית, כך שהיא תמשיך למשוך את העין ולסובב ראשים.

ומה קורה אם לא?

כל מקרה של פגיעה בצבע של הרכב הוא נושא לדילמה – האם לתקן את הצבע לבד או לפנות למוסך. אמנם ניתן למצוא צבעים לרכב כמעט בכל חנות בסגנון "עשה זאת בעצמך" ומחירם שפוי לגמרי (עניין של כמה עשרות שקלים) , אבל צריך לדעת בדיוק מה לרכוש:  צבע שמגיע בתרסיס, בפחית או שפורפרת דמוית עט. בכל מקרה יש לרכוש צבע איכותי וזאת מסיבה אחת – צבע זה יוצר שכבה שמגינה על הרכב לאורך זמן.

חשוב לזכור שדווקא פה היעילות נמצאת ביחס הפוך לגודל. כלומר, עט צבע אמנם מאפשר צביעה נקודתית אבל הטיב שלו נחשב נמוך. לעומתו תרסיס צבע נחשב לכלי לא מדויק ודווקא פחית הצבע נחשבת לפתרון המקצועי מכולם. בנוסף, יש לקחת בחשבון את גיל המכונית וזאת מסיבה אחת – במכונית ישנה הצבע דוהה מהר יותר מאשר במכונית חדשה, כך שצפויים פערי צבע משמעותיים בין הצבע המקורי לצבע החדש.

ואם אתם עדיין מעוניינים לעשות את זה לבד כדאי שתדעו מה קוד הצבע. קוד זה מוטבע לרוב בלוחית שנמצאת בדלת שבצד הנהג או מתחת למכסה של המנוע. בכל מקרה, צביעת הנזק מתאימה רק למקרים של שריטות עמוקות ולא למקרי שפשופים וכוללת מספר שלבים:

  1. ניקוי מקום הנזק באמצעות מים וסבון. עדיף לעשות שימוש בסבון שמיועד למכוניות
  2. ניקוי המקום בזהירות באמצעות מסיר שומנים, כך שהוא יכלול רק את האזור שנפגע.
  3. מריחת הצבע
  4. שפשוף באמצעות חומר ייעודי לפוליש.
  5. מריחה בתנועות סיבוביות ספריי לכה ו/או ווקס לרכב

מתי לפנות למוסך?

אם אתם מעוניינים בצביעה אחידה או אם יש לרכבכם שריטות עמוקות כדאי שתפנו למוסך. רק במוסכים מבצעים צביעה של רכבים בתנור מיוחד, כך שהרכב לא רק מתייבש במהירות אלא ממזער את הנזקים של צביעה ביתית : גרגרי צבע מכוערים, צבע שמגיע למקומות לא רצויים כמו המראות, הצמיגים וכו'. ובמילים אחרות – אם אתם רוצים רכב שייראה נוצץ אתם חייבים לעצמכם צביעה איכותית במוסך.

אמנם צביעה במוסך נחשבת יקרה יותר מצביעה ביתית, אבל במידה ואתם עושים זאת תקבלו אחריות לכמה שנים שתבטיח לכם ראש נקי. בנוסף, רק במוסך יבצעו עבודת צביעה יסודית כולל פעולות הכנה מקצועיות. למשל, פירוק הפגוש במקרה של פגיעות צבע משמעותיות באזור זה. והבונוס – לעיתים חברת הביטוח תשתתף בתשלום, כך שאתם תהנו מכל העולמות: גם צביעה מקצועית וגם חסכון כספי ניכר.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh