נגיף הקורונה: התמודדות רגשית עם בידוד ביתי במשפחה?

נגיף הקורונה: התמודדות רגשית עם בידוד ביתי במשפחה?

השירות הפסיכולוגי ממליץ: כיצד לסייע לילדים להתמודד רגשית עם בידוד ביתי במשפחה? למניעת התפשטות נגיף הקורונה.

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, הורים וילדים רבים מוצאים עצמם נאלצים לשהות בבידוד ביתי, לעיתים הילד נמצא בבידוד, לעיתים ההורים ולעיתים כל המשפחה.  הצורך בבידוד ביתי מעורר  מגוון של רגשות אצל הילדים והן אצל ההורים. השירות הפסיכולוגי החינוכי של עיריית רחובות מגיש כמה עצות שחשוב לזכור וליישם – על מנת להקל על השהות עצמה.

  1. הבידוד הרפואי עלול לעורר רגשות של חרדה ואשמה כלפי אפשרות של הדבקות בנגיף. על מנת להתמודד עם רגשות אלו מומלץ לעדכן את ילדכם באופן מותאם לגילו בדבר הסיבה לשהותו בבידוד ביתי, תוך מתן מידע ענייני ועובדתי. כך תחזקו את תחושת השליטה שלו במצב.
  2. רגשות של תסכול, דאגה, קשיי שינה לצד שמחה על אפשרות לחופשה בלתי צפויה וקשת רחבה של תגובות נוספות עשויות להופיע. לכן חשוב לשוחח עם הילד על רגשותיו ולתת להם תוקף, תוך שמירה על אופטימיות ודגש על הפן החיובי במצב. נסו לגלות הבנה וסובלנות כלפי המצב אליו נקלעה משפחתכם.
  3. ככל שניתן בנו יחד עם ילדכם שגרה יומית. צרו עמו שיח משותף המותאם לגילו, על חלוקת הזמן בין משימות שהוא נדרש לעשותן לבין זמן פנוי. שמירה על שגרה תהווה עוגן עבורו ועבורכם ותסייע להקל את השהות בבידוד. ניתן ומומלץ לכוון את ילדכם לפעילות אקטיבית מגוונת, כולל פעילות גופנית במרחב החדר. הדבר יסייע להשבת תחושת ביטחון, חיוניות ושליטה.
  4. נסו לשמור על אוירה ביתית מקבלת ומקרבת למרות קשיי הבידוד . מומלץ לנצל את תקופת הבידוד לבילוי זמן איכות עם ילדכם גם מאחרי הדלת הסגורה. הרבו לשוחח עמו, שחקו יחד במשחקים מקוונים ואחרים. תנו לו אפשרות לצפות בסרטים או אפילו חשבו על פרוייקטים משותפים שניתן לבצע.
  5. זכרו, הבידוד הנו רפואי ובשום אופן לא חברתי! הקפידו לשמור עם ילדכם על קשר רציף, פנו זמן לדבר איתו, אפילו טלפונית, ועזרו לו לשמור על קשר עם חבריו באופנים מקוונים. כך תישמר תחושת התמיכה החברתית שלו. בידוד אין פרושו בדידות.
  6. דאגו לעדכן את צוות ביה"ס, ואם הצוות החינוכי כבר מעודכן בנוגע לבידוד הרפואי של ילדכם בקשו לשלוח לו חומרי למידה באופן מקוון. חשוב שיישמר קשר עם מחנך/כת וילדי הכתה.
  7. דאגו לתמיכה רגשית גם עבורכם כדי שתוכלו לתת תמיכה לילדכם באופן מיטבי. שוחחו עם בני משפחה על המצב או חברים קרובים. במידת האפשר, דאגו לפעילויות הפגתיות במרחב הביתי גם עבורכם.
  8. לימדו היטב את הנחיות משרד הבריאות המופיעות באתר המשרד והקפידו על מילוי ההוראות גם כאשר הילד ללא כל תסמינים. יש להשלים את 14 ימי הבידוד הביתי על מנת לוודא מניעת המשך התפשטות הנגיף לבני הבית ולחברים.
  9. במידה והבחנתם בשינוי בהתנהגותו של ילדכם במהלך התקופה או במידה ונותרתם עם שאלות בנוגע למצבו הרגשי של ילדכם ניתן לפנות להתייעצות טלפונית עם השרות הפסיכולוגי בטל' 08-9392850.
  10. משרד החינוך פתח קו להתייעצות, אנא אל תהססו להיעזר בו במידת הצורך: 1800-25-00-25, 073-3931111.
  1. אנא קבלו בהבנה את הדרישה לבידוד וזכרו כי הוא נועד לשמור על בריאותכם ולמנוע הדבקה נוספת. השמעו בבקשה להוראות הצוות הרפואי.

בברכת רפואה שלימה וחזרה מהירה לשגרה, צוות השרות הפסיכולוגי החינוכי ברחובות.

צילום: www.istockphoto.com

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh