נחנכה יחידת השיטור העירוני המשולב

נחנכה יחידת השיטור העירוני המשולב

עיריית רחובות, באמצעות אגף תנועה, שילוט, פיקוח ושיטור עירוני, יחד עם משטרת ישראל – תחנת רחובות והמשרד לביטחון פנים, יזמו הקמתה של יחידת שיטור עירוני משולב לשוטרים ופקחים עירוניים. היחידה תסייע להגביר את תחושת הביטחון האישי של התושבים ותפעל בנוסף למערך הביטחון העירוני הקיים.

טקס החנוכה הרשמי של היחידה התקיים ביום חמישי (23.3) במבנה החדש שהוקצה ליחידה על ידי עיריית רחובות בשכונת קריית משה בעיר. בטקס נכחו השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, ראש העיר רחובות, רחמים מלול, בכירים במשטרה ובעירייה ותושבי רחובות.

השר גלעד ארדן: "שמחתי לחנוך היום את היחידה החדשה לשיטור עירוני משולב ברחובות. אנו נמשיך ונחזק את יכולת המשטרה לתת מענה לבעיות היומיות של התושבים.

ראש העיר, רחמים מלול: " על פי סקרים שנערכו לאחרונה, תחושת הביטחון של תושבי העיר נמצא בדרגה מאוד גבוהה בסולם הרשויות המקומיות. אבל אנחנו לא מסתפקים בכך, ולכן הקמנו את השיטור המשולב שיכלול 32 תקנים. אני רוצה להגיד לכם שנפגשתי עם האנשים שנבחרו לשרת ביחידה ומדובר באנשים נהדרים, איכותיים ובעלי מוטיבציה גדולה לשמירה על הסדר הציבורי והאכיפה ברחבי העיר. תוספת של 32 תקנים לעיר כמו רחובות זה דבר מאוד מאוד משמעותי ועל כך מגיעה תודה רבה לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה, רוני אלשייך ושאר הגורמים שדחפו להקמת השיטור העירוני המשולב".

רנ"צ רוני אלשיך: " אין לי ספק שהאזרח בתא שטח המקבל שירות של שיטור עירוני בנושאים שמטרידים אותו, מרגיש שהמשטרה שם בשבילו, גם לדברים הקטנים שקובעים את איכות חייו – ושם אנו כארגון רוצים להימצא. כדי לתת לאזרח את השירות הטוב ביותר, אנו מנסים לזהות את המקומות והתחומים, בהם חשוב לאזרח ש"נהיה שם בשבילו".

ניצב מוטי כהן: "יחידה שסדר יומה נקבע על ידי ראש עיר ומפקד תחנת משטרה היא דוגמא מובהקת לשיטור מוכוון קהילה".

מצבת כוח האדם של היחידה תעמוד על 32 שוטרים ופקחים, מתוכם 16 שוטרים מטעם משטרת ישראל – תחנת רחובות ו- 16 פקחים מסייעים מטעם עיריית רחובות. לטובת הכוח יעמדו 4 ניידות ו- 4 קטנועים, שנרכשו על ידיד עיריית רחובות ומשטרת ישראל, הם יחולקו בין העיריה והמשטרה וישרתו את הכוח במשימות השוטפות. כוח השיטור העירוני החדש יפעל במשמרות סביב השעון ומי שיקבע את משימותיו הוא ראש העיר, רחמים מלול ומפקד תחנת משטרת רחובות החדש, סנ"צ שרון מנור. מטעם אגף תנועה, שילוט, פיקוח ושיטור עירוני, ינהל את המערך ערן גיאת, מנהל מוערך קצין במילואים. מטעם משטרת ישראל יפקד פק"ד יוסי מסאלי.

היחידה החדשה תשמור על הביטחון בסביבת המגורים, מתן תגובה מהירה לאירועים המתרחשים בעיר, מניעה וטיפול בתופעות של בריונות, אלימות וונדליזם, טיפול באירועים המשפיעים על איכות חיי התושבים, טיפול בעבירות רישוי ובנייה וביצוע צווי בתי משפט עירוניים, טיפול בעבירות בתחום האלכוהול, מניעה וטיפול בעבירות בתחום בריונות בתנועה, סיוע לאבטחת אירועים עירוניים ועוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh