סיום שנת הלימודים בצל הקורונה: השירות הפסיכולוגי חינוכי עם המלצות להורים

סיום שנת הלימודים בצל הקורונה: השירות הפסיכולוגי חינוכי עם המלצות להורים

סיום שנת הלימודים הוא שינוי נוסף, שהילדים שלנו ייאלצו להתמודד איתו בתקופה הקרובה. על מנת לסייע להורים ולהקל על הילדים, צוות השירות הפסיכולוגי-חינוכי באגף החינוך של עיריית רחובות מציג מספר עצות והמלצות כיצד ניתן להעניק לילדים תחושת ביטחון ושליטה בתקופה זו.

במהלך התקופה הנוכחית ובצל התפשטות וירוס הקורונה, הילדים חשופים לאי וודאות וקולטים קטעי מידע, בזמן שיכולותיהם ההתפתחותיות להבין ולפרש תכנים אינן בשלות. הם מנסים להתאים את עצמם לכך שעטיית מסכות, שטיפת ידיים ושמירת מרחק הפכו למציאות חדשה. יש ילדים שמסתגלים בקלות לשינויים, ויש ילדים שהשינויים מקשים עליהם ועשויים להשפיע על ההתמודדות הרגשית והחברתית וכן על התפקוד הלימודי.

כעת אנו נמצאים לקראת שינוי נוסף: סיום שנת הלימודים והיציאה לחופשת הקיץ, סיום אשר יביא עמו, אצל חלק מהילדים  פרידה נוספת מצוות הגן, מהילדים ומסדר היום המוכר. בניגוד להתמודדות עם שגרת הקורונה, סיום זה מתוכנן וצפוי ועל כן ישנה חשיבות רבה להכנה של צוות הגן ושלכם ההורים לקראתו.

השירות הפסיכולוגי חינוכי מציע לכם מספר דרכים לתווך את המציאות הנוכחית לילדיכם, על מנת לעזור להם לחוות את המציאות באופן ברור יותר ולהעניק להם תחושה של בטחון ושליטה.

מספר עצות לקראת סיום שנת הלימודים בגנים:

  • את ההכנה לפרידה מומלץ לעשות בתיאום עם הגננת ולסמן את מועד סיום השנה מראש. תפיסת הזמן של ילדים אינה מבוססת ולכן כדאי להיעזר באמצעים חזותיים כמו למשל לוח שנה בו ניתן לצבוע את מועד סיום השנה ומעת לעת להראות עוד כמה זמן נותר.
  • מומלץ לשתף את הילד, עד כמה שידוע לכם, במה שמתוכנן לו במהלך הקיץ. מה יהיה שונה ומה יהיה דומה לשגרה הנוכחית.
  • חשוב להתייחס לרגשות שלכם ושל הילד סביב השינויים הרבים בתקופה זו וסביב תהליכי סיום ופרידה, ולאפשר שיח על מגוון רגשות שכולל גם את החששות, אך יש לשים דגש על התמודדות, תקווה ואופטימיות. מומלץ לאפשר לילדים לבטא רגשות אלה בדרך שהם אוהבים, כמו – מילים, משחק וציור.
  • מומלץ לעודד חוויות של הנאה משותפת וחיזוק תחושת מסוגלות. פעילויות מהנות ומשחקיות של בני המשפחה יכולות לתרום באופן עקיף לשיפור החוסן ויכולת ההתמודדות.

לשאלות נוספות ניתן לפנות לשירות הפסיכולוגי דרך המוקד העירוני 106, בטלפון  08-9392106 או בווטסאפ 050-8806106.

צילום: istock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh