סימנים לבעיות חניכיים

סימנים לבעיות חניכיים

כ 50% מהאוכלוסייה מאובחנים עם בעיות חניכיים. אולם, רבים אינם מודעים לעובדה כי אכן יש מחלת חניכיים, ולכן חשוב מאוד להכיר את הסימנים ולטפל בבעיה בהקדם. במדריך זה נסביר כיצד תוכלו לזהות בעיות בחניכיים, וכיצד תוכלו לטפל בהן מהר ככל האפשר.

בעיות חניכיים: מהם הסימנים?

סקר אשר נעשה לאחרונה העלה כ 50% מהאוכלוסייה סובלים מבעיות חניכיים, אולם רופאי שיניים מתריעים כי רוב האוכלוסייה איננה מודעת להתפתחות של מחלת חניכיים אשר עשויה להוביל במקרים קיצונים לנשירה של השיניים ובעיות בריאותיות לא רק באזור הפה והלסת, גם בגילאים צעירים. מהם הסימנים הנפוצים לבעיות חניכיים? להלן מספר סימנים בולטים אותם מומלץ להכיר:

  • דימום בעת צחצוח: במידה ואתם מצחצחים את השיניים ומופיע דימום, מדובר בסימן אזהרה לבעיות חניכיים. מדובר באחד הסימנים הבולטים לבעיות חניכיים, וזאת לאור העובדה כי דימום מהווה אינדיקציה להצטברות של חיידקים ואבנית אשר כתוצאה מהם נוצרת דלקת בחניכיים.
  • רגישות לחום/קור: סימן לבעיות חניכיים הינו רגישות עזה לחום או קור, בין אם מדובר באכילה או בשתייה. הרגישות מתבטאת בתחושה של כאב, צמרמורת או חולשה, ולכן בעת הופעה של רגישות יש לגשת לרופא השיניים לצורך בדיקה.
  • צבע חניכיים אדמדם – שינוי בצבע החניכיים מוורד לאדמדם מעיד לרוב על בעיות חניכיים. חניכיים מודלקות יהיו לרוב אדומות מאוד כמו גם נפוחות, ולכן ניתן להבחין בשינוי הצבע בעת צחצוח השיניים.
  • נפיחות – נפיחות באזור החניכיים מהווה גם היא אינדיקציה לבעיות, כאשר בלא מעט מן המקרים מדובר בנפיחות אשר עשויה להחמיר עד לכדי אי יכולת ללעוס מזון מוצק.

מדוע חשוב לטפל בבעיות חניכיים בהקדם?

לרוב, מטופלים אשר מאובחנים עם מחלת חניכיים הינם בעלי רקע גנטי משפחתי או בעקבות אי שמירה על היגיינת הפה. אי טיפול בבעיות חניכיים עשוי להוביל לשורה ארוכה של בעיות בריאותיות, החל מנסיגת שיניים, דרך אובדן שיניים ועד לזיהום חמור המתפשט בגוף. מדובר בזיהום לכל דבר ועניין אשר במידה ואיננו מטופל, יחזור בשנית. למעשה, רופאי שיניים מזהירים כי מדובר ב"מחלה שקטה" אשר יכולה להחריף תוך זמן קצר, ולכן טיפול במחלת חניכיים בשלבים מוקדמים יכולה למנוע החמרה וכן אובדן שייניים, כתוצאה מהתפתחות של אבנית וחיידקים.

כיצד מטפלים בבעיות חניכיים?

משום כך, חשוב ליצור קשר עם רופא שיניים מומחה למחלות חניכיים, לצורך קביעת תוכנית טיפול בהתאמה למצב החניכיים. בנוסף, רוטינה קבועה של צחצוח השיניים באמצעות משחה ייעודית למחלות חניכיים וכן שימוש במי פה וחוט דנטאלי יכולים לסייע לצורך בלימת המחלה, אולם יש לקחת בחשבון כי במידה ומדובר במחלת חניכיים חריפה יש לבצע פעולות אשר כוללות סילוק אבנית, טיפול שורש וכן טיפולים כירורגים. במידה ומחלת החניכיים התפתחה, ניתן לקבל תרופות אנטיביוטית, לצורך מניעת התפתחות הדלקת.

צילום: שי אשכנזי

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh