"יום של תכלת" בגני הילדים

"יום של תכלת" בגני הילדים

במסגרת תכנית 'כישורי החיים' הפועלת בגני הילדים ברחובות, חולקו ערכות עבודה לגננות ברחבי העיר.  התוכנית הינה תוצר של שיתוף פעולה בין  הרשות העירונית למלחמה בסמים ובאלכוהול ברחובות והשירות הפסיכולוגי הייעוצי של משרד החינוך.

ביום שלישי האחרון (24.1) התקיים יום חלוקה של ערכות עבודה במסגרת "יום של תכלת", פרויקט במסגרת תכנית 'כישורי החיים' הפועלת בגני הילדים בעיר. מי שחילקו את ערכות העבודה לגננות המשתתפות בפרויקט, הם מנהלת מחלקת הגיל הרך באגף החינוך בעיריית רחובות, ד"ר אסתר הנדלר, מנהל הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול רחובות, דוד מנצור והמפקחות על הגנים, נאוה ראובן וגבי קזז. "יום של תכלת" הינו פרויקט במסגרת תכנית 'כישורי חיים' שמופעלת בגני הילדים. התכנית מתקיימת בהתאם לסדר היום בגן: מפגש בוקר, עבודה קבוצתית, עבודה אישית, פינה פעילה, נושאים מזמנים, עבודה עם הורים. התכנים מותאמים לבשלות הגופנית, הקוגניטיבית, הנפשית והחברתית של הילדים, דבר המזמין ומאפשר לילדים להזדהות עם הדמויות השונות, להמשיג לעצמם את הדילמה או הקונפליקט המתוארים, להרחיב נקודות מבטם על החוויה ולהתייחס לדרכי פעולה המוצעות בסיפור.

הנושא המרכזי של הפרויקט "יום של תכלת" עוסק ב- "שמירה על הגוף ומניעת שימוש בחומרים מסכנים". ילדים בגיל הגן חשופים לסכנות אלו גם בבית וגם בחוץ ולכן הלמידה הזו יכולה להציל חיים. הפרויקט "יום של תכלת"  מציע תכנים מגוונים, באמצעות שירים וסיפורים, ומאפשר לילדים לעורר את המודעות והאחריות האישית הקשורה לשמירה על גופם, דיווח מול הלשנה, להימנע משימוש בחומרים מסוכנים וכן להתייחס לתזונה בריאה.

זהר בלום, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך: "הרשות העירונית למלחמה בסמים ובאלכוהול יחד עם שפ"י הצליחו להכניס את העיר רחובות לפיילוט ארצי של התוכנית המחודשת של "יום של תכלת", מדובר בתוכנית מהחזקת את החוסן הנפשי כבר בגיל הרך, מדובר במהלך מבורך אליו יצרפו בשאיפה עוד גנים בשנה הבאה".

מנהל הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול רחובות, דוד מנצור: "אנו מאחלים בהצלחה לגננות שלוקחות חלק בהשתלמות במסגרת התכנית. אנו נסייע להן ככל שבאפשרותנו בליווי של מנחה מקצועית שתעבור בין הגנים ותסייע לגננות בהטמעת התכנית בצורה מקצועית מול הילדים ומול הוריהם. תודות לאגף החינוך בעיר, לנאוה ראובן וגבי קזז המפקחות על הגננות, מירי זריהן אוליבר, מדריכת שפ"י, ואוסנת ברזילאי, יועצת של גני הילדים, על הסיוע בפתיחת הקבוצה הן בשלבים המקדימים והן במהלך ההכשרה של הגננות במרכז פסג"ה רחובות".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh