עובדי עיריית רחובות מצטרפים למערך החקירות האפידמיולוגיות

עובדי עיריית רחובות מצטרפים למערך החקירות האפידמיולוגיות

עוצרים את הקורונה ברחובות: בשבועות האחרונים עברו עובדי עיריית רחובות הכשרה מתאימה והצטרפו למאגר החוקרים האפידמיולוגים. בעת החקירה עובדי העירייה מתחקים אחר מסלולם של חולי קורונה מאומתים, האנשים איתם באו במגע והמקומות בהם שהו – ובכך מונעים הדבקה נוספת וקוטעים את שרשרת ההדבקה במהירות האפשרית.

כחלק מהמלחמה בקורונה ברחובות, הורו ראש העיר רחמים מלול ומנכ"ל העירייה דורון מילברג, למחלקת החירום באגף ביטחון, בטיחות, חירום, רכש ומוקד העירוני להקים מערך חקירות אפידמיולוגי, זאת על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקות בעיר במהירות וביעילות.

מחלקת החירום בעירייה בשיתוף משרד הבריאות ופיקוד העורף הכשירו עשרה עובדי עירייה לביצוע חקירות אפידמיולוגיות לחולים מאומתים ולאנשים שקיים חשש כי נדבקו בנגיף. לצד עבודתם בעירייה, מבצעים העובדים חקירות אפידמיולוגיות לחולים מאומתים, מאתרים פרטים חיוניים על המפגשים שקיימו עם אנשים בתקופה האחרונה ובכך מאתרים אנשים נוספים שנחשפו לנגיף. מטרת החקירה האפידמיולוגית הינה לאתר את החולים ואת הנדבקים ולקטוע שרשרת ההדבקות בעיר במהירות האפשרית.

חקירה אפידמיולוגית נערכת בשיחה טלפונית בה החוקר שואל את החולה את השאלות המתאימות כדי לאתר אנשים איתם בא במגע שעלולים להידבק וגם להדביק אחרים. תוספת כוח אדם מקצועי ואיכותי למערך החוקרים הינה חיונית לקטיעת שרשרת הדבקות והיא דרך אחת מיני רבות בה נוקטת עיריית רחובות במאבק בנגיף הקורונה בעיר.

ראש העיר, רחמים מלול: "אנו מוכנים לעשות כל שנדרש על מנת להוריד את שיעור התחלואה בעיר. אחד האמצעים היעילים לעשות כן ולקטוע את שרשרת ההדבקה הוא חקירות אפידמיולוגיות מהירות ויעילות. לכן פנינו להכשרת עובדים מקרב עובדי העירייה בהקדם האפשרי כדי להילחם בנגיף בעיר"

דורון מילברג, מנכ"ל העירייה: "כשבקשנו להקים את מערך החקירות ידענו כי ניתן יהיה להביא  חוקרים איכותיים מקרב עובדי העירייה, שהתגייסו מיידית למשימה. העובדים שנבחרו לבצע את החקירות האפידמיולוגיות מצטרפים למאבק העקבי שלנו בנגיף הקורונה בעיר"

אליצור זרחי, מנהל אגף בטיחות, ביטחון, חירום, רכש ומוקד עירוני: " העובדים עברו הכשרה מקצועית ע"י עובדי מחלקת החירום בשיתוף משרד הבריאות ופיקוד העורף ומהווים חלק חשוב ומהותי בקטיעת שרשרת ההדבקות ברחובות".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh