עיריית רחובות מזמינה: פסטיבל מדע והשראה

עיריית רחובות מזמינה: פסטיבל מדע והשראה

במשך שלושה ימים, בין התאריכים 12-14 למאי, בשעות 17:00-20:00, יתקיים באשכול פיס רחובות פסטיבל מדעי לתלמידים. זו השנה השנייה שאשכול הפיס ואגף החינוך בעיריית רחובות עורכים הפנינג מדעי לכל המשפחה.

אשכול פיס ואגף החינוך בעיריית רחובות מזמינים את התלמידים והוריהם לפסטיבל מדע והשראה בן שלושה ימים, בתאריכים 12-14 למאי, בין השעות 17:00-20:00.

בקיום הפסטיבל הושקעה מחשבה רבה על מנת להפוך אותו למגוון ומעניין ככל שניתן, ולהתאימו לכל המשפחה. מטרת ההפנינג היא לחשוף את התלמידים למדע בצורה מרתקת ומעוררת השראה, וחווייתית ככל שניתן.

במבואת האשכול תהיה תערוכה ניידת, מוזיאונע בנושא "איך שגלגל מסתובב לו – מהמצאת הגלגל ועד המכונית": התערוכה מתחילה במתקן הממחיש את תהליך המצאת הגלגל, עוברת להמצאת הגלגלת על ידי ארכימדס ומסתיימת בדגם מיוחד של מכונית וביניהם – מספר מתקנים הממחישים את השפעת הרדיוס, המסה ועוד על מהירות הסיבוב, מספר מתקנים המתמקדים בכוח הצנטריפוגלי, בתמסורות בין גלגלים ועוד .

בהמשך הפסטיבל ייהנו הבאים משתי משחקיות מדעיות: "פיסיקה – זה משחק ילדים ". משחקייה אחת מתאימה לגילאי גן עד כתה ב', והשנייה מתאימה לגילאי 9 עד 99 .

"מתבוננים, בונים ומבינים" – סדנת מדע ויצירה במעבדה ה', תתחיל כל יום בשעה עגולה, 3 סבבים מידי יום ב-17:00, ב-18:00 וב- 19:00. בכל אחד מימי הפסטיבל ייבחר נושא אחר לסדנה.

"מדע משפחתי" – במעבדות א' ב' – כל משפחה תבחר ערכה בה היא רוצה להתנסות, המשפחה תקבל את כל החומרים הדרושים לניסויים ולבנייה של דגם טכנולוגי. תשב ליד שולחן עם מחשב נישא ובו מצגת מפורטת עם הוראות להתנסות ולבנייה. המשפחה תערוך ניסויים ותגלה חוקים מדעיים, תבנה דגם טכנולוגי שמיישם את החוקים, ואותו תיקח למזכרת.

עירית דוידוביץ, מנהלת אשכול הפיס ברחובות: "אשכול הפיס שמח להנגיש את המדע והטכנולוגיה לכל תושבי העיר, בדרך חווייתית ויצירתית. אנו מזמינים משפחות, הורים, ילדים וסבים וסבתות ליהנות מחוויה משותפת יחד עם למידה".

יש לציין כי הפסטיבל מוגבל ל 20 משפחות בו זמנית על בסיס מקום פנוי, הכניסה חופשית.

מיועד לכל המשפחה, החל מגילאי גן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh