עיריית רחובות נגד דגירות יתושים

עיריית רחובות נגד דגירות יתושים

מידי שנה, עם תחילתה של עונת הקיץ, עיריית רחובות מבצעת פעילות למניעת דגירות של יתושים במקווי מים עומדים. היתושים, מלבד היותם מטרד לתושבים, עלולים לגרום גם לבעיות תברואה ולמחלות ולכן העירייה מבצעת טיפול מונע מבעוד מועד. מי שאמונים על ביצוע טיפולי המניעה הם צוותי אגף שפ"ע בעיריית רחובות, שמטפלים במהירות בכל תלונה בנושא שמגיעה למוקד העירוני על מנת למנוע התפשטות המטרד, מאתרים מקווי מים עומדים שבהם עלולים היתושים להתרבות,  מבצעים הדברה במוקדי דגירה ועוד.

חבר המועצה ומחזיק תיק שפ"ע, גיורא בן ארי: "מידי שנה בתקופת הקיץ אגף שפ"ע בעיריית רחובות מקיים בשיתוף עם היחידה הסביבתית פעילות ענפה כנגד מטרד היתושים. אנו פועלים על פי תכנית עבודה סדורה שכוללת הסברה, ניטור מקומות הדגירה של היתושים, טיפול בהם ועוד, כפי שהנחה המשרד להגנת הסביבה".

מנכ"ל העירייה, דורון מילברג: "המלחמה ביתושים מתקיימת מידי קיץ בכדי לשמור על בריאות הציבור ורווחתו. בין היתר, אנו מפרסמים הנחיות שיסייעו לתושבים ויסבירו להם באלו פעולות כדאי לנקוט למניעת מטרדי היתושים, ביניהן ייבוש מאגרי מים בגינות ובמרחב הפרטי. גם השנה, נבצע פעולות מנע והדברה בכל רחבי העיר, בתעלות ובמאגרי המים. נדגיש כי הפעולות אותן אנו מבצעים אמנם מובילות לירידה בכמות היתושים, אך רק באמצעות שיתוף הפעולה, יחד עם התושבים, נוכל למנוע את התפתחות היתושים ולשמור על בריאותם של תושבי העיר".

להלן פעולות המניעה אותן התושבים מתבקשים לנקוט בסביבתם הקרובה:

  1. ריקון כל כלי קיבול אשר מכיל מים עומדים ושנמצא בחצר או על גג הבית.
  2. ווידוא שאין נזילות מצנרת המים בגינות ושלא נוצרו שלוליות שעלולות לשמש כקן לדגירת היתושים וכמובן, לדווח למוקד העירוני על פיצוצים ונזילות מים.
  3. מומלץ לוועדי הבתים לבדוק את גג הבניין ולוודא שאין נזילות מדודי שמש והיקוות של מים.
  4. ווידוא שאין במיכלי המים לשעת חירום דגירות יתושים, ווידוא סגירה מוחלטת של המיכל לשמירה על ניקיון המים.

בניגוד ליתוש שכולנו מכירים ושפעיל רק בשעות היום, יתוש 'הנמר האסיאתי' שגם הוא נפוץ בתקופה זו פעיל גם בשעות היום. היתוש, שמאופיין בצבע שחור כהה ובפסים לבנים על פלג גופו העליון, עלול להעביר את מחלת קדחת הנילוס ולכן הטיפול בו נמצא בחשיבות גבוהה. במסגרת הפעולות שננקטות במלחמה נגדו, מאותרים מקורות הדגירה ומתבצעת בהם הדברה אינטנסיבית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh