עיריית רחובות תטפל בעצים ברח' יעבץ בשיתוף התושבים המתגוררים באזור

עיריית רחובות תטפל בעצים ברח' יעבץ בשיתוף התושבים המתגוררים באזור

בעיריית רחובות התקיימה בשבוע האחרון ישיבה בנוגע למצב העצים ברחוב: נציגי התושבים -דיירי הרחוב, סגן ראש העיר, עו"ד יניב מרקוביץ', מנכ"ל העירייה דורון מילברג וצוות אגף גנים ועיצוב הסביבה הגיעו להחלטות בהסכמה

ביום חמישי (25.6.20), התקיימה פגישה משותפת בנושא כריתת העצים ברח' יעבץ במרכז העיר. בפגישה נכחו סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר, עו"ד יניב מרקוביץ', מנכ"ל העירייה, דורון מילברג, ותושבים דיירי הרחוב המייצגים את תושבי הרחוב .

כזכור, לאורך רחוב יעבץ עומדים עצים ותיקים רבים, אשר חלקם חולים ופגועים, ויש חשש כי ענפים כבדים יקרסו באופן פתאומי ויגרמו נזק בנפש או ברכוש .

אגף גנים ועיצוב הסביבה תיכנן לכרות חלק מהעצים במקום ובחלק מהם להשקיע בתהליך שיקום. התושבים התנגדו לכריתה ופנו לעיריית רחובות בבקשה לקחת חלק בתהליך.

בשבוע החולף התקיימה ישיבה כאמור, ובה התקבלו מספר החלטות בהסכמה: ראשית, הוחלט על צמצום משמעותי של כריתת העצים ברחוב. במקום 31 עצים על פי התוכנית המקורית, 6 עצים בלבד מועמדים לכריתה וגם זה, רק לאחר שיתקיים סקר מקיף לגבי מצבם הפיזי העדכני. בנוסף, בשבועות הקרובים תיערך בדיקה מקיפה של כלל העצים ברחוב באמצעות חברה מקצועית חיצונית אשר תמליץ על תהליך השיקום, לבדיקה יוזמנו נציגי התושבים שיוכלו לקחת חלק בהחלטות שיתקבלו.

סגן ראש העיר, מחזיק תיק חזות העיר, עו"ד יניב מרקוביץ': "בעבודה משותפת של העירייה והתושבים הצלחנו להגיע להסכמה ולצמצום משמעותי בפגיעה בעצים. מבחינתי שיתוף ציבור בכל דבר זו לא סיסמה אלא דרך התנהלות. הצלחנו להגיע יחד להחלטה שמאזנת בין כל האינטרסים: שמירה על העצים והסביבה מצד אחד, ושמירה על  בטיחות הולכי הרגל, הנהגים ותושבי הרחוב מצד שני. נמשיך לקיים שיח פתוח עם התושבים גם בהמשך".

דורון מילברג, מנכ"ל עיריית רחובות: "אנו קשובים לתושבים, ובישיבה משותפת הגענו להסכמות. נמשיך לנהל שיח עם התושבים"

אורית גידלי, נציגת התושבים ברח' יעבץ: "שיתוף ציבור הוא הליך אמיתי בו לוקחים חלק תושבי השכונה והעירייה. את המסקנות של הפגישה שהתקיימה היום נממש יחד בשבועות הקרובים".

בתמונה: יניב מרקוביץ ונציגי התושבים

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh