ערב מרגש: הזדמנות שניה לתואר ראשון לתושבות רחובות

ערב מרגש: הזדמנות שניה לתואר ראשון לתושבות רחובות

"הבת שלי לקחה אותי ליום הפתוח ודחפה אותי ללמוד, מעולם לא העזתי להעניק לעצמי", "העזתי להציע את עצמי לתפקידים נוספים במערכת החינוך ולהעלות את שכרי החודשי", כך אמרו תושבות העיר המשתתפות בפרויקט בערב החשיפה שנערך השבוע.

תושבות בנות 35 ומעלה: לא מאוחר להצטרף ולהגיש מועמדות למלגה ללימודי תואר ראשון, באמצעות פורום הנשים העירוני בקישור שלהלן.

השבוע השתתפו עשרות תושבות בכנס ההרשמה לפרויקט "הזדמנות שניה" להשכלה גבוהה של פורום הנשים בעירית רחובות בשיתוף עם מכללת אחווה, מוסדות אקדמיים נוספים ומפעל הפיס.

זו השנה החמישית שפורום הנשים מוביל את הפרויקט ללימודי תואר ראשון לנשים רחובותיות מעל גיל 35, שלא הצליחו להגשים חלום עד כה – בתמיכת רה"ע רחמים מלול.

הקשר בין לימודים אקדמאיים ויכולת התפרנסות הינו קשר מובהק ועל כן פורום נשים מקדם תוכנית זו. הפורום מלווה את הסטודנטיות לאורך כל תקופת הלימודים במתן מלגות על ידי עירית רחובות ומפעל הפיס וכן בסיוע לימודי הכולל הכנה למכינה (שתתחיל ב 8.3), שיעורים פרטיים וקבוצתיים חינם על ידי מתנדבי הפורום.

חברת המועצה אוה גור, מחזיקת תיק מעמד האישה ויו"ר פורום הנשים רחובות: "זהו פרוייקט הדגל של פורום נשים רחובות. הוא החל לפני 5 שנים וכיום יש 24 בוגרות תואר ראשון ועוד עשרות נשים בשלבים שונים של התואר. הפורום מהווה בית וחממה ומעגל תמיכה לסטודנטיות. תודה לראש העיר, רחמים מלול על התמיכה בפרוייקט זה. אני מודה לכל המתנדבים בפרוייקט מדהים זה ומאחלת בהצלחה לכל מי שמתחילה את המסלול משנה חיים הזה".

אביבה  חלבי יועצת רה"ע לקידום מעמד האישה: "במסגרת  התוכנית והמלגה הנשים תורמות מניסיונן לגורמים השונים בעיר באמצעות התנדבות לקהילה, בת  130 שעות לבחירתן : בחונכויות לנערות ובנות ואנשים עם מוגבלויות, בית החם לנערות, עזר מציון, בי"ח קפלן, סיירת הורים ועוד. כך נוצר מעגל של נתינה שכל מי שמקבלת גם נותנת ומחנכת כך את משפחתה לנתינה ולהתפתחות אישית".

אתי גרובגלד, מנכל"ית מכלל אחוה: "כאשה וכתושבת רחובות הפרויקט הזה בנפשי וחשוב לי מאד להמשיך לדחוף ולקדם אותו. אני מודה לראש העיר שמוכן לתרום ולקדם את הפרויקט וזה אינו דבר מובן מאליו ואינו מתקיים בכל עיר. סיפורי הנשים הלומדות רק מחזקים אותנו בכל פעם מחדש כמה חשוב הפרויקט בהשפעתו על כל כך הרבה מעגלים, החל מההעצמה הנשית הפרטית, דרך העצמת הילדים והמשפחה, התרומה לחברה המתנדבים והמתנדבות התורמים גם הם בעזרה לסטודנטיות".

גילה צעידי, סטודנטית בשנה השניה ללימודיה: "כאמא לילדים גדולים המוטיבציה לצאת ללימודים באה מילדיי, הבת שלי לקחה אותי ליום הפתוח ודחפה אותי ללמוד, מעולם לא העזתי להעניק לעצמי. כיום אני יודעת שהתואר יביא לשיפור משמעותי בשכר שלי כעובדת בנק, אני נהנית מהלימודים ומההצלחה ומאד נהנית מהנתינה במסגרת ההתנדבות בבית החם לנערות. אני קוראת לכולן לעשות את הצעד הזה ולהתקדם".

דנה ולרו, סטודנטית בשנה השלישית והאחרונה ללימודיה: "את לימודיי התחלתי כסייעת בגן ילדים. תהליך הלימודים כבר בשנה הראשונה סייע לי להרגיש שווה ומסוגלת יותר והעזתי להציע את עצמי לתפקידים נוספים במערכת החינוך ולהעלות השכר החודשי.  אני פונה לכל אחת כאן בקריאה לעשות את הצעד הראשון! העתיד בידיים שלכן וברגע שתקחו החלטות דברים טובים יתחילו לקרות! אני מבחינת אמשיך ללמוד עד ההגעה ליעד".

לקבלת פרטים נוספים והרשמה מוזמנות לפנות ל: 08-9352419 או בקישור: https://forms.gle/nkyuRJET7JqtUSJF9

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh