עשרת ימי תודה- ברחובות

עשרת ימי תודה- ברחובות

פרויקט משותף לאגף חזות העיר בעיריית רחובות והמועצה הציונית בישראל בהצבת לוחות תודה ברחבי העיר. התושבים מוזמנים לקחת חלק בפרויקט ולכתוב תודה על הלוחות השונים שהוצבו ברחבי העיר.

"עשרת ימי תודה" הם עשרת הימים שבין יום הזיכרון לשואה ולגבורה לבין יום העצמאות למדינת ישראל. אלה הם הימים שמתחילים בזיכרון השואה והגבורה על אובדנם הבלתי נתפס של מילוני יהודים בשואה, ומסתיימים בהישג המופלא של הקמתה ועצמאותה של מדינת ישראל ובהבטחה להיטיב עם העם היהודי והאנושות .

במהלך עשרת הימים, התושבים מוזמנים להגיב בלוחות שנפרסו ברחבי העיר ולהניח בצד את הציניות המאפיינת את היום יום הישראלי ולעלות על נס את הכרת התודה והטוב על מה שיש. במקום השיסוע והקיטוב המאפיינים את החברה הישראלית, נקדם במהלך עשרת ימי תודה, את הכרת הטוב, האופטימיות ואת החזון להפוך את החברה הישראלית להיות חברה מפרגנת ומאוחדת, כפי שקבעו חז"ל "כל ישראל ערבים זה לזה".

הלוחות הוצבו ברחבי העיר בימים האחרונים במוקדים הבאים: פארק אביסרור, גן כפר גבירול, פארק רחובות ההולנדית, ספורטק, מתנס תקוותנו, היכל התרבות, גן הפלסטיק, מדרחוב ש. בן ציון, גן אזורי ויצמן, גן נווה אלון, בית דונדיקוב, פארק בשכונת היובל, גן חבצלת, פארק רחובות המדע, גן חבצלת, פארק רחובות המדע, גן המגינים, פארק הדקלים, פארק גבעת האהבה.

הלוחות הוצבו כאמור ביומיים האחרונים ויישארו שם עד לאחר יום העצמאות.

רחמים מלול, ראש העיר: "הימים שבין יום הזיכרון לשואה ולגבורה, דרך יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ועד ליום העצמאות הם תמצית הזכרון והתקומה שלנו במדינת ישראל. המדינה שקמה מאפר השואה, ובזכות מסירותם של חללי מערכות ישראל המשיכה להתקיים וחוגגת עצמאות מדי שנה. חשוב שבימים האלה נזכור ונברך על מה שיש, נתאחד ונזנח את המחלוקות".

יניב מרקוביץ', מחזיק תיק חזות העיר, סגן ראש העיר: "דווקא בימים אלה של קיטוב בחברה הישראלית יש משמעות גדולה ביותר למילה -תודה. לפעמים קל לשכוח לומר תודה על כל מה שהשגנו כאן, במדינת ישראל, והמחלוקות מסיטות אותנו מהעיקר- שמחה במדינה שלנו ובקיומנו כאן ללא חשש. הפרויקט הזה הוא מראה לחברה שלנו כדי שנדע גם לומר תודה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh