פותחים שנת לימודים חדשה יחד עם מתנדבי עמותת 'ידיד לחינוך'

פותחים שנת לימודים חדשה יחד עם מתנדבי עמותת 'ידיד לחינוך'

כ-70 גמלאים המתנדבים בעמותת 'ידיד לחינוך' ברחובות יעניקו כ-10,000 שעות חונכות וסיוע לימודי לתלמידים בעיר.

גם השנה, מתנדבי עמותת 'ידיד לחינוך' יתנדבו ב-14 בתי ספר ברחובות, וסייעו לתלמידים בלימודיהם, יעבירו שיעורי עזר ויתרמו כ-10,000 שעות חונכות.

יחד עם כ-37,000 התלמידים שפתחו את שנת הלימודים תשע"ח ברחובות נמצאים עוד כ-70 תלמידים, מעט מבוגרים יותר, אך לא פחות נרגשים, מתנדבי עמותת 'ידיד לחינוך'. מתנדבי העמותה הינם גמלאים שמשקיעים מזמנם על מנת לסייע לתלמידים ויפקדו במהלך פעילותם בתי ספר רבים ברחובות. בקבוצת המתנדבים הרחובותית חברים אנשי חינוך, גמלאי הייטק, גמלאי שירות המדינה, גמלאי מקצועות המדע והטכנולוגיה וגם גמלאי הסקטור הפרטי.

התכנית בנויה בצורה שבה כל אחד מהמתנדבים יכול ללמד את התחום שמעניין אותו, כך נוצרת רשימת שיעורים מגוונת ומיוחדת במינה שכוללת, בין היתר, את המקצועות הקלאסיים כמו מתמטיקה ואנגלית לצד מקצועות כמו תפירה, נגרות, תעופה ועוד. כך לדוגמא, אחד המתנדבים שאהובים מאד על תלמידי בית הספר שז"ר הוא יונה גרינפלד, פנסיונר בן 90 שמתנדב בבית הספר ומלמד אנגלית את תלמידי כיתות ג'-ו'.  יונה מגיע כשעון שוויצרי לבית הספר פעמיים בשבוע, ותמיד עם חיוך חם ואוהב לילדים המקיפים אותו. את שיעורי העזר הוא נותן באחד החדרים שבבית הספר ולעיתים קרובות על ספסל האבן שבחצר. תמיד ניתן לשמוע את צחוקם של הילדים בעת השיעור עם יונה, כאשר התקשורת כולה נעשית באנגלית.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך בעיריית רחובות, זהר בלום: "כיף לראות כיצד פער הגילאים נמחק כאשר מתקיימים מפגשים בלתי אמצעיים בין הגמלאים לבין התלמידים. מדובר בפרויקט חשוב מעין כמותו, הן מבחינת הסיוע שנותנים הגמלאים למערכת החינוך ולתלמידים, והן אשר למשמעות הערכית שנוצרת באמצעותו עבור התלמידים שמכירים את בני דור הגמלאים. אני מקווה שנמשיך במגמת ההתרחבות של הפרויקט ושעוד רבים מגמלאי רחובות יבחרו לקחת בו חלק".

רכזת 'ידיד לחינוך' ברחובות, מירי רגירר: "לאחר שמתנדבי ידיד לחינוך ניצלו את חודשי הקיץ למנוחה, לטיולים, לעזרה עם הנכדים, כעת הם מפשילים שרוולים בשמחה וחוזרים ל"עבודה". אני שמחה על הגידול המשמעותי במספר המתנדבים של ידיד לחינוך ברחובות ויודעת לומר שזה רק קצה הקרחון כי יש המוני גמלאים ברחובות שיכולים להצטרף וליהנות מפעילות משמעותית ערכית ממדרגה ראשונה. אנו מחכים להם".

"גם הצוות החינוכי והתלמידים מחכים לכם הגימלאים", אומרת רחל אורן, מנהלת בית הספר שז"ר בעיר, "מתנדבי ידיד לחינוך מסייעים לילדי שז"ר מכל הלב ועם המון אהבה. הילדים ואנחנו הצוות מצפים ומחכים לבואכם".

ידיד לחינוך היא עמותה, הפועלת בשלושה עולמות: עולם החינוך, עולם הגמלאות ועולם ההתנדבות. התכנית מבוצעת בשותפות עיריית רחובות ובאישור משרד החינוך. בידיד לחינוך מתמחים בגיוס ובהפעלת גמלאים מתנדבים במערכת החינוך במטרה לסייע למערכת החינוך ולתרום לאיכות חייו ולרווחתו של הגמלאי. בכל יישוב בו מתקיימת פעילות של ידיד לחינוך, מרכז את הפעילות גמלאי, מתנדב מהמקום, לרוב בעל ניסיון משמעותי במערכת החינוך. המתנדבים בבית הספר, שאינם באים בהכרח מעולם ההוראה, לוקחים על עצמם לתרום מזמנם לתלמידים ולמורים בבתי הספר, לפחות יום לימודים בשבוע. המתנדבים משולבים בבתי הספר בהתאם לתחום התעניינותם וכישוריהם ובתאום עם הנהלת בית הספר והרכז היישובי ופועלים לצד המורים, אך לא במקומם. הם פועלים בתחום הלימודי, בתחום ההעשרה ובתחום התמיכה האישית, והפעילות מתבצעת במסגרת פרטנית וקבוצתית, בתוך הכיתה ומחוצה לה, בזמנים ובמקומות, שסוכמו עם הנהלת בית הספר.

 

קבוצת ידיד לחינוך ברחובות מזמינה גמלאים מהקהילה להשתלב בפעילות ולהיות ידידים לחינוך.

לפניות: מירי רגירר, רכזת ידיד לחינוך ברחובות – נייד:050-6911515, ובפייסבוק ידיד לחינוך Yadid Lachinuch

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh