פרויקט "זכרונות מהעבר" יוצא לדרך

פרויקט "זכרונות מהעבר" יוצא לדרך

במלאת 110 שנה להקמת שכונת שעריים ו-90 שנה לשכונת מרמורק, הציבור הרחב מוזמן לשלוח תמונות וסיפורים מהעבר.

לרגל 110 שנים להקמת שכונת שעריים, שכונת התימנים הראשונה במושבות ארץ ישראל והגדולה שבהן, שנוסדה עבור עולים מתימן שהגיעו ארצה בשנת 1908 ולרגל 90 שנים לשכונת מרמורק, שהוקמה לראשונה ככפר לתימנים שגורשו מכנרת בשנת 1929, לאחר 17 שנים בכנרת וכן, למספר משפחות תימנים משעריים, פרויקט "זכרונות מהעבר" יוצא לדרך.

מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל של החברה העירונית רחובות, מזמין את הציבור לקחת חלק בפרויקט “זיכרונות מהעבר”, שנועד לתעד ולהנציח את הסיפורים של תושבי העיר שעלו מתימן ומקהילות אחרות לשכונות אלו, תוך שימור הזיכרון ההיסטורי לדורות הבאים.

הקהל הרחב מוזמן לשלוח אלינו סיפורים מרגשים ותמונות, שעברו מדור לדור במשפחותיהם המתארים את העלייה לארץ, הקשיים, ההתאקלמות וחוויות הילדות בשכונות שעריים ומרמורק ברחובות.

על מנת לתעד ולהנציח את הסיפורים הרבים שקרו בשנים הראשונות כאשר הקימו את השכונות הללו, החליטו במרכז מורשת, לקיים את הפרויקט על מנת להנגיש לקהל הרחב את התמונות החבויות בבתים שונים והסיפורים שמאחוריהן וכך לשמר זיכרון היסטורי גם ברשת החברתית שבימים אלה הפכה לצינור מרכזי בהעברת תכנים, עוד יותר מלפני תקופת הקורונה. מרכז מורשת מזמין את המשפחות לשלוח סיפורים על מנת שהציבור הרחב יכיר טוב יותר את הסיפור האישי של כל משפחה ובעצם כך יכיר את הסיפור הלאומי.

את הסיפור, תמונה ופרטי ההתקשרות יש לשלוח למייל: sharon@bet-moreshet.co.il ובכל שבוע יתפרסם בעמוד הפייסבוק של המרכז סיפור אחד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh