פרויקט חדש במחלקת הקליטה: דרושים מתנדבים!

פרויקט חדש במחלקת הקליטה: דרושים מתנדבים!

פרויקט חדש במחלקת הקליטה: "המשכיות הדורות" – דרושים מתנדבים ופריטים היסטוריים.

הפרויקט החדש של מחלקת הקליטה העירונית נועד לשמר את הזיכרון וההיסטוריה של הווטרנים תושבי העיר, שנלחמו בגרמניה הנאצית.

במהלך החודשים האחרונים עובדי מחלקת הקליטה של החברה העירונית רחובות עמלו ללא הרף כדי לתת תמיכה לבני גיל הזהב, ותיקי מלחמה ומשפחות במצוקה ולשמור על מורל גבוה בקרבם.

בין האירועים והפעילויות שיזמו, בלטו האירועים שקיימו לרגל יום הניצחון על גרמניה הנאצית שכללו צעדה של "גדוד הנצח" לכבוד לוחמי מלחמת העולם השנייה, אירוע שנערך בכפוף לדרישות של משרד הבריאות ותוך שיתוף פעולה עם תנועות הנוער של הצופים והנוער הלומד והעובד. כמו כן, זמרים ששרו שירי מלחמה ביצעו מופעים מרגשים ומשמחים, שהתקיימו מתחת לחלונות בתיהם של התושבים הוותיקים, במוקדים שונים ברחבי העיר.

בימים אלה, מחלקת הקליטה העירונית יוצאת עם פרויקט חדש – "המשכיות הדורות", שנועד לשמר את הזיכרון האישי והלאומי של הווטרנים שנלחמו מול גרמניה הנאצית. לשם כך, מבצעים איתור וצילום של תמונות רלוונטיות המתעדות את ההיסטוריה. מחלקת הקליטה פונה לכל התושבים בקריאה למסור תמונות, מסמכים או כל פרט אחר הרלוונטי לתקופת מלחמת העולם השנייה, שיוצגו מאוחר יותר. על מנת לבצע פעולות אלו, מגייסת מחלקת הקליטה מתנדבים שיוכלו לסייע בסריקה אלקטרונית של תמונות, מכתבים ומסמכים, וכן לתאר אותם בשפות השונות. כל המסמכים הללו יועברו בעתיד לרשות מוזיאון הזיכרון ללוחמי מלחמת העולם השנייה.

לדברי זוהר בלום, יו"ר ועדת הקליטה ומחזיק תיק החינוך: "לפרויקט משמעות גדולה הן עבור וותיקי העיר והן עבור האוכלוסיה כולה שכן ישנה חשיבות גדולה לשמר את ההיסטוריה, זהו ערך עליון. אני קורא לכל מי שיכול לסייע, להצטרף לפרויקט ולהתנדב בפעילות מרגשת זו, תודה לכל העוסקים במלאכה"

לדברי אילנה הלן תבוריסקי, מנהלת מחלקת הקליטה בעיריית רחובות: "השנה, שנת ה-75 לניצחון על גרמניה הנאצית, חשנו בצורך החיוני שיש בהעברת הסיפורים של סבינו וסבותינו לבני הדור הצעיר. יזמנו צילומים של סרט המספר את סיפורם של ותיקי המלחמה בעירנו, ואשר יוצג בפני קהל צופים בקרוב, ובמהלך הצילומים, שמנו לב שבכל בית מצוי ארכיון גדול של תמונות. התמונות נשמרות בצורתן המקורית, על גבי נייר, וחלקן כבר דהויות למדי. ואז חשבנו שאולי מוטב היה לשמר את האוצר הזה בצורה אלקטרונית, כי הרי מאחרי כל תמונה עומד סיפור חיים של משפחה ודור. אני שולחת ברכה לרגל 75 שנים לציון הניצחון על גרמניה הנאצית, ואלפי תודות של שמיים שקטים, איחולי בריאות ואריכות ימים".

תגובות והצעות נא לשלוח לכתובת הדוא"ל של מחלקת הקליטה: klita@ironitr.co.il. לפרטים נוספים: 08-9496580.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh