צעירי רחובות מחזקים את החוסן החברתי

צעירי רחובות מחזקים את החוסן החברתי

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל והסוכנות היהודית השיקו היום את תוכנית "צעירים ממשיכים לחזק את החוסן החברתי בפריפריה"

מעתה צעירים ומרכזי צעירים בפריפריה, המהווים כשליש מהחברה בישראל, יהוו כוח מסייע מקומי בשעת חירום

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל והסוכנות היהודית יוזמים מהלך משותף, שבמסגרתו צעירים ומרכזי צעירים בפריפריה יהוו כוח מסייע מקומי בשעת חירום, והשיקו היום (27.7.2020 ו' באב תש"ף) את תוכנית "צעירים ממשיכים לחזק את החוסן החברתי בפריפריה". במסגרת התוכנית יתקיימו מפגשים מקוונים בנושא השפעתם של צעירים ומרכזי צעירים על החוסן החברתי בשגרה ובחירום. מפגש הפתיחה התקיים במעמד מר יצחק הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודית; מר אריאל משעל, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל; טל אוחנה ראש עיריית ירוחם שסיפרה על ניסיונה; פרופ' מולי להד שציין כי בגיל 30 ניהל את השירות הפסיכולוגי בקריית שמונה ואמר כי גם פעם לצעירים היה מה לעשות. בדבריו המקצועיים התמקד בחוסן בעמידות, במידע, הכוונה, חיבור קרובים, מנהיגות ובדידות.

במפגש השתתפו צעירים מקריית שמונה, ממטה אשר, נוף הגליל, שער הנגב, נתיבות, שדרות, ערבה תיכונה, גליל עליון, שדרות, טבריה, עמק המעיינות, רחובות, דימונה, עמק הירדן, כרמיאל, ירוחם, חוף אשקלון, ירושלים, מגדל העמק, רמת הנגב, אשכול , אילת, קצרין ועוד.

יצחק הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודית: "מאות אלפי הצעירים הנפלאים שמתגוררים ביישובי הפריפריה בישראל הם עמודי התווך בחיזוק הקהילות ברחבי הארץ. ההשקעה בדור הצעיר היא לא רק בעבור חיזוק הקהילות אלא גם בעבור עתיד הדור הצעיר והמוכשר שמשווע לסייע ולהיות מעורב יותר ויותר בחיי הקהילות, גם בשעות חירום. זוהי זכות גדולה וחובה מוסרית להשקיע בדור הבא של עם ישראל, שבעוד מספר לא רב של שנים יעמדו במוקדי ההחלטות ויקבעו את עתיד קהילותיהם ועם ישראל כולו. אני מודה לאריאל משעל ולמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל על שיתוף הפעולה החשוב למען הכשרת דור המנהיגים הבא של מדינת ישראל ברחבי הארץ וחיזוק הקהילות ביישובי הפריפריה בישראל".

אריאל משעל מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל: "הצעירים הם מנוע הצמיחה שמייצר קהילה חזקה ומנהיגות מקומית בשגרה ובמיוחד בחירום. השר דרעי חרט על דגלו לגרום לצעירים לבחור להישאר ברשויות המקומיות, על כן המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל הקים למעלה מ – 70 מרכזי צעירים שהפכו לבית חם עבור הצעירים. זה לא הפתיע אותנו שבעת התפשטות נגיף קורונה, הבשורה בכל הקשור לערבות הדדית ולעזרה לקשישים, הגיעה ממרכזי הצעירים שפעלו מסביב לשעון למען הקהילה וסייעו לחוסן החברתי. למעשה, כל מה שרצינו לייצר בכל הקשור לגאווה מקומית ולערבות הדדית התבטא בפעילות מרכזי הצעירים בעת חירום. אני תמיד אומר שעיר שאין בה צעירים אין לה עתיד וגם הרשויות המקומיות הבינו עד כמה צעירים משמעותיים בשעת חירום. אני מודה ליו"ר הסוכנות היהודית על שיתוף הפעולה בין המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל והסוכנות היהודית שמהווה צעד נוסף לחיזוק מעמדם של מרכזי הצעירים בשעת חירום. למהלך שותפים כ- 120 מרכזי צעירים המהווים כשליש מהחברה בישראל ואני גאה בצעירים הנפלאים שיוצאים מגדרם בשעת חירום ומשקיעים מזמנם לניהול משאבי קהילה לצד פעילויות פנאי והתנדבות בקהילה".

טל אוחנה ראש עיריית ירוחם, צעירה שנכנסה לתפקידה כראש הרשות בגיל 34 בלבד, ציינה כי "מרכז הצעירים בירוחם הפך להיות סיירת המבצעים שלנו בגל הראשון. הצעירים עבדו באופן ישיר עם אזרחים ותיקים בחלוקת מזון, תרופות, ערכות הפגת בדידות או ליווי שלהם לטיפול רפואי. לפני מס ימים החלטנו להעביר תקן של טיפול באזרחים ותיקים, לתוך מרכז הצעירים, כחלק מההצלחה המשמעותית הזו. אוחנה הוסיפה: "כששואלים אותי איך ירוחם התמודדה עם הגל הראשון אני אומרת שהייתה לכידות סביב משימה משותפת והיא הגנה על שלומם של המייסדים שלנו. כולם נרתמו ורצו לקחת חלק. היו שבחרו לאפות חלות לשבת והיו שהקימו מחדש גינות בבתי הקשישים, כדי שיוכלו להתאורר במקום בטוח. העשייה מגבירה חוסן.  לצד זאת, חשוב לזכור  שצעירים הם הנפגעים העיקריים מהמשבר הכלכלי הנוכחי ומרכזי הצעירים צריכים להמציא עצמם מחדש גם בהקשר הזה, בעצם היכולת לאפשר להם הכשרות מקצועיות, התמחויות וצבירת מיומנויות תעסוקתיות הרלוונטיות לעולם התעסוקה המשתנה, תוך ניצול רשת הביטחון הכלכלית שהמדינה מעניקה באמצעות דמי החל"ת".

המפגש השני יתקיים בתאריך 3.8.2020 י"ג באב תש"ף המפגש השלישי יתקיים בתאריך  10.8.2020 כ' באב תש"ף. במסגרת המפגשים יינתנו כלים למשתתפים, יוגדר תפקידם של מרכזי הצעירים בחירום, פיתוח קהילה ואיך עובדים עם קהילות של צעירים (18-40). כאשר המטרה שמאות אלפי צעירים בנגב בגליל ובפריפריה החברתית, המשתתפים בפעילות מרכזי הצעירים ברחבי הארץ, יהוו כוח רשמי, המסייע בשעת חירום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh