צעיר אב ל-2 איבד אשך בגלל רשלנות רפואית

צעיר אב ל-2 איבד אשך בגלל רשלנות רפואית

תביעה נגד בי"ח בילינסון ומדינת ישראל:
מוהל, אב ל-2 בשנות ה-30 לחייו, שאיבד אשך כתוצאה מרשלנות בית חולים בילינסון, תובע כ-2.5 מיליון ₪ מביה"ח וממדינת ישראל.  מהתביעה שהוגשה לבית משפט השלום ברחובות באמצעות עורכי הדין גיל וניצן הראל ממשרד הראל ושות' עולה כי נגרמה לו נכות בשיעור 30 אחוזים לצמיתות שמתבטאת באובדן אשך, צלקות מכוערות באזורים אינטימיים בגופו, בעיות אין אונות וסכרת.

באת כוחו טוענת כי בחודש ינואר 2017, הצעיר התלונן על כאבים בשק האשכים ובבטן תחתונה, מלווה בבחילות. לאחר שהתייעץ עם פרמדיק, פנה לקופ"ח מאוחדת שם נבדק ע"י רופאה כירורגית שמצאה רגישות עזה באשך ימין והפנתה אותו לבדיקת אורולוג בבי"ח, על מנת לשלול תסביב tortion  של האשך.

כיוון שבבי"ח מעייני הישועה בבני ברק, לא היה אורולוג במיון, הוא שוחרר משם והצעיר נסע מייד לבי"ח בילינסון בפתח תקוה שם נבדק ע"י כירורג וזאת חרף העובדה כי בהפניה נדרשה בדיקת אורולוג. רק  5 שעות לאחר שהגיע לבילינסון נערכה לו בדיקת סונר בה  נראה אשך ימני מוגדל וללא אספקת דם: ורידית ועורקית. חצי שעה לאחר הבדיקה הוחלט לקבלו בדחיפות למחלקה אורולוגית לצורך בדיקה לקראת ניתוח. לאור חשד לתסביב אשך נקבע לו ניתוח דחוף. למרות זאת הניתוח בוצע רק שעתיים מאוחר יותר ובמהלכו הוחלט שלא לכרות האשך.

לאחר הניתוח היה במעקב במרפאה אורולוגית ועל פי הבדיקות עם הזמן האשך הלך והצטמק, התנוון  ונפחו פחות ממחצית גודלו של האשך השמאלי. לאחר ביצוע ספירת זרע התברר כי נראו זירעונים בודדים  בעלי תנועה ואין בקרבם בעלי מבנה תקין. כתוצאה מההתרשלות בבי"ח בילינסון, הצעיר ואשתו מנסים להביא ילד נוסף לעולם אך ללא הצלחה.

רופא מומחה מטעם התביעה קבע בחוות דעתו כי ביה"ח התנהל בצורה בלתי סבירה, שכן גם ע"פ ההפניה למיון וגם ע"פ התסמינים, היה חובה  לאבחן כי המדובר בתסביב אשך. עם הגעתו למיון ובהתאם לפניית הרופאה הכירורגית בקופת החולים, היה צריך להיבדק מייד על ידי אורולוג. לדבריו, התרת תסביב אשך תוך 4-6 שעות,  מונעת נזק לאשך. התרתו  לאחר 6 שעות ייגרמו לפגיעה באשך כך שכעבור 24-48 שעות מתחילת הכאב 95% מהאשכים יסבלו מנמק ויחייבו כריתה.

המומחה מצא כי הצעיר החל לסבול מכאבים בשעות הבוקר המאוחרות ופנה מיד לקבלת עזרה רפואית. הוא הגיע לביה"ח בילינסון בשעה 14:00 כ-4 שעות לאחר תחילת הכאב. למרות זאת  נבדק ע"י כירורג ולא על ידי אורולוג. גם בסיכום מביה"ח מענייני הישועה נכתב כי הוא שוחרר מכיוון שאין במקום מומחה בתחום האורולוגיה.

רק בשעה 21:00, שבע שעות לאחר הגעתו למיון בבי"ח בילינסון, הובהל בדחיפות לחדר ניתוח ופספס את ההזדמנות להציל את האשך. לדעת המומחה, בדיקת הסונר הייתה מיותרת, עיכבה אותו עד להגעתו לחדר ניתוח ובכך נגרם  נמק ואובדן האשך. לדע המומחה, לא מופיע בתיעוד הרפואי כי נבדק רפלקס הקרמסטר (רפלקס שריר הכרמסטר שמושך את האשכים כלפי למעלה לתוך הגוף בתגובה לגירוי חיצוני. מדובר ברפלקס אשר לא מתקיים בעת תסביב אשך.

באת כוחו של הצעיר, עורכי הדין גיל וניצן הראל ממשרד הראל ושות' העוסקים בתביעות בגין רשלנות רפואית, טוענת בתביעה כי צוות ביה"ח התרשל בין היתר בכך שלא ביצע את הבדיקות הנדרשות בנסיבות המקרה הספציפי ולא נהג כפי שמצופה מרופאים ואנשי צוות רפואי מיומנים וזהירים.

הצעיר תובע מבית המשפט לפסוק לו פיצוי של כ-2.5 מיליון ₪ עבור הפסדי שכר ותנאים סוציאליים, טיפולים רפואיים, כאב וסבל, פגיעה באוטונומיה ונזק ראייתי.

טרם הוגש כתב הגנה.

צילום: iStock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh