קבוצות אימון לשיפור הכושר הקרבי לקראת ימי גיבוש

קבוצות אימון לשיפור הכושר הקרבי לקראת ימי גיבוש

בתקופת התיכון הנערים מדברים המון על הגיוס הקרב לצה"ל. לכל אחד מהם יש חלום להתגייס ליחידה זו או אחרת, בתחומי התעופה, המחשוב, המודיעין, ליחידות קרביות ולאין ספור אופציות נוספות.

תקופת ההכנה לגיוס לצה"ל

החברים שמעוניינים להתגייס ליחידות קרביות מודעים לכך שהם אמורים להיערך לכך באופן מעמיק ולכן הם מצטרפים לקורס הכנה לימי הגיבוש הצבאיים. מטרתו של קורס זה היא להעניק להם את כל המעטפת הנדרשת הכוללת הן את אימוני הכושר בדומה לאימונים המפרכים שהם יעברו בימי הגיבוש והן הכנה מנטלית לאורח החיים הצבאיים, לדרישות ולמסגרת הנוקשה.

כדי להצליח בימי הגיבוש, נרשמים בדרך כלל כל החברים יחד לקורס של Xtrain כושר קרבי, אשר בו מעבירים מדריכים בעלי רקע צבאי שקיבלו תעודות והסמכה לאימונים הללו, את כל שיטות האימון הצבאיות שלב אחר שלב.

תקופת ההכשרה הצבאית

בקורסים ייעודיים להכשרה הצבאית שנפתחו ברחובות, המדריכים מתחילים את המפגשים באימונים קלילים ועם הזמן הם מעלים בהדרגה את סרגל המאמצים כדי ליצור סיבולת עוצמתית של מערך לב ריאה, מתח שרירי, העלאת מסת השריר והאפשרות ליצירת כוח מתפרץ.

המדריכים מסבירים לחניכים לאורך כל המסלול כי אימוני הכושר הם תהליך מדורג שנבנה לאורך זמן כיוון שהעלאת דרגת העצימות בבת אחת תגרום לנזקים לרגליים ולאיברים אחרים. לכן מבצעים את האימונים שלב אחר שלב עד ההגעה לדרגה המקסימלית בסיום הקורס, כך שכל נער יוכל לעבור בהצלחה את אימוני היחידה הספציפית שאליה הוא רוצה להתגייס.

המדריכים המנוסים מבצעים עם החניכים סימולציות של אימונים מיוחדים שאותם הם יידרשו לבצע במהלך ימי הגיבוש. הם חוזרים על האימונים הללו שוב ושוב, כך שכולם יהיו מוכנים לכך באופן אופטימלי ורמת הכושר שלהם תהיה בפסגה לאחר האימונים הקשים בעלי העצימות הגבוהה.

העברת מידע על המסגרת הצבאית

הנערים משתוקקים לדעת מה קורה בצבא, ביחידות השונות, מהו הלך הרוח, איך נראים האימונים ודברים רבים נוספים. כדי להכניס אותם לאווירה הכללית, המדריכים מעבירים להם מידע רב על ההתנהלות הצבאית ברבדיה השונים וזאת כדי שאורח חיים זה יתחיל לחלחל אצלם והם יתחברו לכך גם בפאן המנטלי, ייווכחו לדעת שהם מסוגלים לעמוד באימונים הסיזיפיים וישפרו את החוסן המנטלי שלהם וכך יצליחו בכל המשימות, למרות כל הקשיים ועם תחושת חוסר הוודאות המתחים והלחצים לקראת יום הגיבוש.  .

קיימת סבירות גבוהה שלמרות כל הסיפורים, חברי הקבוצה ברחובות לא חשבו שהאימונים לקראת ימי הגיבוש הם כה קשים, אך הנחישות והדבקות במטרה של כולם יחד, מקלה על האימונים והם מסייעים זה לזה ברגעים הקשים.

אחד הנושאים שעליהם מקפידים המדריכים הוא תזונה נכונה והם ממליצים לכל אחד מהמשתתפים בקורס על התזונה המתאימה לו ביותר, כדי להתמודד עם הקשיים הפיזיים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh